in

Οι μαθητές του Γυμνασίου Νεάπολης ενημερώνουν, προβληματίζουν ευαισθητοποιούν, video fotos

Για 4η συνεχόμενη χρονιά οι μαθητές του Γυμνασίου της Νεάπολης παρουσίασαν στο κινηματογράφο ΔΡΗΡΟΣ της πόλης τις εργασίες τους για το θέμα της ενδοσχολικής βίας.

Στην  έναρξη της εκδήλωσης η Διευθύντρια Πόπη Σηφαντωνάκη έκανε μια αναφορά στο φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας , τις μορφές και τις συνέπειες που αυτό έχει , ενώ συνεχάρη εκ των προτέρων τους μαθητές για τη διάθεσή τους να εργαστούν και να παρουσιάσουν το αξιόλογο αποτέλεσμα της συνεργασίας τους με την υπεύθυνη καθηγήτρια Κατερίνα Γαλανάκη στην συνέχεια η ίδια η κα, Γαλανάκη παρουσίασε την εκδήλωση λέγοντας

«Σας καλωσορίζω, με τη σειρά μου , στην εκδήλωσή μας κατά της ενδοσχολικής βίας, που κάθε χρόνο αποτελεί την κορύφωση και το επιστέγασμα όλων των δράσεων που πραγματοποιούμε ως σχολείο με σκοπό την ενημέρωση , τον προβληματισμό , την ευαισθητοποίηση , την πρόληψη αλλά και την καταστολή , την καταπολέμηση αυτού του σημαντικού προβλήματος.

Είναι η 4η  συνεχόμενη χρονιά που οι μαθητές μας δημιουργούν κατά της βίας. Το γεγονός αυτό με κάνει ιδιαίτερα  χαρούμενη , γιατί κάθε χρόνο εκπλήσσομαι όλο και περισσότερο με τον ενθουσιασμό και το μεράκι , τις κλίσεις και τις δεξιότητές  αλλά και με την ευαισθησία και την κριτική σκέψη τους. Πολλά συγχαρητήρια στις μαθήτριες Μαριάννα Μαστοράκη και Μαρία Κουναλάκη για τις υπέροχες δημιουργίες που αποτέλεσαν τη φετινή μας αφίσα!»

  1. Ας παρακολουθήσουμε αμέσως ένα βίντεο , το οποίο παρουσιάζει πολύ σύντομα , όλα όσα οργανώθηκαν φέτος στο σχολείο μας έχοντας ως επίκεντρο το θέμα του ενδοσχολικού εκφοβισμού.

2.Σειρά έχει η ταινία που απέσπασε στον πανελλήνιο σχολικό διαγωνισμό την τιμητική διάκριση «Η πιο συγκινητική ιστορία».Τι οδηγεί άραγε κάποιον να έχει επιθετική συμπεριφορά;  επιχειρεί να απαντήσει η μαθήτρια της γ΄τάξης , Ανθή Γκέκα,  με το διήγημά της «Το ημερολόγιο», η Ανθή φρόντισε να το μετατρέψει σε ψηφιακό κόμικ , ενώ ο συμμαθητής της ο Γιάννης ο Αθενάκης , δάνεισε τη φωνή του στον ήρωά της. Έτσι λοιπόν θα παρακολουθήσουμε ένα ενήλικα πλέον , ο οποίος ανακαλύπτει ένα παλιό του ημερολόγιο και μέσα από τις σελίδες του φέρνει στη μνήμη του την εποχή που και ο ίδιος μετατράπηκε από θύμα σε θύτης… μπορεί άραγε να συμβεί αυτό; Ας παρακολουθήσουμε την ταινία ας την απολαύσουμε.

  1. Καθώς οι μαθητές μας είναι ιδιαίτερα δημιουργικοί και συμμετείχαν σε αρκετούς διαγωνισμούς φέτος , μπορούμε νομίζω να δούμε πώς θέλησαν να εκφράσουν το μήνυμα για ασφαλές διαδίκτυο με τις ταινίες που ακολουθούν. (Ανθή Γκέκα , Γιάννης Αθενάκης , Μαρία Κουναλάκη , Μαρίνα Παντερμαράκη)

Η πρώτη με τίτλο διαδικτυακοί μπελάδες παρουσιάζει μια γιαγιά που με τη βοήθεια της εγγονής της γνωρίζει τον κόσμο του διαδικτύου …είναι όμως όλα ασφαλή για μια γιαγιά; Για να δούμε….

  1. Ακολουθεί αμέσως η επόμενη ταινία της ίδιας ομάδας με τίτλο « Ο παππούς μαθαίνει» εδώ πρωταγωνιστής , οπώς αποκαλύπτει και ο τίτλος είναι ένας παππούς… σε τι κινδύνους άραγε μπορεί να μπλεχτεί σερφάροντας;
  2. Νομίζω ότι είναι η ώρα να κάνουμε ένα μουσικό διάλειμμα και γι΄αυτό θα φροντίσει η μαθήτρια της γ΄τάξης Χρύσα Γκίκα , η οποία θα μας τραγουδήσει το Τιτάνιουμ, θεωρώντας πως οι στίχοι του παραπέμπουν σε μια ιστορία ενδοσχολικής βίας. Ας την απολαύσουμε!

Τρεις είναι οι ρόλοι που υπάρχουν σε ένα περιστατικό βίας ο θύτης , το θύμα και ο παρατηρητής.

  1. Το θύμα ωστόσο , κατέχει τη δυσκολότερη θέση και βιώνει τα αισθήματα της απόρριψης , της μοναξιάς , του πόνου. Πολύ συχνά δεν εξομολογείται τι του συμβαίνει από φόβο ή ντροπή. Αυτό ακριβώς περιγράφει και η μαθήτρια της β τάξης Εύα Πέτκα με την ιστορία της « Η μετακόμιση», αφού η ηρωίδα της μετακομίζοντας σε μεγαλύτερη πόλη με την οικογένειά της και αλλάζοντας σχολείο , έρχεται αντιμέτωπη με τον ενδοσχολικό εκφοβισμό. Την ιστορία της μετέτρεψε σε κόμικ η Ανθή Γκέκα , ενώ την αφηγείται η Μαρίνα Παντερμαράκη.

Αντιλαμβανόμαστε ωστόσο όλοι ότι με τη σιωπή δεν πρόκειται να λυθεί κανένα πρόβλημα , πολύ περισσότερο εκείνο της ενδοσχολικής βίας.Και φυσικά  καλό θα ήταν να μιλήσει όποιος γνωρίζει κάτι…είτε είναι θύμα είτε είναι παρατηρητής..

  1. Η επόμενη ταινία παρουσιάζει μια παρέα παιδιών που υπήρξαν μάρτυρες bullying αλλά παρέμειναν παθητικοί… ωστόσο κατάλαβαν το λάθος τους όταν κάποιος άλλος ανέλαβε δράση και έδωσε λύση στο πρόβλημα. Ας παρακολουθήσουμε λοιπόν την ταινία «Μετανιώνοντας για τη σιωπή» σε σενάριο της Ελένης Τζαγκουρνή , την οποία οπτικοποιήσαμε με τις φωτογραφίες του Γιώργου Πούλιου και τη συμμετοχή ολόκληρου του τμήματος Β3. Ένα χειροκρότημα για τη συλλογικότητα και τη συνεργασία τους αξίζει θεωρώ….
  2. Σύμφωνα και με το προφίλ του Θύτη, συνήθως επιθετική συμπεριφορά εκδηλώνουν παιδιά τα οποία και τα ίδια έχουν δεχθεί βία , πολλές φορές και μέσα στην οικογένειά τους. Πώς νιώθουν άραγε; Τι σκέψεις μπορεί να κάνουν; Έχετε αναρωτηθεί ποτέ; Η μαθήτρια της β΄τάξης Σοφία Λιουδάκη μέσα από την ιστορία της  φαίνεται πως  έχει μπει σ΄αυτήν τη διαδικασία , γι΄αυτό και θα παρακολουθήσουμε οπτικοποιημένο το κείμενό της που φέρει τον τίτλο «Κύκλος βίας». Στην ίδια ιστορία θα δούμε έναν παρατηρητή να προβαίνει στις σωστές ενέργειες για να σταματήσει αύτος ακριβώς ο κύκλος.Στην οπτικοποίηση  βοήθησαν οι μαθήτριες Μαρία Κουναλάκη που δημιούργησε το κόμικ και Ειρήνη Γρηγοράκη, που το αφηγήθηκε ας το παρακολουθήσουμε…
 Τι ρόλο λοιπόν  μπορεί να παίξει ένας παρατηρητής σε όλο αυτό που συμβαίνει; Μπορεί να ενισχύσει το θύτη και επομένως να συμμετέχει με κάποιο τρόπο στη βία, μπορεί να αδιαφορήσει , μπορεί όμως και να επέμβει και να βοηθήσει.

  1. Τι καθιστά ωστόσο κάποιον υποψήφιο θύμα; Η διαφορετικότητα σίγουρα. Τι εννοούμε όμως διαφορετικότητα και είναι τελικά αυτή ελάττωμα; «Φύλακας άγγελος» λέγεται η επόμενη ταινία, το σενάριο της οποίας έγραψε ο Δημήτρης Χαβάκης της β τάξης με πρωταγωνιστή ένα παιδί που φοράει γυαλιά μυωπίας, στοιχείο που συχνά προκαλεί το χλευασμό και την κοροϊδία. Ο Δημήτρης είχε φανταστεί την ιστορία του με αγόρια, δέχθηκε ωστόσο μια μικρή επεξεργασία , καθώς πρωταγωνιστριες είναι οι μαθήτριες της Α΄τάξης  Πολένα Παπαχρυσάνθου, Άννα- Μαρία Παρασύρη, Ράνια Ράντζα, , Φρόσω Σχοινιωτάκη, Ελπίδα Τερζάκη κι έτσι δίνει δυναμικό παρόν και η πρώτη τάξη. Αφήγηση Έλενα Παπαδημητρίου.
  2. Η διαφορετική καταγωγή , χρώμα , θρησκεία , προφορά μπορεί επίσης να προκαλέσει αρνητικά σχόλια, αντιπάθεια, χλευασμό. Κάτι τέτοιο περιγράφει και ο μαθητής Νίκος Παντερμαράκης , ο οποίος με τη ν ιστορία του « Πολύ αργά», αναφέρεται σε ένα παιδί θύμα λόγω της καταγωγής του που μην αντέχοντας εγκατέλειψε το σχολείο του.Το συγκεκριμένο έργο παρουσιάστηκε ως σκετσάκι από τους μαθητές: Μάνο Φαϊτάνη , Χρήστο Τοντόροβ , Βαγγέλη Τερζάκη , Γιάννη Χιτάνη και Μιχάλη Πρινιωτάκη.
  3. Στόχο ωστόσο αποτελούν πολύ συχνά και παιδιά μοναχικά , ευαίσθητα και χαμηλών τόνων. Ένα τέτοιο είναι και το θύμα της ιστορίας Κατερίνας Αμπτουλάι με τίτλο  « Το τίμημα της διαφορετικότητας» στην οπτικοποίηση της ιστορίας της τη βοήθησε η συμμαθήτριά της Νικολέτα Βέλλιου.
  4. Η Μαρία Τζώρτζη με το έργο της δίνει ένα πολύ ωραίο μήνυμα, ουσιαστικά υποστηρίζει μέσα από την ιστορία της πώς όλοι μας έχουμε κρυμμένη μέσα μας τη δύναμη να αντιμετωπίσουμε μια δύσκολη κατάσταση , αρκεί να το θελήσουμε και να το αποφασίσουμε. Τότε θα δούμε τα πράγματα να αλλάζουν προς όφελός μας.Την ιστορία της μετέτρεψε σε ψηφιακό κόμικ η μαθήτρια Ανθή Γκέκα.
  5. Το τελευταίο έργο πριν τη χορογραφία με την οποία θα κλείσουμε την εκδήλωσή μας, είναι η απάντηση της Γ΄ γυμνασίου πάνω στο θέμα του ενδοσχολικού εκφοβισμού με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Σίγουρα κάπου έχετε δει τη νέα μόδα το λεγόμενο μάνεκιν τσαλεντζ. Αυτό ακριβώς επιχείρησαν οι μαθητές Γιάννης Αθενάκης , Ανθή Γκέκα, Χρύσα Γκίκα, Κατερίνα Νάνο , Ελευθερία Καββάλου , Μαρίνα Παντερμαράκη , Μαριλένα Χριστοπούλου ,Κλειώ Ράντζα, Μαρία Φθενάκη , Γιάννης Κρασανάκης , Στέλιος Παρασύρης και Μάνος Λαπίδης. Σε σκηνοθεσία Μαρίας Κουναλάκη και παραγωγή- κάμερα Γιώργου Στρατηγάκη, θα δούμε στην παγωμένη- ακίνητη εικόνα διάφορες μορφές βίας, όταν όμως η εικόνα ζωντανεύει τότε όλα αλλάζουν κι η φιλία θριαμβεύει… αλήθεια εσείς τι προτιμάτε
  6. Για το τέλος κρατήσαμε μια χορογραφία που επιμελήθηκαν και θα μας παρουσιάσουν οι μαθήτριες Ανθή Γκέκα , Κατερίνα Νάνο Μαρίνα Παντερμαράκη και Άννα – Μαρία Τζιρβελάκη, και στην οποία θα απολαύσουμε τέσσερις φίλες –θύματα bullying που προσπαθούν να εκφράσουν τα άσχημα συναισθήματα που βίωσαν μέσω του χορού.