in

“Απογείωση” για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι με 105 εκατ. ευρώ – Στόχος η ολοκλήρωση στο 50% εντός του 2024

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας ενέκρινε την πίστωση για την πληρωμή του συνόλου των συμπληρωματικών εργασιών στον νέο αερολιμένα στο Καστέλι – Στόχος η υλοποίηση του έργου φτάσει στο 50% ως τα τέλη του 2024

“Πλώρη” για να φτάσει στα… μισά του δρόμου, πιάνοντας το εντυπωσιακό ποσοστό 50% της υλοποίησης μέχρι την εκπνοή του 2024, βάζει ολοταχώς πλέον το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος, με το υπουργείο Υποδομών να προχωρά μάλιστα στην καταβολή πίστωσης ύψους 105 εκατομμυρίων ευρώ. 

Το ποσό αφορά στην πληρωμή του συνόλου των συμπληρωματικών εργασιών, όπως αυτές θεσπίστηκαν στα τέλη του 2022 για να “μεγαλώσει” κι άλλο και δη κατά 32% ο νέος αερολιμένας, σε μια εξέλιξη που έρχεται να επισφραγίσει, αν μη τι άλλο, τους προχωρημένους ρυθμούς των κατασκευαστικών εργασιών στο Καστέλι…

Η επέκταση του υπό κατασκευή αεροδρομίου κρίθηκε σκόπιμη, θυμίζουμε, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η ολοένα αυξανόμενη τουριστική κίνηση, η οποία εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί περαιτέρω με τα έργα του νέου αεροδρομίου και του ΒΟΑΚ. Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στα τέλη του 2022 στην τροποποίηση της βασικής σύμβασης, ώστε οι χώροι του αεροδρομίου να αυξηθούν κατά 32% και να φτάσουν περίπου στα 91.000 τ.μ., αντί για 68.000 τ.μ. που προέβλεπε η αρχική σύμβαση… Οι συμπληρωματικές εργασίες, οι οποίες επέφεραν βέβαια και παράταση του συμβατικού χρονοδιαγράμματος του έργου κατά μία 2ετία, έχουν προϋπολογιστεί στο ποσό των 105 εκατομμυρίων ευρώ. Την επέκταση, η οποία τροποποιεί το αρχικό master plan, συνέστησε η αμερικανική εταιρεία Hill International, η οποία ως γνωστόν είναι ο ανεξάρτητος επιβλέπων μηχανικός του έργου και αφορά τόσο στο κτήριο του αεροσταθμού, όσο και στις πλευρές αέρος (χώροι στάθμευσης αεροσκαφών-apron) και πόλης του αεροδρομίου. 

Η πρόοδος του έργου αυτή τη στιγμή έχει φτάσει στο 34%, δηλαδή έχει ολοκληρωθεί το 1/3 του έργου

Στόχος είναι το νέο αεροδρόμιο, που υλοποιεί μέσω σύμβασης παραχώρησης η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR, να μπορεί να εξυπηρετεί σε βάθος 25ετίας 14 εκατομμύρια επισκέπτες. Άλλωστε, βάσει των στοιχείων, στο υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου το 2019 καταγράφηκαν 8 εκατομμύρια επισκέπτες. Το 2022 ο αριθμός αυτός ξεπεράστηκε, ενώ η προοπτική για το 2030 θέλει την επιβατική κίνηση να φτάνει τα 10 εκατομμύρια. 

Η πρόοδος του έργου αυτή τη στιγμή έχει φτάσει στο 34%, δηλαδή έχει ολοκληρωθεί το 1/3 του έργου. Για την ακρίβεια έχει ολοκληρωθεί το 1/3 του συνολικού έργου, μιας και το ποσοστό υλοποίησης του 34% αφορά όχι μόνο σε αυτές καθαυτές τις εγκαταστάσεις-υποδομές του νέου αερολιμένα, αλλά και στα συνοδά έργα, όπως είναι το οδικό δίκτυο και οι υποστηρικτικές εγκαταστάσεις.

έγγραφο

Ο μεγάλος στόχος που έχει τεθεί μέσω του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2024, δεδομένου ότι και οι επόμενοι μήνες λόγω καιρικών συνθηκών είναι ιδανικοί για να εκτοξευθούν οι κατασκευαστικοί ρυθμοί, είναι μέχρι την εκπνοή του 2024 η υλοποίηση να έχει φτάσει στο 50%! 

Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση το νέο τέρμιναλ θα είναι 93.572 τ.μ., ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μ.

Στην κατεύθυνση αυτή, το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών προχώρησε σε μια σημαντική κίνηση. Συγκεκριμένα, με απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, εγκρίθηκε η δέσμευση προϋπολογισμού ύψους 104,94 εκατ. ευρώ, για την πληρωμή του συνόλου της καταβολής των συμπληρωματικών εργασιών, όπως αυτές προσδιορίζονται στην από 09/12/22 συμφωνία για το έργο “Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης & Μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων”. 

Η απόφαση Σταϊκούρα 

«Επειδή: 
1. Σύμφωνα με την από 09/12/2022 “Συμφωνία Εκτέλεσης Συμπληρωματικών Εργασιών του αρ. 18.6 της Σ.Π.”, “το Δημόσιο παρέχει στην Εταιρεία εντολή εκτέλεσης των αναγκαίων και υποχρεωτικών Συμπληρωματικών Εργασιών”, η οποία δόθηκε με την υπ’ αρ. Β/Ε3/Φ2.4/380496/30-11-2022 Απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και η έναρξη ισχύος της έλαβε χώρα από την κύρωση της ανωτέρω Συμφωνίας με νόμο από τη Βουλή των Ελλήνων, 

2. Με τα υπ’ αρ. 3870/24-02-23, 4041/22-03-23, 4189/12-04-23, 4407/29-05-23, 4582/28-06-23, 4696/19-07-23, 4838/16-08-23, 4958/20-09-23, 5143/23-10-23, 5229/14-11-23, 5393/15-12-23 και 5549/23-01-24 έγγραφα της Εταιρείας υπεβλήθησαν για έγκριση και πληρωμή μέχρι σήμερα 12 Πιστοποιήσεις Συμπληρωματικών Εργασιών με τις αντίστοιχες Βεβαιώσεις του ανεξάρτητου μηχανικού, συνολικού ποσού 30.224.065,07 €, 

3. Οι εργασίες για την αναβάθμιση του Τερματικού Σταθμού του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης εξελίσσονται με κανονικό ρυθμό και προβλέπεται για το έτος 2024, σύμφωνα με το Εγκεκριμένο Χρονοδιάγραμμα, να πιστοποιηθούν κατ’ εκτίμηση εργασίες ύψους 24.000.000 €, 

4. Το υποβληθέν αίτημα αφορά στη δέσμευση του συνολικού ποσού της συμφωνηθείσας δαπάνης των Συμπληρωματικών Εργασιών που ανέρχεται στο ποσόν των 104.943.699,85 € για την καταβολή της δαπάνης των 12 υποβληθεισών Πιστοποιήσεων Συμπληρωματικών Εργασιών, καθώς και για την καταβολή της δαπάνης των προβλεπόμενων Πιστοποιήσεων, οι οποίες θα υποβληθούν στην Υπηρεσία, σύμφωνα με τον προγραμματισμό εκτέλεσης Συμπληρωματικών Εργασιών, 

Εγκρίνουμε τη δέσμευση προϋπολογισμού ύψους 104.943.699,85 € σε βάρος του Ενάριθμου έργου 2023ΝΑ47100020 της ΝΑ471, για την πληρωμή του συνόλου της καταβολής των Συμπληρωματικών Εργασιών, όπως αυτές προσδιορίζονται στην από 09/12/22 Συμφωνία, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο σκεπτικό της παρούσας, για το έργο “Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης & Μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων”», αναφέρεται στην Υπουργική Απόφαση Σταϊκούρα για την πληρωμή των 104 εκατ. ευρώ ως προς το σύνολο των συμπληρωματικών εργασιών στο νέο αεροδρόμιο. 

Το νέο τέρμιναλ – Η “ταυτότητα” του τροποποιημένου αερολιμένα 

Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση, το νέο τέρμιναλ θα είναι 93.572 τ.μ., ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μ.

Η κύρια πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 366.073 τ.μ., η απομονωμένη πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 10.025 τ.μ., η πίστα γενικής αεροπλοΐας προβλέπεται να καταλαμβάνει 46.499 τ.μ., για τα ελικόπτερα προβλέπεται χώρος εμβαδού 9.777 τ.μ., για τον χώρο στάθμευσης εργαζομένων-στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων προβλέπεται μια έκταση 9.015 τ.μ., ο χώρος στάθμευσης ταξί θα καταλαμβάνει 4.104 τ.μ., ο χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων θα καλύπτει μια έκταση 7.242 τ.μ. κ.ά. 

ΠΗΓΗ neakriti.gr