in ,

5o Παγκόσμιο Συνέδριο “Κατάλυση για Ανανεώσιμες Πηγές: Καύσιμο, Ενέργεια, Χημικά” στον Άγιο Νικόλαο

5o Παγκόσμιο Συνέδριο “Κατάλυση για Ανανεώσιμες Πηγές: Καύσιμο, Ενέργεια, Χημικά” – Ξενοδοχείο Miramare Resort & Spa στον Άγιο Νικόλαο

Catalysis for Renewable Sources: fuel, energy, chemicals

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το ταξιδιωτικό πρακτορείο ILIOS και την Ρωσική Ακαδημία των Επιστημών (RUSSIAN ACADEMY OF SCIENCES) διοργανώνουν στις συνεδριακές αίθουσες του ξενοδοχείου Miramare Resort & Spa από τις 2 έως και τις 6 Σεπτεμβρίου το 5ο Παγκόσμιο Συνέδριο ΄΄Κατάλυση για Ανανεώσιμες Πηγές: Καύσιμο, Ενέργεια, Χημικά΄΄.

Μιλήσαμε με τον υπεύθυνο  του ταξιδιωτικού πρακτορείου ILIOS κ. Macharatze, ο οποίος  μας είπε ότι φέτος επιλέχτηκε η Κρήτη λόγω της γεωγραφικής της θέσης , ενώ τα  τα προηγούμενα συνέδρια είχαν γίνει Ρωσία, Σουηδία, Σικελία και Ιταλία.

Ο Διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας Δρ. Άγγελος Λάππας απάντησε με μεγάλη ευγένεια  στις ερωτήσεις του fonien :

 

  • Ποιο είναι το θέμα του συνεδρίου κ. Λάππα;

 

Το θέμα του συνεδρίου είναι οι Καταλυτικές διεργασίες και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, κυρίως για την παραγωγή βιοκαυσίμων και βιοχημικών. Στο συνέδριο συμμετέχουν 28 χώρες. Οι 100 σύνεδροι είναι κυρίως από Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις.  

 

 

  • Φέτος επιλέξατε για κάποιο ιδιαίτερο λόγο την Κρήτη για να γίνει το συνέδριο;

 

Το νησί σας είναι ένα από τα ωραιότερα μέρη της Ελλάδας και έτσι δίνουμε την ευκαιρία να το γνωρίσουν οι ξένοι συμμετέχοντες. Στην Κρήτη υπάρχει  μια βιομηχανία την οποία θα επισκεφτούμε στη διάρκεια του Συνεδρίου για να δούμε παραγωγή βιοαερίου από απόβλητα από τις ξενοδοχειακές μονάδες, τα θερμοκήπια, τις ταβέρνες. Επίσης έχετε μεγάλη παράδοση στην αφαλάτωση νερού.  

 

 

  • Τα τελευταία χρόνια ακούμε πολύ συχνά για τα βιοκαύσιμα 

 

Βιοκαύσιμα είναι τα καύσιμα που παράγονται όχι από το πετρέλαιο αλλά από την βιομάζα, όπως το πριονίδι (του ξύλου) ή τα λάδια που δεν χρησιμοποιούμε. Η βιομάζα για να γίνει απορροφά το διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα επομένως η παραγωγή βιοκαυσίμων είναι ουδέτερη σε αποτύπωμα άνθρακα . Δεν είναι όπως το πετρέλαιο που όταν το κάψουμε παράγει τα αέρια του θερμοκηπίου που μολύνουν την ατμόσφαιρα. Η βιομάζα για να μεγαλώσει ρουφάει το διοξείδιο του άνθρακα, οπότε όταν το κάψει απελευθερώνει αυτό που ρούφηξε. Άρα γίνεται κυκλική διεργασία. 

 

 

  • Υπάρχει μια έντονη διαμάχη για ποια  τεχνολογία είναι φτηνότερη και συμφέρουσα. Τα λόμπι του άνθρακα και του πετρελαίου κατηγορούν τις ΑΠΕ πως είναι πανάκριβες και απαιτούν μεγάλες οικονομικές ενισχύσεις που στο τέλος θα επιβαρύνουν τον καταναλωτή 

 

Η παραγωγή ενέργειας από Ανανεώσιμες πηγές είναι πιο ακριβή από τα συμβατικά καύσιμα (πετρέλαιο, άνθρακα, λιγνίτη ) όμως  στη γη έχει χτυπήσει καμπανάκι λόγω μόλυνσης του περιβάλλοντος και το βλέπουμε και από τις κλιματολογικές αλλαγές. Πληρώνουμε λίγο περισσότερο αλλά φροντίζουμε το περιβάλλον και την υγεία των παιδιών μας!

 

 

  • Οι Δήμοι τα τελευταία χρόνια έχουν τοποθετήσει τους κάδους Ανακύκλωσης. Πιστεύετε ότι γίνετε σωστά η διαχείριση τους;

 

Η διαλογή των απορριμμάτων πρέπει να γίνετε σωστά. Οι πολίτες τα τοποθετούν στους κάδους όμως από εκεί και μετά πρέπει να υπάρχουν σωστές πρακτικές διαχωρισμού των υλικών. Είναι τόσο μεγάλη η αναμειξιμότητα των αποβλήτων που είναι δύσκολο να τα αξιοποιήσεις. Για παράδειγμα τα πλαστικά: άλλο είναι το πλαστικό του μπουκαλιού και άλλο το πλαστικό της σακούλας τα οποία έχουν  διαφορετική χημεία. Αν εμείς τα μαζεύουμε όλα μαζί δεν μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε. 

 

 

  • Η σχεδίαση των μελλοντικών σχολικών κτηρίων μήπως θα  πρέπει να έχει στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τόσο στην κατασκευή όσο και στην καθημερινή τους λειτουργία, ώστε στην πράξη να αποτελεί εκπαιδευτικό αντικείμενο των μαθητών;

 

Η σχεδίαση των σχολείων πρέπει να  περιλαμβάνει υλικά και τεχνολογίες φιλικές στο περιβάλλον ώστε να ανταποκρίνονται στις λειτουργικές τους ανάγκες, αλλά παράλληλα τα ίδια τα σχολεία να προσφέρουν το περιβάλλον και τα αντικείμενα για περιβαλλοντική εκπαίδευση και εξοικείωση των μαθητών με τις τεχνολογίες των ΑΠΕ σε μια πορεία για βιώσιμη ανάπτυξη. Τόσο το κτήριο με τη σχεδίαση και λειτουργία του όσο και ο περιβάλλον χώρος με την ένταξη ορισμένων δραστηριοτήτων να παρέχουν ερεθίσματα και θέματα για καθημερινή εκπαίδευση για το περιβάλλον και την ενεργειακή συμπεριφορά των παιδιών για ένα καλύτερο αύριο.

 

Σας ευχαριστούμε Δρ. Λάππα και χαιρόμαστε που στο εξώφυλλο του προγράμματος του Συνεδρίου είναι η όμορφη πόλη μας και η εικόνα της λίμνης μας θα ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο!

 

Άννα Μετζογιαννάκη, Τζώρτζη