in , ,

Ο Λευτέρης Αυγενάκης απαντά στο fonien.gr

Ο Κρητικός, βουλευτής Ηρακλείου, γραμματέας της πολιτικής επιτροπής της Ν.Δ Λευτέρης Αυγενάκης απαντά στις ερωτήσεις του fonien.gr για την πορεία του κόμματος, τα θέματα που απασχολούν την χώρα στην εξωτερική πολιτική της, την θέση της Ν.Δ σχετικά αλλά και θέματα που αφορούν την Κρήτη και τις προτεραιότητες που έχουν μπει ήδη από το κόμμα του για την επόμενη μέρα.

 

  • Ποια η εικόνα στο κόμμα μετά από τις πρόσφατες αλλαγές που έχει επιφέρει στην λειτουργία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης; Παραμένει θετικό το πρόσημο σε ότι αφορά την επαφή του κόμματος με τον κόσμο;

 
Η ΝΔ έχει αποκτήσει μια νέα δυναμική. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε διοργανώσει με επιτυχία δύο συνέδρια, προσυνέδρια και μια σειρά από δράσεις, όπου συμμετέχουν φορείς και ιδιώτες (μητρώο εμπειρογνωμόνων, μητρώο στελεχών, κλπ). Καθημερινά έρχονται και συμμετέχουν στις δράσεις μας νέοι άνθρωποι, με φρέσκιες ιδέες με όρεξη για δουλειά.
Πριν λίγο καιρό ψηφίσαμε τον νέο Κανονισμό Πανελλαδικής Οργάνωσης του Κόμματος μας. Ήδη έχουμε ανακοινώσει την προκήρυξη των εσωκομματικών εκλογών οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στις 13 Μαΐου. Ενισχύουμε την εσωκομματική δημοκρατία, στηρίζουμε την αρτιότερη αξιοποίηση των στελεχών μας, ενδυναμώνουμε τη συμμετοχή των μελών μας, διεξάγουμε εκλογές από τη βάση, κάνουμε ανοικτή πρόσκληση σε ολόκληρη την κοινωνία, δίνουμε έμφαση στην ενεργό συμμετοχή όλων και κυρίως των νέων.
 

  • Η χώρα βρίσκεται σε μια πολύ ιδιαίτερη και δύσκολη περίοδο σε ότι αφορά την εξωτερική της πολιτική. Από την μια το θέμα με την στάση της Τουρκίας που για μια ακόμα φορά ακολουθεί μια επικίνδυνη τακτική ενώ από την άλλη το θέμα της ονομασίας των Σκοπίων καθυστερεί καλλιεργώντας διάφορα σενάρια. Πως κρίνεται την διαχείριση από την κυβέρνηση στα δυο αυτά θέματα και πως η Ν.Δ αντιδρά σε αυτά;

 
Η εξωτερική πολιτική δεν χτίζεται με το «πάμε και βλέπουμε». Με ευθύνη της κυβέρνησης έχουν επιδεινωθεί, η οποία με προχειρότητα και ανικανότητα ακολουθεί μια επικίνδυνη στάση. Τον τελευταίο χρόνο έχουμε πλήρη αναζωπύρωση τριών βασικών ζητημάτων που άπτονται της εξωτερικής πολιτική της χώρας μας: Τουρκία, Αλβανία, Σκόπια. Οι κ.κ. Τσίπρας και Καμμένος πάνε χέρι-χέρι. Ο ένας καλύπτει τον άλλο, ο ένας εξαρτάται από τον άλλο και μαζί βυθίζουν τη χώρα.
Ο λόγος της ΝΔ στα εθνικά θέματα είναι καθαρός, σκληρός, αλλά όχι ακραίος. Η Ελλάδα παραμένει, με τις αδυναμίες της, πυλώνας σταθερότητας σε μια ασταθή περιοχή. Είμαστε το μόνο κράτος της ευρύτερης περιοχής που είναι μέλος του ΝΑΤΟ, μέλος της ΕΕ και της Ευρωζώνης. Έχουμε ισχυρούς στρατηγικούς δεσμούς με τις ΗΠΑ, έχουμε ισχυρούς δεσμούς με τους Άραβες. Έχουμε δεσμούς πολιτιστικούς με τη Μόσχα, έχουμε ανανεωμένους και πολύ ισχυρούς δεσμούς με το Ισραήλ. Κοινώς έχουμε τη δυνατότητα να αναβαθμίσουμε το γεωπολιτικό μας ρόλο σε μια περιοχή που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς.
 
 

  • Η εσωτερική πολιτική κατάσταση στην χώρα με τα δύο κόμματα που συμμετέχουν στην κυβέρνηση δείχνει να έχει μια σταθερή θέση στις δημοσκοπήσεις με πάγια την διαφορά σαν δεύτερη επιλογή των πολιτών μετά την Ν.Δ. Εκτιμάται ότι ο χρόνος που μένει έως τις εκλογές είναι ικανός ώστε αυτή διαφορά να μετατραπεί και διαφορά στο εκλογικό αποτέλεσμα;

 
Η Κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου είναι η χειρότερη Κυβέρνηση που γνώρισε ποτέ αυτός ο τόπος. Φτωχοποιημένη στο εσωτερικό και αδύναμη στο εξωτερικό. Με τους νέους μας να ονειρεύονται μια ζωή μακριά από την Πατρίδα μας και τους μεγαλύτερους να κατακλύζονται από ανασφάλεια. Με τους παππούδες να στηρίζουν με ό,τι σύνταξη του έχει απομείνει παιδιά κι εγγόνια. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που την έβαλαν σε πισωγύρισμα και σε  κρίση αυτοί που πήραν την εξουσία το 2015 και κάνουν ό,τι μπορούν για να κρατήσουν την καρέκλα, προσβάλλοντας το δημοκρατικό κεκτημένο. Ένα κεκτημένο που όλες ανεξαρτήτως οι Κυβερνήσεις υπερασπίστηκαν από το 1974 και μετά, έστω κι αν η πολιτική ζωή γνώρισε κύκλους έντασης και πόλωσης. Κάθε μέρα που περνά, οι πολίτες διαπιστώνουν την καταστροφική πολιτική της Κυβέρνησης και από την άλλη βλέπουν μια μεταρρυθμιστική δύναμη, αποφασισμένη και με υπευθυνότητα, χωρίς ψεύτικες υποσχέσεις, να βάλει τη χώρα σε πραγματική τροχιά ανάκαμψης. Γι αυτό και οι πολίτες θα δώσουν την απάντησή τους στην κάλπη.
 

  • Με το ενδεχόμενο να είναι το κόμμα της Ν.Δ πρώτο στις επόμενες εκλογές, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, θα χρειαστεί για να δημιουργήσει κυβέρνηση να συνεργαστεί με άλλους κομματικούς χώρους. Ποιες είναι οι επιλογές ώστε αυτό να επιτευχθεί; Και τι πρωτοβουλίες θα αναληφθούν για την ελάφρυνση των δυσκολιών που οι πολίτες αντιμετωπίζουμε και με δεδομένες δεσμεύσεις που υπάρχουν από τους δανειστές;

 
Η αυτοδυναμία θα επιτευχθεί γιατί η ΝΔ προτείνει ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην οικονομία, τον εκσυγχρονισμό και την αποκομματικοποίηση της Δημόσιας Διοίκησης, την υγεία, την παιδεία, την δημόσια τάξη και ασφάλεια. Η χώρα διψά για αλήθεια και η Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη απαντά σε αυτό το αίτημα. Θα συνεχίσουμε, όπως ήδη κάνουμε, να προβάλλουμε, ανά τομέα, τις ρεαλιστικές, συγκεκριμένες και επεξεργασμένες θέσεις της Παράταξής μας. Να αναδείξουμε εκείνες που αποτελούν άμεση προτεραιότητα για τη χώρα μας. Να τις διαδώσουμε σε όλους τους πολίτες με έναν λόγο αυθεντικό, καθημερινό και πειστικό, με ειλικρίνεια και σοβαρότητα. Παράλληλα, με μία αισιοδοξία που να εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια στους πολίτες, για να ελευθερώσουμε το μέλλον, για να πάμε την Ελλάδα μπροστά.
 

  • Στην Κρήτη έχετε βάλει σαν κόμμα στις προτεραιότητες σας την οδική ασφάλεια. Ο ΒΟΑΚ ακόμα επί χάρτου και με πολλές ελλείψεις που αφορούν τμήματα που μένουν εκτός, ενώ και το θέμα του νέου αεροδρομίου έχει παγώσει, πως εκτιμάται την επόμενη μέρα στο νησί σε ότι αφορά τα έργα και τις μεταφορές;

 
Η Κυβέρνηση ακολουθεί την πάγια τακτική της «κωλοτούμπας» και εμπαίζει τους πολίτες. Αδιαφορεί για την ουσία και θέλει να κερδίσει επικοινωνιακά τις εντυπώσεις. Ο κ. Τσίπρας (21/09/2017) είχε ανακοινώσει ότι εντός του Οκτωβρίου 2017 θα ξεκινούσε η δημοπράτηση για τη Στρατηγική Μελέτη του ΒΟΑΚ. Ουδέποτε προκηρύχθηκε. Εν συνεχεία, ο κ. Σπίρτζης διαψεύδοντας τον Πρωθυπουργό, ανακοίνωσε τον Ιανουάριο την έναρξη της διαδικασίας προ-επιλογής αναδόχων, που έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην υλοποίηση του ΒΟΑΚ, ύψους 1,5 δις ευρώ περίπου. Ακολούθως, ο κ. Υπουργός, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου (02/2018), ανέφερε ότι θα βελτιωθεί η χάραξη και παράλληλα θα «τρέξει» η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού.  Ο κ. Σπίρτζης προσπαθεί να βρει μεθόδους για να καλύψει το ανύπαρκτο έργο του αγνοώντας τα προβλήματα που θα προκύψουν στο μέλλον.
Ο ΒΟΑΚ, ο άξονας Κίσσαμος–Σητεία είναι κομβικής σημασίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύθηκε ότι ο ΒΟΑΚ θα γίνει. Είναι θέμα ασφάλειας και ανάπτυξης. Καταρχάς, είναι αναγκαία η Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας που να αναλύει όλα τα δεδομένα, όπως κυκλοφοριακοί φόρτοι και εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης. Πρόθεσή μας είναι να αποτελέσει ένα έργο ΣΔΙΤ με βασική χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς. Η δέσμευσή μας είναι απόλυτη: το έργο θα προχωρήσει άμεσα και με τον πλέον επωφελή για τους πολίτες τρόπο.
 
 

  • Πως χαρακτηρίζετε τους χειρισμούς της Κυβέρνησης αναφορικά με του δύο Έλληνες στρατιωτικούς; Πιστεύετε πως η Κυβέρνηση αξιοποίησε επαρκώς την ευρωτουρκική σύνοδο της Βάρνας;

 
Δυστυχώς η Κυβέρνηση έχασε και αυτή την ευκαιρία εμμένοντας στην αλλοπρόσαλλη στάση της αναφορικά με τα εθνικά μας θέματα. Με δυο λόγια χάθηκε στη μετάφραση: υποβάθμισε το περιστατικό των 2 αξιωματικών μας, το αντιμετώπισε ως «σύνηθες μεθοριακό επεισόδιο», το υποβίβασε σε διμερές θέμα. Δεν αντιμετώπισε την υπόθεση άμεσα, αποφασιστικά και συντονισμένα. Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν έκαναν καμία σοβαρή προετοιμασία για τη Σύνοδο της Βάρνας. Αρκέστηκαν μόνο σε εντυπώσεις! Η εξωτερική πολιτική δεν ασκείται με τη λογική «πάμε και βλέπουμε». Έπρεπε να περάσουν 25 μέρες για να συνειδητοποιήσει η κυβέρνηση  ότι το θέμα δεν είναι σύνηθες και ότι χρειάζεται απαραιτήτως να διεθνοποιηθεί. Κάτι που έλεγε ήδη από την πρώτη στιγμή η Νέα Δημοκρατία που αντιμετώπισε το θέμα με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Υπενθυμίζουμε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ήδη από την επίσκεψή του στις Η.Π.Α. προ δεκαημέρου, όπως και στο Κατάρ, τη Σύνοδο Κορυφής του Ε.Λ.Κ., αλλά και σε όλες τις συνεντεύξεις του σε ξένα Μ.Μ.Ε. απαρίθμησε μια προς μια όλες τις ενέργειες της τουρκικής προκλητικότητας και έθεσε μετ’ επιτάσεως το ζήτημα της παράνομης κράτησης των δύο αξιωματικών μας ως την κορύφωση της τουρκικής προκλητικότητας τονίζοντας την ανάγκη να γυρίσουν άμεσα στην Πατρίδα μας.
 
 

  • Ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα τον νομό, αλλά και ολόκληρη την Κρήτη είναι αυτό των τροχαίων ατυχημάτων. Ποια η θέση της ΝΔ για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τον περιορισμό της μάστιγας των τροχαίων;

 
Το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων είναι περίπλοκο και δεν έχει μια μαγική λύση. Η οδική ασφάλεια αποτελεί εθνικό ζήτημα και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπισθεί. 
Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην πρόληψη, την ευαισθητοποίηση των πολιτών και στην εκπαίδευση για σωστή οδική συμπεριφορά. Εμείς, στη ΝΔ έχουμε και την πρόθεση και τη βούληση να θέσουμε πολύ ψηλά στις πολιτικές μας προτεραιότητες το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Ήδη έχουμε ξεκινήσει και παρουσιάζουμε ένα  συγκροτημένο σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με τίτλο, «Προσέχω».
Το όραμα μας για την οδική ασφάλεια έχει ως πρωταρχικό στόχο τον εκμηδενισμό των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα.
Άμεσος στόχος: η μείωση κατά 50%.
Έτσι, ενισχύουμε την εφαρμογή και προτείνουμε αλλαγές και μέτρα σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα:

  • Αναδιαμόρφωση στα όρια ταχύτητας, τα συστήματα παρακολούθησης ταχύτητας αλλά και την αντιμετώπιση του προβλήματος οδήγησης άνευ διπλώματος με αλλαγές στον Κ.Ο.Κ.
  • Αλλάζουμε ουσιαστικές ποινές και πρόστιμα και δίνουμε έμφαση στην παρακολούθηση της οδικής παραβατικότητας θέτοντας μία σειρά προτεραιοτήτων.
  • Διαμορφώνουμε ένα πλαίσιο αλλαγών στο κομμάτι των υποδομών το οποίο καταπολεμά τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούν οι άναρχες προσπεράσεις και η κακή ποιότητα οδοστρώματος.
  • Εκσυγχρονίζουμε και αυτοματοποιούμε υπηρεσίες με μεγάλο αντίκτυπο στην οδηγική συμπεριφορά (αυτοματοποιημένη συλλογή στοιχείων και έλεγχοι μέσω τελών κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ, ασφάλειες κ.λ.π.).
  • Προσαρμόζουμε τη λειτουργία της Ελληνικής Αστυνομίας δίνοντάς της μεγαλύτερη δύναμη και ευελιξία για την εφαρμογή και τον έλεγχο του θεσμικού πλαισίου.
  • Προτείνουμε μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Εισαγάγουμε σχολικά προγράμματα, εξυγιαίνουμε τη διαδικασία των εξετάσεων για το δίπλωμα οδήγησης και ενισχύουμε την ποιότητα των σχολών οδήγησης.
  • Οδική ασφάλεια σημαίνει κυκλοφοριακή αγωγή, άρτια οδική υποδομή, σωστή συντήρηση, και έλεγχος με στόχο τη συμμόρφωση και την ανάπτυξη σωστής οδικής συμπεριφοράς.

 
ΘΑΝΟΣ Κ.