in ,

Τελικά ναι ή όχι στα υδροπλάνα;

Πριν από τρία χρόνια, απ’ αυτήν ακριβώς εδώ την στήλη, το Tornos News επεσήμαινε ότι χανόταν άλλη μια χρονιά για τη λειτουργία υδροπλάνων στην Ελλάδα καθώς η γραφειοκρατία συνεχίζει να αποτελεί βασικό λόγο για την καθυστέρηση υλοποίησης σοβαρών τουριστικών υποδομών στη χώρα όπως για παράδειγμα τα υδατοδρόμια.

Προσθέταμε, τότε, ότι τα υδροπλάνα δεν είναι άγνωστο μεταφορικό μέσο για κάποια από τα νησιά μας κι αναφέραμε ότι, για παράδειγμα, τη δεκαετία του ΄30 το λιμάνι του Καστελόριζου ήταν γεμάτο από υδροπλάνα καθώς ήταν η εποχή που το νησί αποτελούσε βάση για τα υδροπλάνα της Air France, ως ενδιάμεσος σταθμός για τις πτήσεις τους προς τη Μέση Ανατολή.

Και οι Γερμανοί όμως, χρησιμοποίησαν εκτενώς τα υδροπλάνα για να διασυνδέονται με τα ελληνικά νησιά κατά την περίοδο που τα είχαν στην κατοχή τους, στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, δηλαδή πάνω από 70 χρόνια πριν…

Σημειώναμε λοιπόν, επίσης, ότι άλλοι προορισμοί με μεγάλη νησιωτικότητα όπως π.χ. οι Μαλδίβες  αξιοποιούν εδώ και χρόνια τα υδροπλάνα για τις μεταφορικές μετακινήσεις των επισκεπτών τους, προβάλλοντας μάλιστα το εν λόγω μέσο ως τουριστική ατραξιόν.

Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί του χώρου, ο συγκεκριμένος τουριστικός προορισμός, με μόνο 185 μικρά νησάκια, πληθυσμό 328.000 και τουρισμό που δεν ξεπερνά τις 600.000 έχει αναπτύξει ένα δίκτυο που ξεπερνάει τα 60 αεροσκάφη.

Στις Παρθένες Νήσους με πληθυσμό 130,000, τουρίστες με διανυκτέρευση 800,000 και 2 εκατομμύρια επισκέπτες κρουαζιερόπλοιων το χρόνο, μια εταιρεία μόνο έχει 6 υδροπλάνα και 15 βάσεις σε μια αγορά η οποία, συγκριτικά, είναι μικρότερη της Κέρκυρας.

Αν κάποιος αναλογιστεί μάλιστα την τεράστια ζήτηση για σύνδεση με τα νησιά σε συνδυασμό με το ότι η Ελλάδα είναι μια πολυνησιακή χώρα της Ευρώπης με την μεγαλύτερη ακτογραμμή σε ολόκληρη την Γηραιά Ήπειρο, πληθυσμό 12 εκατομμυρίων και τουρισμό που ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια και συνεχώς αυξάνεται, τότε δεν είναι παράλογο να περιμένουμε την ανάπτυξη ακόμη και 100 υδροπλάνων στα επόμενα χρόνια.

Όσον αφορά  στα πλεονεκτήματα των συγκεκριμένων αεροσκαφών σε σχέση με τα άλλα θαλάσσια μέσα μετακίνησης και στις δυνατότητες που μπορούν να προσφέρουν στην χώρα μας, οι ίδιοι ειδικοί αναφέρουν:

  • Τα υδροπλάνα μπορούν να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών όπως: Προγραμματισμένες πτήσεις, ναυλωμένες πτήσεις, περιηγητικές πτήσεις, υπηρεσίες μεταφοράς φορτίων, αεροδιακομιδές, μεταφορές σε θέρετρα, κρουαζιερόπλοια
  • Είναι αμφίβια. Έχουν δηλαδή τη δυνατότητα απογείωσης και προσγείωσης τόσο σε χερσαίο αεροδιάδρομο όσο και σε υδάτινη επιφάνεια (πχ. Λίμνες, θάλασσα). Με σύνηθες ύψος πτήσης από 500 με 800 μ. το υδροπλάνο παρέχει υψηλή ορατότητα του φυσικού κάλους κάνοντας την περιήγηση και τη διαδρομή μια συναρπαστική εμπειρία.
  • Eco Friendly: Οι ρύποι ενός υδροπλάνου είναι μικρότεροι ενός θαλάσσιου jet-Ski μέσης ισχύος
  • Ταχύτερο ταξίδι. Ο χρόνος που απαιτείται για το check in, τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις είναι πολύ πιο σύντομος από τον αντίστοιχο μιας πτήσης στο αεροδρόμιο και  χωρίς την ταλαιπωρία των μετακινήσεων, ενώ στις πλείστες περιπτώσεις μέχρι και 8 φορές πιο γρήγορος από το αντίστοιχο ταξίδι με καράβι.

Συνεπώς, η λειτουργία των υδροπλάνων μπορεί να αποτελέσει λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων περιοχών της χώρας μας, και να εξελιχθεί σε μοχλό ανάπτυξης για την Ελλάδα και τα νησιά μας, καθώς τα οφέλη από τη λειτουργία τους είναι πολλαπλασιαστικά και οι προοπτικές ανάπτυξης τεράστιες.

Επιπλέον, η επίδρασή τους εκτείνεται σε ευρύ φάσμα κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων (ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος και της ποιότητας των μετακινήσεων των κατοίκων των νησιών και παραθαλάσσιων οικισμών, σύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με δύσκολους συγκοινωνιακά προορισμούς, αξιοποίηση και ανάπτυξη πολλών αξιόλογων περιοχών που έως τώρα ήταν δυσπρόσιτες και δύσκολα επισκέψιμες, δημιουργία εκατοντάδων θέσεων εργασίας κλπ)

Ας ευχηθούμε λοιπόν ότι η κινητικότητα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα με το σύνθετο αυτό θέμα να αποφέρει επιτέλους καρπούς, ώστε του χρόνου να απονείμουμε τα εύσημα στους αρμοδίους και όχι να καταμετρούμε και πάλι διαφυγόντα κέρδη και χαμένες ευκαιρίες για τον ελληνικό τουρισμό…