in

Οι εξηγήσεις του τεχνικού του ήχου για το συμβάν της τελευταίας συναυλίας στο Cliff Diving 2023

Με επιστολή του ο υπεύθυνος για τον ήχο στο Cliff Diving 2023 εξηγεί από τη δική του πλευρά τι συνέβη στο τέλος της συναυλίας των μαθητών και διακόπηκε ο ήχος.

Αναλυτικά η επιστολή

«Σχετικά με το περιστατικό που σημειώθηκε το δεύτερο βράδυ της συναυλίας της εκδήλωσης cliff diving, και είχε σαν αποτέλεσμα την αναγκαστική διακοπή της ηχητικής της κάλυψης, επιθυμώ, σαν ευσυνείδητος επαγγελματίας, να δώσω τις απαραίτητες εξηγήσεις στα  εμπλεκόμενα άτομα και φορείς, καθόσον το θέμα έχει πάρει τέτοιες διαστάσεις, ώστε να προκύπτει η προσωπική και επαγγελματική απαξίωσή μου .

 Έχει φημολογηθεί, ότι, δήθεν, ο ήχος έκλεισε  για το λόγο ότι το τεχνικό επιτελείο, στο οποίο συμμετείχα και εγώ προσωπικά, δεν μπορούσε να διεκπεραιώσει την εργασία της τεχνικής κάλυψης του ήχου, οι φήμες δε αυτές εμπεριέχουν  αιχμές σχετικά με την επαγγελματική ικανότητα και επάρκεια εμών των τεχνικών, και ειδικότερα εμού, ως τεχνικού ήχου.

Η παραπάνω άποψη που είναι εντελώς γενικόλογη αυθαίρετη και ανεύθυνη, απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Η πραγματικότητα είναι ότι ο ήχος έκλεισε αναγκαστικά, αφού μέχρι τότε είχα καταβάλει μεγάλη προσπάθεια  ώστε να βγει εις πέρας η εκδήλωση, με λίγο χρόνο πρόβας στη διάθεσή μου, και με αντίξοες συνθήκες που εξηγώ παρακάτω, και που κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί, αν δεν είναι, τουλάχιστον σχετικός, με την τεχνική του ήχου.

Εργάστηκα για την εταιρεία που είχε αναλάβει την ηχητική κάλυψη της συγκεκριμένης εκδήλωσης και συγκεκριμένα είχα αναλάβει τον ήχο όπου ακούει το κοινό (FOH). Ανέλαβα μια δουλειά η οποία είχε μειωμένο προϋπολογισμό για τις ανάγκες της εκδήλωσης. Πράγμα που η εταιρία μου είχε ενημερώσει για αυτό και την παραγωγή αλλά και τους μουσικούς που εμφανίστηκαν και τις δυο ημέρες. 

Πρώτον : Ενώ είχα την ενημέρωση ότι θα αναλαμβάναμε την κάλυψη 6 μουσικών συν τα φωνητικά, έκπληκτος διαπίστωσα κατά την διάρκεια της πρόβας ότι σχεδόν σε κάθε τραγούδι θα υπήρχαν περισσότεροι, σχεδόν διπλάσιοι  μουσικοί, όμως αυτό για να βγει εις πέρας τεχνικά χωρίς προβλήματα, χρήζει  πολύωρη  πρόβα, και προγραμματισμό της κονσόλας ήχου που χειρίζομαι. Κάθε  μουσικός και κάθε τραγουδιστής έχει άλλη χροιά, άλλη δυναμική, και χρήζει προεργασίας.

 Δεύτερον : τα παιδιά του Ωδείου, χωρίς να έχουν συνηθίσει να παίζουν μουσική με προσωπικά ηχεία σκηνής (monitors), οι οδηγιές των καθηγητών ήταν να τα χρησιμοποιήσουν με μεγάλες εντάσεις (είπαν στον ηχολήπτη σκηνής τι να ακούγεται στην σκηνή με βάση πως το ήθελε ο καθηγητής και όχι τις ανάγκες των μαθητών του ωδείου) με αποτέλεσμα τα παιδιά να παίζουν τα μουσικά όργανα τους και να τραγουδούν  με μικρή ένταση (ήταν ο μόνος τρόπος να μειωθεί η ένταση στα monitors τους, καθώς δεν γνώριζαν τι να ζητήσουν από τον ηχολήπτη σκηνής ώστε να τα βοηθήσει), και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει αρκετό σήμα στη κονσόλα ήχου FOH. Πιέζοντας το σήμα για να ακουστεί κάτι στο κοινό, ο ήχος, λόγω  έντασης και προενίσχυσης έκανε «λούπα σήματος»  με αποτέλεσμα να υπάρχουν μικροφωνισμοί  και χαμηλή ένταση προς το κοινό. ‘Αμεσα κατάλαβα τι συνέβαινε και το λόγο που δεν μπορούσαν τα παιδιά να αποδώσουν σωστά στην εμφανισή τους, με  αποτέλεσμα αυτά που προανέφερα. Με δική μου πρωτοβουλία, όπως έπρεπε να ενεργήσω σαν τεχνικός έριξα τις εντάσεις στα προσωπικά ηχεία των παιδιών, και έτσι τα παιδιά του ωδείου ένιωσαν καλύτερα στην σκηνή  και  μπόρεσαν να ερμηνεύσουν σωστά και είχαμε  σταδιακά την απαιτούμενη ένταση για τους ακροατές(αυτό αποδεικνύει – σε αντίθεση με τα φημολογούμενα-  ότι είχα την τεχνογνωσία να το διορθώσω  και την εμπειρία να καταλάβω το πρόβλημα)  

Τρίτον :  Από  το Ωδείο Τέχνης, ΄ΕΦΕΡΑΝ ΔΙΚΆ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΌΦΩΝΑ, τα οποία δεν τηρούσαν τις προδιαγραφές για να λειτουργούν στην Ελλάδα, καθώς οι ραδιοσυχνότητες που εκπέμπουν ήταν εκείνες που εκπέμπει από το 2020 το δίκτυο 5G κινητής τηλεφωνίας. Απο την πλευρά μας, εμείς οι τεχνικοί, είχαμε ήδη έτοιμα και τεσταρισμένα ενσύρματα μικρόφωνα, ώστε να διασφαλίσουμε μια ομαλή εμφάνιση, όμως ο ηχολήπτης που ήταν υπεύθυνος στη σκηνή με ενημέρωσε οτι αυτοί αρνήθηκαν να τα χρησιμοποιήσουν. 

Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν ότι αρχικά, δεν ακούστηκε η φωνή στην έναρξη ενός τραγουδιού, και  ενώ είχαμε ενημερώσει  ώστε να χρησιμοποιήσουν ένα από τα μικρόφωνα που είχαμε προμηθεύσει εμείς, οι καθηγητές επέμειναν να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές το μικρόφωνο που είχε παρεμβολές και  απώλεια σήματος (μεταφέρω ότι άκουσα απο τους συναδέλφους, δεν βρισκόμουν στην σκηνή). Αυτό προφανώς  δημιούργησε πρόβλημα και ένταση καθώς προτίμησαν να κάνουν αυτό που ήθελαν αυτοί, ως μη ειδικοί, παρά το γεγονός ότι εμείς γνωρίζουμε το τεχνικό κομμάτι.

Όπως μπορείτε να καταλάβετε τα ακατάλληλα  μικρόφωνα που έφεραν από το ωδείο έκλεισαν, γιατί δεν νοείται να έχουμε παρεμβολές και απώλεια σήματος κατά τη διάρκεια της εμφάνισης τους. Αν συνεχίζαμε με τις συνθήκες αυτές τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα και η συναυλία θα κατέληγε σε φιάσκο.

Εξαιτίας του φαινομένου αυτού, η μαθήτρια έκανε τη γνωστή απαράδεκτη δήλωση με το μικρόφωνο στο κοινό. 

Γενικά δεν υπήρχε η σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές του Ωδείου  προς τους μαθητές, και το γεγονός ότι δεν εισακούστηκαν οι συμβουλές και υποδείξεις εμών, των τεχνικών, ώστε να πραγματοποιηθεί ομαλά η συναυλία, δημιούργησε  ένταση και απόσταση μεταξύ των τεχνικών και του Ωδείου.

 Ο ήχος είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση, για αυτό και είναι αντικείμενο πολυετών  σπουδών.

Για να βγει εις πέρας μια εκδήλωση απαιτείται  καλή τεχνική μελέτη και προεργασία , λεπτομερής συνεννόηση  μεταξύ των μουσικών, των διοργανωτών και όλων των εμπλεκομένων καθώς  και εμπιστοσύνη σε εμας τους τεχνικούς που αναλαμβάνουμε να πράξουμε αυτό που έχουμε σπουδάσει και  γνωρίζουμε πολύ καλά.

Παρεμβάσεις στο έργο μας και στις υποδείξεις μας μπορούν να δημιουργήσουν αρκετά προβλήματα, ως εν προκειμένω. 

 Συγκρίνοντας  την πρώτη και την δεύτερη βραδιά της εκδήλωσης μπορεί κανείς να διαπιστώσει τη διαφορά, καθόσον στην πρώτη βραδιά η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, διότι εμείς οι τεχνικοί του ήχου εργαστήκαμε ανεξάρτητοι και χωρίς την επιβολή και τις παρεμβάσεις των τρίτων, και χωρίς την αναγκαστική προσθήκη στο τεχνικό μας υλικό ακατάλληλων και άστοχων υλικών και μηχανημάτων.

Αντί λοιπόν να εκτιμηθεί δεόντως το έργο των τεχνικών και η προσπάθειά μας να μην καταλήξει η συναυλία σε φιάσκο, εισπράξαμε (ειδικά εγώ) την απαξίωση και την προσωπική προσβολή, το χλευασμό,  από ανθρώπους του Ωδείου. 

 Δεν αναλαμβάνω καμιά ευθύνη για τα λάθη των άλλων που κατέληξαν στο να λήξει η συναυλία σχετικά πρόωρα αντιθέτως με την παρέμβασή μου αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, έχει έρθει όμως η ώρα ,εκείνοι που έφταιξαν να αναλάβουν τις ευθύνες τους, και  να αποφύγουν στο μέλλον τα ίδια ή παρόμοια λάθη.»

Καλο υπόλοιπο.

Χρήστος Μανιαδάκης