in

Τι  έζησα την τελευταία μέρα του  Cliff Diving – Το Ωδείο τέχνης επανέρχεται

Μετά την τοποθέτηση  των υπεύθυνων για τον ήχο σχετικά με το θέμα που προέκυψε στη συναυλία του Ωδείου Τέχνης Κρήτης  την Κυριακή 9/7/2023 στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Cliff Diving, αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε αν και θα επιθυμούσαμε το θέμα να έχει κλείσει με την τοποθέτηση μας στις 13/7/2023. 

Θα αναφερθούμε στα σημεία που θίγονται στην επιστολή τους, από τη δική μας πλευρά.

Α. Η άγνοια του  ηχολήπτη για τον αριθμό των παιδιών που συμμετείχαν, των οργάνων και των μικροφώνων, ήταν η πρώτη δικαιολογία του για το κακό ηχητικό αποτέλεσμα, η οποία δεν ευσταθεί διότι είχε σταλεί stage plan όταν ζητήθηκε.

Β. Ο μη επαρκής χρόνος για πρόβα ήταν η δεύτερη δικαιολογία του. Η ευθύνη για την ανεπαρκή πρόβα δεν ήταν δική μας, διότι γνωρίζοντας τις δυσκολίες του χώρου, ζητήσαμε η πρόβα ήχου να ξεκινήσει το μεσημέρι στις 13.00. Ορίστηκε στις 15.00 και ξεκίνησε τελικά, λόγω δικής τους καθυστέρησης, στις 16.30, μη αφήνοντας χρονικά περιθώρια για σωστή πρόβα.

Γ. Οι δικές μας παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της συναυλίας ήταν η τρίτη δικαιολογία. Πριν ξεκινήσει η συναυλία προτείναμε βοήθεια στον ηχολήπτη εκεί όπου είχαμε γνώση, δηλαδή στην ενορχήστρωση, στις ιδιαιτερότητες της ερμηνείας του κάθε τραγουδιού και στον αριθμό των παιδιών που συμμετείχαν στα όργανα και στα φωνητικά σε κάθε τραγούδι. Την αρνήθηκε πεισματικά, κάτι που μας συνέβη πρώτη φορά. Ο δε ιδιοκτήτης της εταιρείας μας απαγόρευσε να βρισκόμαστε στο χώρο της κονσόλας. Από εκείνο το χρονικό σημείο και μετά παρακολουθήσαμε την συναυλία σαν απλοί θεατές.

Δ. Ασύρματα μικρόφωνα αρνήθηκαν να μας παράσχουν. Αναγκαστήκαμε λοιπόν  να  νοικιάσουμε με δικά μας έξοδα, διότι ήταν απαραίτητα για την απαιτητική σκηνική παρουσία των παιδιών. Ουδέποτε μας ενημέρωσαν ότι είναι ακατάλληλα, αντιθέτως δέχτηκαν να τα χρησιμοποιήσουμε. Ο ισχυρισμός ότι αρνηθήκαμε να χρησιμοποιήσουμε ενσύρματα μικρόφωνα, δεν ισχύει. Δεν υπήρξε καμία εναλλακτική πρόταση όταν δημιουργήθηκε πρόβλημα στα μικρόφωνα, ώστε να λυθεί άμεσα.

 Η σύγκριση με τη συναυλία της προηγούμενης μέρας είναι άστοχη. Κάθε συναυλία έχει τις δικές της απαιτήσεις (αριθμό τραγουδιστών, εκτελεστών ρεπερτόριο) και  χρειάζεται άλλο χειρισμό.

Σε κάθε περίπτωση η διακοπή της συναυλίας αποτελεί πρωτοφανή ενέργεια. Ο λόγος για τον οποίο έκλεισε  απότομα ο ήχος ήταν ξεκάθαρος για τους παρευρισκόμενους και δεν ήταν το -σύμφωνα με τους ισχυρισμούς –  κακό ηχητικό αποτέλεσμα το οποίο δεν αποτελεί λόγο για τη διακοπή μια συναυλίας.

Η ίδια εταιρεία έκανε την κάλυψη στην κατά γενική ομολογία επιτυχημένη -από άποψη ήχου -συναυλία στο θέατρο των Λακωνίων την Παρασκευή 30/6/2023., με ίδιο ρεπερτόριο, μεγαλύτερο αριθμό ατόμων στη σκηνή και ίδια φιλοσοφία κάλυψης. Μόνη διαφορά η παρουσία άλλου ηχολήπτη, ο οποίος αντιλήφθηκε ότι η συνεργασία με τους καθηγητές μόνο όφελος θα είχε στο τελικό αποτέλεσμα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις συνεργασίες των Μουσικών μας Συνόλων με το Νίκο Κυπουργό, τον Δώρο Δημοσθένους και το άνοιγμα της Συναυλίας των Πυξ Λαξ ως απάντηση στην απαξίωση των μαθητών και των καθηγητών του Ωδείου από τους υπεύθυνους της εταιρείας.

Τελειώνοντας  ζητάμε για μια ακόμη φορά συγγνώμη από τους ακροατές που δεν αποχωρήσαμε  μόλις αντιληφθήκαμε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει σωστό ηχητικό αποτέλεσμα και από τους μαθητές που συμμετείχαν σ’ αυτήν, γιατί δεν μπορέσαμε να τους βοηθήσουμε να κάνουν πραγματικότητα αυτό που ονειρεύονταν μελετώντας και κάνοντας πρόβες τους τελευταίους πέντε μήνες.

Δηλώνουμε επίσης ότι αυτή είναι η τελική μας τοποθέτηση και δεν έχουμε πρόθεση να δώσουμε συνέχεια στην αντιπαράθεση.

ΩΔΕΙΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΡΗΤΗΣ – ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Ειρήνη Παναγιωτάκη

Σοφία Αρακαδακη

Σάββας Βασιλειάδης