in , ,

6 μέρες φορτωμένοι, χωρίς βιβλία, οι μαθητές της Γ. τάξης ΓΕΛ Νεάπολης

Πολυήμερη εκδρομή Γ τάξης
Έξι μέρες. Έξι μέρες φορτωμένες με αποσκευές που σίγουρα δεν περιείχαν βιβλία(!). Πέντε βράδια σε δύο από τις πιο όμορφες πρωτεύουσες της Κεντρικής Ευρώπης! Τι κι αν είχε -3οC; Εμείς ήμασταν μια όμορφη κεφάτη παρέα 50 ατόμων με εφόδια το χαμόγελό μας και τη ζεστή μας καρδιά για να γνωρίσουμε και να απολαύσουμε το όνειρο της πενθήμερης!!

Πρώτος σταθμός η χιονισμένη πρωτεύουσα των Μαγυάρων, στις 14 Φεβρουαρίου. Ξεκινώντας την περιήγησή μας, βρεθήκαμε στην πλατεία Ηρώων, στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Στεφάνου, ενώ συνεχίσαμε στο κτίριο του Κοινοβουλίου, το οποίο είναι το τρίτο μεγαλύτερο κτίριο Κοινοβουλίου στον κόσμο, ένα θαυμάσιο δείγμα της νεογοτθικής αρχιτεκτονικής. Οι γέφυρες που ενώνουν τη Βούδα και την Πέστη, το άγαλμα της Ελευθερίας, ήταν ανάμεσα στα αξιοθέατα που μας ταξίδεψαν την πρώτη μέρα στην πρωτεύουσα της Ουγγαρίας. Η μέρα μας δε θα μπορούσε να κλείσει με καλύτερο τρόπο από μια βαρκάδα στο νυχτερινό Δούναβη. Η δεύτερη μέρα ήταν εξίσου ενδιαφέρουσα, με την επίσκεψή μας στο γοτθικό ναό του Ματίας, όπου έγιναν αρκετές βασιλικές στέψεις, συμπεριλαμβανομένου του Καρόλου IV το 1916, του τελευταίου βασιλιά των Αψβούργων, τον Πύργο των Ψαράδων, ένα προμαχώνα που συνδυάζει το νεογοτθικό και το νεορωμαϊκό ρυθμό με πολλαπλούς πυργίσκους, παραπέτα και κοφτές σκάλες. Αποτελείται από 7 πύργους από τους οποίους ο καθένας συμβολίζει μία από τις 7 φυλές των Μαγυάρων που ήρθαν στην Ουγγαρία το 1896.

Πολλοί χαρακτηρίζουν το κτίριο σαν να είναι από παραμύθι του Disney, καθώς η κατασκευή του φέρνει στο μυαλό τα κάστρα των παραμυθιών της Σταχτοπούτας ή της Ωραίας Κοιμωμένης. Εξίσου ενδιαφέρον ήταν και το HospitalintheRocks,μια κατασκευή που άρχισε το 1939 και το χειρουργικό κέντρο έκτακτης ανάγκης και ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο του 1944. Ο πρωταρχικός ρόλος του ήταν να παρέχει γενική φροντίδα έκτακτης ανάγκης για τους τραυματίες πολίτες και στρατιώτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Από το λόφο του Gellert θαυμάσαμε πανοραμικά τη Βουδαπέστη, ενώ μετά τον ελεύθερο χρόνο στην πόλη, η βραδιά έκλεισε με την επίσκεψή μας σε ένα από τα πάμπολλα ουγγρικά κελάρια, όπου δειπνήσαμε συνοδεία παραδοσιακής μουσικής με βιολιά. Επόμενος σταθμός η υπέροχη Βιέννη με τα επιβλητικά παλάτια, τα σημαντικά μουσεία, τα ανυπέρβλητα έργα Τέχνης, τα ιστορικά καφέ και..και.. και… φυσικά το Schönbrunn. Αρκεί μόνο μια ματιά στο εξωτερικό του παλατιού: τεράστιο σε μέγεθος και ασύγκριτο σε χλιδή και πολυτέλεια.

Το Schönbrunn, αποτελούσε το «ταπεινό» εξοχικό των Αυτοκρατόρων της Αυστρίας. Μαζί με τους πραγματικά ανεπανάληπτους κήπους του, ανακηρύχθηκε από την Unesco ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Τα περίπου 40 δωμάτια που είναι ανοιχτά για το κοινό από τα 1.441 δωμάτια μας έδειξαν ένα δείγμα του βασιλικού τρόπου ζωής. Ο εντυπωσιακός γοτθικός ναός του Αγίου Στεφάνου – ορόσημο της αρχοντικής Βιέννης – καθώς και η πολυσύχναστη κοσμοπολίτικη Κερτνερστράσσε θα αποθηκευθούν για χρόνια στη «φωτοθήκη» του μυαλού μας. Αργά το βράδυ μάς βρήκε στην παγωμένη Πράγα, πρωτεύουσα της Τσεχίας.

Παρά το κρύο, την επομένη ξεναγηθήκαμε στην πόλη-μουσείο, τη Μικρή Πόλη (MalaStrana) και την Παλιά Πόλη (StareMesto), περπατήσαμε τη γραφική γοτθική γέφυρα του Καρόλου, μέσα από τα μεσαιωνικά δρομάκια της «Βασιλικής οδού» ως την πλατεία της Παλιάς Πόλης και το φημισμένο Αστρονομικό Ρολόι, θαυμάζοντας τον καθεδρικό ναό του Αγίου Νικολάου. Ο ελεύθερος χρόνος μας έδωσε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στα στενά δρομάκια, να απολαύσουμε τοπικές νοστιμιές και να γνωρίσουμε καλύτερα την πόλη που μοιάζει σαν να βγήκε από παραμύθι. Στο Εθνικό Θέατρο παρακολουθήσαμε την Όπερα MadameButerfly, άλλη μία εμπειρία για μας, που κυριολεκτικά μας καθήλωσε και θα την έχουμε στη μνήμη μας για χρόνια. Η Καστρούπολη, το Μοναστήρι Στραχόβ, το Λορέτο καθώς και ο Ναός του Αγίου Βίτου (με τα εντυπωσιακά βιτρό) και το Μουσείο Τεχνολογίας ανήκουν στα αξιοθέατα που δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε. Εξίσου μοναδική εμπειρία ήταν και η περιήγηση στο Εργοστάσιο Υαλικών CrystalRuckl, όπου παρακολουθήσαμε την επεξεργασία του κρυστάλλου. Αργά το βράδυ, οι μαθητές ψυχαγωγήθηκαν παρακολουθώντας μία παράσταση Μαύρου Θεάτρου, ενώ στη συνέχεια δείπνησαν σε παραδοσιακή μπυραρία. Επόμενος σταθμός, Τερεζίν… Ο λόγος για το θρυλικό στρατόπεδο συγκέντρωσης Τερεζίν της Τσεχοσλοβακίας, που απείχε εξήντα χιλιόμετρα βόρεια της Πράγας και υπήρξε ένας διαμετακομιστικός τόπος για Εβραίους στη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής, οι οποίοι σταδιακά εκτοπίζονταν ανατολικά σε άλλα στρατόπεδα εξόντωσης, συγκέντρωσης ή καταναγκαστικής εργασίας. Τελευταίος και εξίσου σημαντικός σταθμός αυτής της πενθήμερης εκδρομής η Δρέσδη. Η πιο μπαρόκ πόλη της Γερμανίας, κτισμένη στις όχθες του Έλβα, μαγεύει τους επισκέπτες της με ένα σαγηνευτικό μίγμα παράδοσης και μοντέρνου στιλ. Και παρά τις σοβαρές καταστροφές που υπέστη κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το ιστορικό κέντρο έχει διατηρήσει ή αναστηλώσει τα όμορφα κτίριά του. Η εκκλησία Frauenkirche, το παλάτι Zwinger, η όπερα Semperoper είναι μερικά από τα αξιοθέατα που είχαμε την τύχη να δούμε σε αυτό το σύντομο πέρασμα από την πρωτεύουσα της Σαξονίας. Η επιστροφή στο αεροδρόμιο της Πράγας και η πτήση μας προς Ηράκλειο, τις πρώτες πρωινές ώρες στις 20 Φεβρουαρίου, ήταν πλέον πραγματικότητα… Όμως  η θέαση του κόσμου δεν ήταν πια η ίδια για μας τους 50 τυχερούς αυτής της εκδρομής. Γυρίσαμε όχι μόνο με τις βαλίτσες γεμάτες δώρα και αναμνηστικά, αλλά γεμάτοι με εικόνες, ακούσματα, μνήμες, εμπειρίες που θα μείνουν ανεξίτηλα χαραγμένα στο μυαλό όλων μας. Εμείς, ως συνοδοί καθηγητές, ευχαριστούμε τη διευθύντρια κ. Κωστάκη που μας έδωσε την ευκαιρία να ζήσουμε αυτή τη μοναδική εμπειρία μαζί με τα παιδιά μας, καθώς και τα ίδια τα παιδιά για την υπευθυνότητα και την ωριμότητα που έδειξαν σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Τους ευχόμαστε το ταξίδι της ζωής τους, από δω και πέρα, να είναι το ίδιο συναρπαστικό και γεμάτο με προορισμούς που θα τους θυμίζουν εκείνη τη μοναδική πολυήμερη της χρονιάς τους.