in

Αγώνας δρόμου για τα υδατοδρόμια

Θα απαιτηθεί αγώνας δρόμου, αλλά οι βάσεις έχουν μπει προκειμένου το καλοκαίρι του 2020 να αναπτυχθεί ένα πιλοτικό, καταρχήν, δίκτυο υδατοδρομίων, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς στο Capital.gr και να γίνουν πραγματικότητα οι εξαγγελίες των υπουργών Υποδομών και Ανάπτυξης Κ. Καραμανλή και Α. Γεωργιάδη.
Προς την κατεύθυνση αυτή, την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο νόμου για την απλούστευση κατασκευής και λειτουργίας υδατοδρομίων, ενώ το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στη σύσταση ομάδας εργασίας με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών. Εκτός όμως, από το νομοθετικό πλαίσιο, καίριο ρόλο θα πρέπει να διαδραματίσει, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, που θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες για την αδειοδότηση πέντε υδατοδρομίων.

Το σχέδιο νόμου

Κατά πληροφορίες, στην πρόσφατη σύσκεψη των επικεφαλής του υπουργείου Υποδομών με στελέχη των εταιρειών που επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν στις μεταφορές με υδροπλάνα, επί τάπητος βρέθηκε η θέσπιση μεταβατικών διατάξεων, που αφορούν τους φακέλους που ήδη έχουν κατατεθεί για την αδειοδότηση υδατοδρομίων με το υφιστάμενο καθεστώς. Εκτός από αυτό έγινε λόγος στις ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το προς διαβούλευση σχέδιο νόμου, το οποίο προβλέπει:
-Tη μείωση του χρονικού διαστήματος -από 45 ημέρες σε περίπου έναν μήνα- που διαθέτουν οι αρμόδιες υπηρεσίες για τον έλεγχο του φακέλου ενός υδατοδρομίου.
-Την ένταξη των υδατοδρομίων στην κατηγορία περιβαλλοντικής όχλησης Β, από την κατηγορία Α2 που ανήκουν σήμερα, διαδικασία που αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε διάστημα τριών μηνών από τη θέση σε ισχύ τού προς διαβούλευση σχεδίου νόμου, όπως έχει δεσμευθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης. Η αλλαγή θα οδηγήσει στη συρρίκνωση του χρόνου περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Κι αυτό επειδή αντί για την έκδοση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που απαιτεί περίπου έναν χρόνο, η περιβαλλοντική αδειοδότηση των υδατοδρομίων θα υπόκειται σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ). Οι ΠΠΔ απαιτούν χρονικό διάστημα ολοκλήρωσης μόλις μίας εβδομάδας.
-Τη δυνατότητα χορήγησης άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου σε παραχωρησιούχους λιμένων και μαρίνων. O υφιστάμενος νόμος (Σπίρτζη) προβλέπει τη χορήγηση άδειας μόνο σε δημόσιους φορείς με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατόν τα δύο μεγαλύτερα -ιδιωτικοποιημένα- λιμάνια της χώρας σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη να αποκτήσουν υδατοδρόμια. Ως εκ τούτου, θα καταστεί εφικτή η κατασκευή υδατοδρομίου στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, αλλά και σε μαρίνες, όπως αυτή του Αλίμου. Με τον τρόπο αυτό, η Αττική θα είναι δυνατόν να αποκτήσει υδατοδρόμιο, ενισχύοντας τις αποδόσεις των μεταφορών με υδροπλάνο.

Το καλοκαίρι του 2020

Ωστόσο, τα βλέμματα είναι στραμμένα στη δημιουργία ενός πιλοτικού δικτύου υδατοδρομίων το καλοκαίρι του 2020. Γι’ αυτό, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, είναι καταλυτικής σημασίας ο ρόλος που καλείται να διαδραματίσει η Περιφερειάρχης Ιονίων νήσων, Ρόδη Κράτσα, που έχει αναλάβει ιδίαις δαπάναις -συμφωνία που είχε πραγματοποιήσει η προηγούμενη περιφερειακή αρχή- την κατασκευή υδατοδρομίων σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Μεγανήσι και Ζάκυνθο. Εάν, όπως αναφέρουν στην αγορά, προχωρήσει η αδειοδότηση των πέντε αυτών υδατοδρομίων, το καλοκαίρι του 2020, θα υπάρχει δίκτυο οκτώ συνολικά υδατοδρομίων, συμπεριλαμβανομένων αυτών σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα.
Το πιλοτικό δίκτυο του Ιονίου, που θα επιτρέψει τις πτήσεις με τουλάχιστον, δύο υδροπλάνα, είναι εύκολο να δημιουργηθεί και για έναν τεχνικού χαρακτήρα λόγο, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς. Οι ντόκοι, οι προβλήτες πρόσδεσης στα λιμάνια Κεφαλονιάς, Ιθάκης, Λευκάδας, Μεγανησίου και Ζακύνθου, έχουν τις κατάλληλες διαστάσεις για την πρόσδεση υδροπλάνων. Το γεγονός αυτό απλουστεύει την κατασκευή των υδατοδρομίων, καθώς δεν απαιτείται πλωτή εξέδρα, αλλά μόνον η τοποθέτηση λυόμενων οικίσκων στο χερσαίο κομμάτι.
ΠΗΓΗ: capital.gr