in

Το  ταξίδι  των δύο ετών στο 1ο ΓΕΛ Αγίου Νικολάου ολοκληρώνεται…

ERASMUS….. DIGITAL  ICT: DIG ICT

Το  ταξίδι  ολοκληρώνεται…….

Το  τέλος  της  σχολικής  χρονιάς  2022 – 2023  σηματοδοτεί  για  την  μαθητική  κοινότητα  του  1ου  ΓΕΛ  Αγίου  Νικολάου και  τον  τερματισμό  ενός  μεγάλου  ταξιδιού  που  κράτησε  δυο  χρόνια.

Στο πλαίσιο του διετούς Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus + KA226 με τίτλο “DIGITAL ICT: DIG-ICT” πραγματοποιήθηκε  στο διάστημα από 28 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2022 η τέταρτη μετακίνηση  εκπαιδευτικών και μαθητών του 1ου ΓΕΛ Αγίου Νικολάου στην Τουρκία.

Έχοντας ξεκινήσει το πρόγραμμα αυτό τον  Οκτώβριο του  2022, εκπαιδευτικοί και μαθητές από τον Άγιο Νικόλαο (Ελλάδα), το  Nevsehir  (Τουρκία), την  Βαρσοβία  (Πολωνία) και την Focsani ( Ρουμανία ) συναντήθηκαν στην πόλη  Emirdag  και συγκεκριμένα στο σχολείο EMIRDAG  MESLEKI ve TEKNIK ANADOLU LISESI

Στόχος του προγράμματος DIG-ICT είναι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να γνωρίσουν σημαντικά και χρήσιμα εργαλεία της ψηφιακής τεχνολογίας που μπορούν να ενσωματώσουν και να υποστηρίξουν την εκπαιδευτική  διαδικασία. Applications, Holograms, 3D Glasses, Virtual Reality είναι κάποιες από τις έννοιες που απασχόλησαν τους εκπαιδευτικούς και του μαθητές στις καθημερινές συναντήσεις τους στα εργαστήρια Τεχνολογίας και Πληροφορικής.

Σάββατο  26/11/2022

Το ταξίδι ξεκίνησε με την αναχώρηση της ομάδας από το Ηράκλειο με στάση την Αθήνα και άφιξη στη Κωνσταντινούπολη. Όταν φτάσαμε εξερευνήσαμε τη πόλη και είχαμε δείπνο σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο . Η  πλατεία  Taksim  και  ο  πολυσύχναστος  δρόμος  Istiklal  έσφυζαν  από  ζωή  με όλες  τις  φυλές,  τους  πολιτισμούς  και  τις  θρησκείες  να  συνυπάρχουν  σ’ αυτή  την  τεράστια,  πολύβουη   πόλη.

Κυριακή  27/11/2022

Μετά το πρωινό ξύπνημα και πρωινό στο ξενοδοχείο άρχισε η εξερεύνηση της πόλης . Αρχικά επισκεφτήκαμε την Αγία Σοφία  και  η  συγκίνηση  όλων  μας  ήταν  απερίγραπτη.   Εκεί  κοντά  ήταν  και το Μπλε Τζαμί  αλλά  δεν  μπορέσαμε  να  το  επισκεφθούμε  γιατί  ήταν  ώρα  προσευχής  κι  ήταν  κλειστό  για  τους  επισκέπτες. Είδαμε τη Πόλη   να  λούζεται  με το φως του ήλιου και ήπιαμε τουρκικό τσάι . Το μεσημέρι φύγαμε με προορισμό την Άγκυρα.  Από την Άγκυρα ξεκινήσαμε την τρίωρη (οδική )διαδρομή μας με τελική άφιξη στο Emirdag . Φτάσαμε  στον  προορισμό μας  πολύ  αργά  το βράδυ.

Δευτέρα  28/11/2022

Αφού πήραμε πρωινό στο ξενοδοχείο , αποφασίσαμε να περπατήσουμε στην περιοχή  να  γνωρίσουμε  την  πόλη.  Συναντήσαμε τους οικοδεσπότες  μας  καθηγητές   που  μας  ξενάγησαν στο Αμόριο,  μία  σπουδαία  επαρχιακή πρωτεύουσα του μεσαιωνικού Βυζαντίου  που συγκαταλεγόταν ανάμεσα στα μεγάλα αστικά κέντρα της αυτοκρατορίας.  Μας εντυπωσίασε το γεγονός ότι εκεί βρίσκονταν βυζαντινοί  τάφοι και ότι εκείνος ο χώρος ήταν κάποτε από τις μεγαλύτερες πόλεις στο Βυζάντιο . Επίσης, επισκεφτήκαμε  το σχολείο  που  μας  φιλοξενούσε  στο  οποίο  γινόταν  εργασίες  ανακαίνισης. Φάγαμε  μεσημεριανό σε ένα τοπικό εστιατόριο και γνωρίσαμε  την τουρκική κουζίνα .  Είχαμε  ελεύθερο  χρόνο  για  να  ξεκουραστούμε. Το βράδυ έφτασε στη πόλη η ομάδα της Ρουμανίας και της Πολωνίας και γνωριστήκαμε με  τους  μαθητές – εταίρους  που  θα  περνούσαμε  μαζί  τις  επόμενες  ημέρες .

Τρίτη  29/11/2022

Σε συνεργασία με τα υπόλοιπα σχολεία δουλέψαμε στο πρόγραμμα Photoshop και ύστερα επισκεφτήκαμε το   Science  and  Space  Center  όπου  παρακολουθήσαμε  και  συμμετείχαμε   σε πειράματα φυσικής.  Δειπνήσαμε όλες οι χώρες μαζί και αργότερα είχαμε ελεύθερο χρόνο για ξεκούραση .

Τετάρτη  30/11/2022

Τη πέμπτη μέρα το πρόγραμμα είχε επίσκεψη στο Eskisehir . Μας δόθηκε η δυνατότητα να δούμε το Μουσείο με τα κέρινα ομοιώματα Onduparazi . Πήγαμε στο Mall της πόλης όπου είχαμε μεσημεριανό και μετά κατευθυνθήκαμε προς το Tepebasi , μουσείο για  Τούρκους φιλοσόφους και επιστήμονες . Η επίσκεψη στο Eskisehir τελείωσε με το πλανητάριο Eskisehir Science Arts and Culture . Και η μέρα τελείωσε με βραδινό όλων των εταίρων .

Πέμπτη  01/12/2022

Τη τελευταία μέρα τη περάσαμε στο Afyonkarahisar . Μια πόλη όμορφη πόλη με σημείο  αναφοράς το κάστρο της . Στο Afyon επισκεφτήκαμε το τζαμί της πόλης και τη λαϊκή αγορά . Είχαμε λίγο ελεύθερο χρόνο αργότερα να κάνουμε εξερεύνηση στη πόλη.

Το ίδιο βράδυ , είχαμε την τελευταία μάζωξη μας όλες οι χώρες . Κάναμε ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι  με πολύ χορό  και τραγούδι .

Είχαμε  πλέον  γίνει  φίλοι  και  φίλες  και  δεν  ήταν  καθόλου  εύκολο  να αποχωριστούμε.

Παρασκευή  02/12/2022

Όταν η βραδιά τελείωσε,  η ομάδα της Ρουμανίας  αποχώρισε πρώτη   γιατί  η  πτήση  τους  αναχωρούσε  πολύ  νωρίς.  Έπειτα  κι  εμείς αποχαιρετήσαμε το Emirdag  που μας χάρισε τόσο όμορφες αναμνήσεις. Αναχωρήσαμε   για Άγκυρα και ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής μας.  Η πτήση της επιστροφής ήταν πρωινή κι  όσο κι αν δεν μας ήταν ευχάριστο,  έπρεπε να αφήσουμε πίσω  τους καινούριους φίλους μας  και  αυτή την όμορφη  χώρα  που μας υποδέχθηκε και μας φιλοξένησε  ώστε να αισθανόμαστε σαν στο σπίτι μας. Ξέραμε όμως πως  δεν θα χαθούμε και θα συνεχίζαμε να επικοινωνούμε με κάθε δυνατό τρόπο.  Άλλωστε  σε  λίγο  καιρό  θα  έρθουν   στην  πόλη  μας……..

Για  την  Παιδαγωγική  Ομάδα  του  προγράμματος

Οι μαθήτριες

Μαραγκίδη  Άρτεμις ,    Όνου  Αλεξάνδρα ,

Γιασσάκη Ειρήνη ,    Τζάτσκα  Νικολέτα .

Πέντε  μήνες  πέρασαν   κι  έφτασε  η  ώρα να  υποδεχθούμε  τους  φίλους  μας  εταίρους  του  προγράμματος.

Την  εβδομάδα  24 – 28 /4/ 2023,  αμέσως  μετά  τις  διακοπές  του  Πάσχα,  φιλοξενήσαμε  τους  καθηγητές  και  τις  καθηγήτριες,  τους  μαθητές  και  τις  μαθήτριες  από  την  Πολωνία,  την  Ρουμανία  και  την  Τουρκία  (  Nevsehir  και  Emirdag ).

Το  πρόγραμμα  είχε  διαμορφωθεί  από  καιρό  και  ήταν  πλούσιο  σε  δράσεις.

PROGRAMME OF THE TRAINING ACTIVITIES

MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY
09:00 Arrival at school, welcoming to the school, presentation.09:00 Arrival at school  Departure for Heraklion09:00 Arrival at school Workshop for holograms09:30 Arrival at school09:30 Arrival at school Students present their apps Project evaluation
 10:15 Workshop at NHMC 10:00 Visit at Elounda, Plaka and Spinalonga
10:30 Coffee break12:00 Coffee break11:30 Coffee break 11:00 Coffee break
11:30 City tour ( action bound tour)12:30 Visit at Knossos Archaeological site (  Augmented Reality)12:00 Virtual Reality (V.R.) Apps and devices 12:00 Certificates of attendance
14:00 Lunch14:00 Lunch14:00 Lunch14:00 Lunch14:00 Lunch
18:00 Visit at the local library Koundourios17:00 CRETAquarium17:00 Workshop with apps for Road Safety16: 00 Visit at the Marina of Agios NikolaosFree time

20:00 Dinner ( all partners )20:00 Dinner20:00 Dinner20:00 Dinner ( all partners )

Στο  σχολείο  μας  η  υποδοχή  ήταν  θερμή  από  όλη  την  μαθητική  κοινότητα.

Κάθε  ομάδα  παρουσίασε   το  σχολείο  της,  την  πόλη  της,  την  χώρα της  και  το  αντίστοιχο  εκπαιδευτικό  σύστημα.

Οι  δράσεις  που  έγιναν  στο  Εργαστήριο  Πληροφορικής, holograms, Virtual  Reality –apps  &  devices,   ήταν  πολύ  ενδιαφέρουσες  και  κάλυπταν  το  σύνολο  των  στόχων  του  προγράμματος.

Η  επίσκεψη  στην  Κουνδούρειο  Δημοτική  Βιβλιοθήκη  και  η  ενημέρωση  από  την  βιβλιοθηκονόμο  εντυπωσίασε  την  ομάδα  του  προγράμματος.

Η  φιλοξενία  στον  χώρο  της  Μαρίνας  της  πόλης  μας  κατά  την  διάρκεια  της   ξενάγησης,  ώστε  να  ξεκουραστούμε  και  να  γευτούμε  τοπικά  προϊόντα,    μας  έδωσε  δυνάμεις   για   να  συνεχίσουμε  την  περιήγηση  μέσω  του  action  bound  tour.

Επισκεφθήκαμε  το  Μουσείο   Φυσικής  Ιστορίας  Κρήτης   για να παρακολουθήσουμε  κάποια  από  τα  προγράμματα  που  προσφέρει    (  Σεισμική  τράπεζα –  Εξερεύνηση  σπηλαίων  με  συσκευές VR  –  Φωτεινά  μυστήρια )

Στο  Μινωικό  Ανάκτορο  της  Κνωσού,  η  ξενάγηση  έγινε  με  συσκευές οι  οποίες  μέσω  μιας  ειδικής  εφαρμογής  που  στηρίζεται σε  σύγχρονές  τεχνολογίες  (  VR  &  AR ),  μπορούσαμε  να  δούμε  μία  απεικόνιση  του  χώρου  όπως  ήταν  σε  πραγματικό  χρόνο.

Στο  CRETAquarium,  στις  61 δεξαμενές διαφορετικών μεγεθών, που περιέχουν συνολική ποσότητα 1.800.000 λίτρων θαλασσινού νερού  και   φιλοξενούν  2000 θαλάσσια ζώα, είχαμε την ευκαιρία να δούμε  τους θαλασσινούς κατοίκους της Μεσογείου, να γοητευτούμε  και  να   μάθουμε  πολλές  χρήσιμες  πληροφορίες.

Το Κέντρο βιωματικής εκπαίδευσης οδικής ασφάλειας | EERSC (Experiental  Education  Road  Safety  Centre)  με  τον  προσομειωτή  ανατροπής  οχήματος  και  τα  ειδικά  γυαλιά  προσομείωσης  μέθης,  με  βιωματικό  τρόπο  μας  πληροφόρησε  για  τους  κανόνες  του  Κ.Ο.Κ.

Η  επίσκεψη  και  η  ξενάγηση  στην  Σπιναλόγκα,  στην   Πλάκα  και  στην  Ελούντα,  ενθουσίασε  κυριολεκτικά  τους  φιλοξενούμενους  εταίρους  που  μαγεύτηκαν  από  το  τοπίο  και  συγκινήθηκαν   από  την  ιστορία  του  τόπου.

Το  τελευταίο  βράδυ,  στο  αποχαιρετιστήριο  δείπνο,  δόθηκαν  οι  βεβαιώσεις  για  την  συμμετοχή  στο  πρόγραμμα  και  ανταλλάξαμε  αναμνηστικά  δώρα.

Μια  έκπληξη  που  είχαμε  ετοιμάσει   έγινε  η  αφορμή  να  επικοινωνήσουμε  ακόμα  καλύτερα  έστω  κι  αν  δεν  μιλάμε  την  ίδια  γλώσσα.

Με  την  βοήθεια  δύο  μαθητών  του  σχολείου  μας,  του  Μάρκου  Λαμπράκη  και  του  Κωνσταντίνου  Ψαθάκη,  με  μία  λύρα  κι  ένα  λαούτο,  με  όμορφες  μαντινάδες,  όλοι  και  όλες  χόρεψαν  και  το  σύνθημα  που  επικράτησε  ήταν……

POLAND…..  ROMANIA……  TURKEY……  GREECE……

TOGETHER     FOR      EVER……..

Για  την  Παιδαγωγική  Ομάδα  του  προγράμματος

Η  Συντονίστρια                                                          Οι  Εκπαιδευτικοί

Ελένη  Τζερεμέ                                                 Δρακωνάκη  Χρυσούλα                                                       Φεράρα  Ασημίνα