in

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Cerignola, Ιταλία, 1-7 Μαΐου 2022

Ημέρα 1η (Κυριακή, 1 Μαΐου 2022):

Μια ομάδα 7 παιδιών της Β Γυμνασίου, με τη συνοδεία της διευθύντριας κ. Τουτουδάκη Μαρίνας και δυο καθηγητριών μας, της κ. Νικητάκη Ειρήνης και της κ. Γιανναδάκη Τζένης,  ξεκινήσαμε από τον Αγ. Νικόλαο Κρήτης με προορισμό μας την Cerignola, μια πόλη της κεντρικής Ιταλίας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού  προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 «SCHOOL LIBRARIES: PROMOTING READERS,VALUES, LITERACIES, SKILLS AND INCLUSION», που πραγματοποιείται σε συνεργασία με  σχολεία της Πορτογαλίας, της Ιταλίας και της Πολωνίας. Στόχος του προγράμματος είναι η προώθηση της φιλαναγνωσίας στους Ευρωπαίους πολίτες του μέλλοντος και η εξάλειψη ρατσιστικών αντιλήψεων.

Η κινητικότητα αυτή, η τρίτη κατά σειρά του προγράμματος με θεματικό πυρήνα το Ολοκαύτωμα, ήταν αφιερωμένη στην κοινή ανάγνωση του βιβλίου «Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ». Το σχολείο υποδοχής μας ήταν ένα σχολείο Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, το Istituto Comprensivo Di Vittorio Padre Pio, ένα μεγάλο σχολικό συγκρότημα, που φιλοξενεί περίπου 700 μαθητές  ηλικίας 10-15 ετών. Μόλις φτάσαμε, οι οικογένειες των παιδιών, που επρόκειτο να μας φιλοξενήσουν, μας υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό. Για να μας κάνουν να νιώσουμε πιο οικεία,  μας προσέφεραν πλούσιο δείπνο  σε τοπικά εστιατόρια.

Ημέρα 2η (Δευτέρα, 2 Μαΐου 2022):

Τη δεύτερη ημέρα της διαμονής μας στην Cerignola, τα παιδιά που μας φιλοξενούσαν μας συνόδευσαν στο σχολείο τους, δίνοντάς μας την ευκαιρία να γνωρίσουμε τις τάξεις τους, τους συμμαθητές τους και τη διαφορετική σχολική τους καθημερινότητα. Αργότερα επισκεφθήκαμε ένα κοντινό δημοτικό σχολείο, με μεγάλη σχολική βιβλιοθήκη,  όπου τα παιδιά του νηπιαγωγείου, με τη βοήθεια της υπεύθυνης εκπαιδευτικού, συμμετείχαν σε πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, χρησιμοποιώντας ως αφόρμηση ένα διάσημο παιδικό παραμύθι. Στη συνέχεια,  όλοι οι συμμετέχοντες του προγράμματος συναντηθήκαμε και θαυμάσαμε τα πιο διάσημα αξιοθέατα της παλιάς πόλης μέσα από ένα διαδραστικό και διασκεδαστικό κυνήγι θησαυρού, που είχαν οργανώσει οι Ιταλοί συμμαθητές μας, στο οποίο η ελληνική αποστολή, αφού χόρεψε κρητικούς χορούς στην πλατεία της πόλης, κέρδισε το πρώτο βραβείο!

Ημέρα 3η (Τρίτη, 3 Μαιου 2022)

Η τρίτη ημέρα της παραμονής μας στην Cerignola ξεκίνησε με επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της πόλης, η οποία στεγάζεται στο δημαρχείο. Εκεί μας καλωσόρισε η Σύμβουλος Παιδείας της πόλης, μας συνεχάρη για την προαγωγή της φιλαναγνωσίας, που είναι η βάση της κουλτούρας όλων των λαών, και μας προσέφερε αναμνηστικά δώρα και διπλώματα. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τη ζωή της Άννας Φρανκ, που ετοίμασαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υποδοχής. Με βάση αυτά πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες δημιουργικής γραφής κι έκφρασης συναισθημάτων.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας ξεκινήσαμε με προορισμό το Castel Del Monte, ένα εντυπωσιακό οκταγωνικό κάστρο,  που χτίστηκε τον 13ο αιώνα από τον αυτοκράτορα  Frederico II di Svevia. Θαυμάσαμε την ιταλική αρχιτεκτονική, γνωρίσαμε την ευρωπαϊκή ιστορία, αναπνεύσαμε άφθονο βουνίσιο καθαρό αέρα κι επιστρέψαμε στην πόλη μας γεμάτοι όμορφες καινούριες εικόνες.

Ημέρα 4η (Τετάρτη, 4 Μαΐου 2022)

Η τέταρτη μέρα μας στην πόλη άρχισε με δραστηριότητες στο σχολείο, συγκεκριμένα με την κατασκευή ενός βιβλίου pop-up  εμπνευσμένου από την ιστορία της Άννας Φρανκ,  στο εργαστήριο τέχνης και την αίθουσα ανάγνωσης.

Κατόπιν  επισκεφθήκαμε την παραθαλάσσια πόλη  Manfredonia,   χτισμένη στα ερείπια της αρχαίας πόλης Siponto, αφιερωμένης στο Διομήδη, ήρωα του Τρωικού πολέμου. Πρώτα επισκεφθήκαμε τη βασιλική της  Santa MariaMaggiore, χτισμένης στα περίχωρα της πόλης, πάνω στον αρχαίο ναό. Αργότερα περιηγηθήκαμε μέσα στην πόλη, ανακαλύψαμε κτίρια σε ρυθμό Romanesque και Apulian, φωτογραφηθήκαμε στην απέραντη αμμώδη ακτή  κι απολαύσαμε το διάσημο ιταλικό παγωτό.

Ημέρα 5η (Πέμπτη, 5 Μαϊου 2022)

Μία γεμάτη μέρα δεν μπορεί παρά να έχει ένα  πρωινό ξύπνημα! Ξεκινήσαμε νωρίς με λεωφορείο προς το Bari, μια πολύ όμορφη γραφική πόλη, μεγάλο λιμάνι και τουριστικό θέρετρο. Τοπικός ξεναγός μάς περίμενε να εξερευνήσουμε μαζί το κάστρο του Μπάρι, γνωστό ως Castello Norman Sveno, και τη γύρω περιοχή. Επισκεφτήκαμε τον καθεδρικό ναό του Αγίου Νικολάου, ο οποίος είναι πολιούχος της πόλης, όπως και της δικιάς μας. Ο καθολικός ναός συνυπάρχει με τον ορθόδοξο ναό, ως τυπικό δείγμα ειρηνικής συνύπαρξης.

Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε στο Αλμπερομπέλο, την πρωτεύουσα των Τρούλων, που έχει χαρακτηριστεί από την UNESCO μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς, χάρη στη μοναδική αρχιτεκτονική της. Είναι μια μικρή γραφική πόλη, τα σπίτια της οποίας έχουν στέγες κατασκευασμένες χωρίς κονίαμα, που  εύκολα μπορούσαν να γκρεμιστούν και να ανακατασκευαστούν, προκειμένου οι ιδιοκτήτες τους, φτωχοί αγρότες της γης, να αποφύγουν τη φορολόγηση από τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία! Όταν ο ήλιος έδυε πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για την πόλη μας και τις φιλόξενες ιταλικές οικογένειες.

Ημέρα 6η (Παρασκευή, 6 Μαϊου 2022)

Ήταν μία δύσκολη μέρα, επειδή γνωρίζαμε  πως θα είναι η τελευταία μας με τους ευρωπαίους φίλους μας. Το πρωί στο σχολείο ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες με θέμα την ιστορία της Άννας Φρανκ και παρακολουθήσαμε την παρουσίαση κάθε χώρας σχετικά με τους «Δικαίους των Εθνών». Ακολούθησε επίσκεψη σε ένα γειτονικό Πολυκλαδικό Λύκειο, όπου από τους μαθητές της ειδικότητας μαγειρικής παρακολουθήσαμε μέσα στα εργαστήριά τους τη διαδικασία παρασκευής παραδοσιακών ιταλικών σπεσιαλιτέ, τις οποίες μετά δοκιμάσαμε, καθώς μας παρέθεσαν ένα πολυτελές γεύμα. Τέλος κόψαμε την τούρτα του ευρωπαϊκού μας προγράμματος και ανταλλάξαμε τις όμορφες εντυπώσεις μας. Αργότερα επιστρέψαμε στο σχολείο υποδοχής μας και πήραμε μέρος,  υπό την επιτήρηση του γυμναστή, σε διάφορα αθλήματα. Το βράδυ βγήκαμε για μια τελευταία αποχαιρετιστήρια βόλτα.

Ημέρα 7η ( Σάββατο, 7 Μαΐου 2022)

Η διαμονή μας στην Cerignola δυστυχώς έφτασε στο τέλος της! Σηκωθήκαμε πολύ νωρίς, φάγαμε γρήγορα πρωινό κι αποχαιρετιστήκαμε με τους φίλους μας πολύ δύσκολα, μέσα σε κλίμα αμοιβαίας συγκίνησης και υποσχέσεων ότι θα ξαναβρεθούμε πολύ σύντομα!

Πήγαμε στο αεροδρόμιο του Bari και από εκεί με εσωτερική πτήση φτάσαμε στο αεροδρόμιο του Μιλάνου. Φάγαμε και πήραμε την πτήση της επιστροφής για το Ηράκλειο και από εκεί για την πόλη μας, όπου οι γονείς μας μας περίμεναν με λαχτάρα!

Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία, που θα θυμόμαστε για πάντα!

• «Η εμπειρία μου στο Erasmus ήταν σίγουρα θετική, καθώς είχα την δυνατότητα να γνωρίσω οχι μόνο το εκπαιδευτικό σύστημα μιας ξένης χώρας αλλα και τον τρόπο ζωής αυτής της χώρας. Επίσης είχα την δυνατότητα  να κάνω νέες φιλίες και τέλος να αποκτήσω πολλες εικόνες σε ενα διαφορετικό τόπο με διαφορετικά άτομα».

Μαίρη

• «Ο κόσμος στην Ιταλία είναι πολύ ευχάριστος. Αρχικά, οι Ιταλοί θέλουν να ξεκινάνε την ημέρα τους με κέφι κι αυτό το καταφέρνουν χάρη στην πρωινή μουσική που ακούνε. Όσον αφορά στη φιλοξενία τους, οι «γείτονες» θέλουν να νιώσεις σαν στο σπίτι σου και φροντίζουν να μη λείπει απολύτως τίποτα. Είναι ένας αξιαγάπητος λαός κι είναι πολύ κοντά στον δικό μας»

Μύρωνας

• «Ήταν μια από τις ομορφότερες εβδομάδες της ζωής μου, που μου προκάλεσε συναισθήματα χαράς, ενθουσιασμού και συγκίνησης»

Κάτια

• «Ήταν ένα πολύ όμορφο ταξίδι με πολλές και αξέχαστες εμπειρίες. Κάναμε νέες φιλίες που δεν θα τις ξεχάσουμε. Γυρνάμε πίσω γεμάτοι εικόνες και αναμνήσεις»

Ειρήνη

• «Η εβδομάδα αυτή ήταν από τις καλύτερες της ζωής μου! Βιώσαμε νέες εμπειρίες, κάναμε καινούργιους φίλους, γίναμε μέλος μιας δεύτερης οικογένειας, που μας υποδέχτηκε με αγάπη και μας έδειξε έναν διαφορετικό τρόπο να ζεις την καθημερινή ζωή. Δεν θα ξεχάσω ποτέ όσα έζησα σε αυτή την όμορφη εμπειρία»

Μυρτώ

• «Ήταν μια φανταστική εμπειρία, μοναδικές στιγμές, γεμάτες γέλιο και χαμόγελα. Η οικογένεια με αγκάλιασε πραγματικά και με έκανε να νοιώσω πολύ άνετα. Φοβισμένη ξεκίνησα και φεύγω γεμάτη εμπειρίες, φιλίες, αξέχαστες στιγμές και γεμάτο στομάχι! Μέσα από εκείνους γνώρισα την κουζίνα της Ιταλίας, τους ανθρώπους και τον πολιτισμό και μου άφησαν την καλύτερη εντύπωση! Θα μείνει πάντα χαραγμένο στη καρδιά μου!

Ήταν μια υπέροχη εβδομάδα…»