in

Η Currys πουλά τον Κωτσόβολο

Ο βρετανικός όμιλος Currys ανακοίνωσε πριν από λίγο στο Λονδίνο ότι προχωρά στην πώληση της αλυσίδας Κωτσόβολος.

Χαρακτηριστικά, όπως σημειώθηκε, από τον βρετανικό όμιλο ξεκινά η διαδικασία διερεύνησης πώλησης της αλυσίδας.

“Στρατηγική αναθεώρηση της δραστηριότητας στην Ελλάδα”

Πιο συγκεκριμένα, η Currys ανακοίνωσε ότι ξεκινά τη στρατηγική αναθεώρηση της δραστηριότητάς της στην Ελλάδα μέσω της Κωτσόβολος, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε πώληση των δραστηριοτήτων της. Η Κωτσόβολος, η οποία έχει επίσης αναπτυσσόμενη παρουσία στην Κύπρο, είναι μια επιχείρηση με ισχυρές και κερδοφόρες επιδόσεις, με υψηλή αναγνωρισιμότητα επωνυμίας, ενοποιημένη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου και ποικίλο μείγμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Όπως επισημαίνει η Currys, “το Διοικητικό Συμβούλιο εξετάζει τακτικά τη δομή του Ομίλου μέσα από το πρίσμα της αξίας των μετόχων και πιστεύει ότι η ισχύς της επωνυμίας Κωτσόβολος, το μακροπρόθεσμο ιστορικό κερδοφόρων παραδόσεων και η ηγετική θέση στην αγορά δεν αντικατοπτρίζονται επί του παρόντος στην αποτίμηση του Ομίλου. Δεδομένων των ισχυρών οικονομικών προοπτικών για την Ελλάδα και των μελλοντικών ευκαιριών ανάπτυξης για την επιχείρηση, το Διοικητικό Συμβούλιο πιστεύει ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να διερευνηθούν όλες οι επιλογές για την Κωτσόβολος”.

Baldock: Κατάλληλη στιγμή να αξιολογήσουμε τη δραστηριότητα στην Ελλάδα

Σχετικά ο Alex Baldock, Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου, δήλωσε: “Η Κωτσόβολος είναι μια εξαιρετική επιχείρηση με λαμπρό μέλλον και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να αξιολογήσουμε τον καλύτερο τρόπο για να προωθήσουμε την Κωτσόβολο για να μεγιστοποιήσουμε την αξία για τους μετόχους μας”.

Υπεραποδίδει η Κωτσόβολος για την Currys

Σημειώνεται ότι η Κωτσόβολος είναι μία εταιρεία που υπεραποδίδει για τον όμιλο Currys, όπως τουλάχιστον δείχνουν τα αποτελέσματά της. Ειδικότερα, η Κωτσόβολος στο τελευταίο δίμηνο της χρήσης 2022 έτρεξε με ρυθμό ανάπτυξης 12%, υπερδιπλάσιο του εξαμήνου που προηγήθηκε. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο όμιλος Currys για την περίοδο των 10 εβδομάδων από 29 Οκτωβρίου έως 7 Ιανουαρίου, που περιλαμβάνει την Black Friday αλλά και την εορταστική αγορά, η ελληνική εταιρεία σημείωσε αύξηση πωλήσεων 12%.

Τα στοιχεία αποτέλεσαν τη συνέχεια των αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου (Μάιος – Οκτώβριος 2022), όπου ο τζίρος της Κωτσόβολος έκλεισε ενισχυμένος κατά 5%, ενώ σε ίδια καταστήματα η αύξηση κυμάνθηκε σε 4%. 

Οι πωλήσεις της ελληνικής εταιρείας ανήλθαν σε 339 εκατ. ευρώ (295 εκατ. στερλίνες) έναντι 321 εκατ. ευρώ (280 εκατ. στερλίνες) στο αντίστοιχο διάστημα του 2021 και οι online πωλήσεις υποχώρησαν στο 7% του τζίρου από 8% αντίστοιχα.

Στη χρήση που είχε προηγηθεί, αυτήν δηλαδή που έκλεισε στις 30 Απριλίου 2022, ο κύκλος εργασιών της Κωτσόβολος, συμπεριλαμβανομένης και της δραστηριότητας στην Κύπρο που έκλεισε περίπου 10 μήνες, διαμορφώθηκε σε 654 εκατ. ευρώ έναντι 578 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2020/2021, καταγράφοντας αύξηση 13,1%. Σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων, πάντως, η αύξηση του τζίρου κινήθηκε στα επίπεδα του 4%. 

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκαν σε 25,2 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 20,6% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 18% και διαμορφώθηκαν σε 51,7 εκατ. ευρώ.

capital.gr