in , , , ,

Δεκάδες τα κενά στα Δημοτικά και νηπιαγωγεία του νομού.

Με 79 λιγότερους δασκάλους σε οργανικές θέσεις στο νομό Λασιθίου, 43 κενές οργανικές θέσεις σε νηπιαγωγούς και 34 εκπαιδευτικούς σε θέσεις γυμναστών, αγγλικής γλώσσας και πληροφορικής θα ξεκινήσει, αύριο, πρώτη μέρα του νέου σχολικού έτους στα δημοτικά σχολεία του νομού.
 
Παράλληλα δε με τα κενά αυτά υπάρχουν ήδη και 29 κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς στα ειδικά σχολεία και νηπιαγωγεία του νομού, τα κενά αυτά παρουσίασε ο αιρετός του ΠΥΣΠΕ του νομού Αλέξανδρος Αλεξάκης.
 
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με πολλά κενά και απουσίες συναδέλφων ενώ ο χρόνος που απομένει δεν επαρκεί ώστε να καλυφτούν εγκαίρως και το κουδούνι που θα χτυπήσει την Δευτέρα 12 του μήνα.
 
Ήδη ξεκινούν οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών με απεργία σήμερα τελευταία  μέρα του Αυγούστου στο Υπουργείο Παιδείας και με ορατό το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων σε όλη την χώρα από την στιγμή που η κατάσταση με τα κενά δεν είναι μόνο τοπική αλλά πανελλαδική.
 
«Η  εγκύκλιος  με ΑΠ 135933/E1 έδινε την εντολή στα Υπηρεσιακά Συμβούλια να συνεδριάσουν το γρηγορότερο προκειμένου να καθορίσουν τα λειτουργικά κενά και στη Συνέχεια μέχρι την Τρίτη 30/8 να τοποθετήσουν τους υπεράριθμους , αποσπασμένους αλλά και τους αιτούντες απόσπασης εντός ΠΥΣΠΕ Λασιθίου. Το συμβούλιο κλήθηκε να συνεδριάσει έκτακτα κατ’ εφαρμογή της εγκυκλίου  όταν δεν έχει πραγματοποιηθεί η β΄ φάση αποσπάσεων, με κλειστά σχολεία πράγμα που δημιουργεί σοβαρά ζητήματα μιας και δεν έχουν κατατεθεί οι μακροχρόνιες άδειες ( εγκυμοσύνης, ανατροφής κλπ) και έρχονται από 1/9. Είναι λοιπόν αναμενόμενο το ΠΥΣΠΕ να πέσει έξω στις εκτιμήσεις που καλείται να κάνει.  Ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα είναι η μη συμπερίληψη λειτουργικών κενών ολοημέρων αφού σύμφωνα με το Νέο Τύπο Σχολείου τα ολοήμερα θα καλύπτονται εκ περιτροπής από ένα συνάδελφο που θα παίρνει τις ώρες που πλεονάζουν σε μια σχολική μονάδα.  Καταψηφίσαμε τα κενά μιας και οι λειτουργικές θέσεις μειώθηκαν σε όλα τα σχολεία από 4/θ και άνω. Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα οι 9 πλεονάζοντες μόνο στην πόλη της Σητείας και οι 2 στον Άγιο Νικόλαο. Ακόμα διαφώνησα κάθετα με τη λειτουργική υποβάθμιση σχολικών μονάδων όπως το 3/θ ΔΣ Σκοπής.
 
Ο αριθμός των μαθητών αν εφαρμόσουμε το νόμο κατά γράμμα θα έπρεπε να γίνει μπαράζ λειτουργικών υποβαθμίσεων  σε όλο το νομό. Θα πρέπει να εξετάζονται πάντα οι ιδιαίτερες συνθήκες και ανάγκες κάθε περιοχής.
 
Η κατ’ επιλογήν εφαρμογή του νόμου με βρίσκει αντίθετο ειδικά σε μια περιοχή που λόγω του Νέου Νόμου πολλοί συνάδελφοι θα κληθούν να φύγουν από τις οργανικές και να μετακινηθούν σε μεγάλη απόσταση.
 
Τα κενά βγήκαν βεβιασμένα και ενώ η εισήγησή μας ήταν κάθε τμήμα και δάσκαλος και από 25 άρια να σπάνε τα τμήματα έμεινε τμήμα πολύ μεγαλύτερο χωρίς να σπάσει πράγμα το οποίο θα διορθωθεί στο επόμενο ΠΥΣΠΕ. Ακόμα  μια πρόταση διαχειριστικού χαρακτήρα ήταν η δημιουργία λειτουργικών κενών σε ολοήμερα άνω των 50 μαθητών με υποτμήματα πράγμα το οποίο θα βοηθούσε συναδέλφους να καλύψουν το ωράριο στα τμήματα αυτά και να μην μετακινηθούν οι υπεράριθμοι.  Οι αιρετοί εφαρμόζοντας τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης του κλάδου και τις θέσεις της ΔΟΕ καταψήφισαν και καλούν τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ να πάρουν θέση.
 
Ο νέος τύπος σχολείου υποβαθμίζει κατάφορα την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κάνει λάστιχο τους συναδέλφους μας.» σχολίασε σε ότι αφορά το θέμα του καθορισμού των  Λειτουργικών Κενών στα σχολεία της Π. Ε Ν. Λασιθίου & εντοπισμός τυχόν υπεραριθμιών σε αυτά. Σε ότι δε αφορά αποσπάσεις εκπαιδευτικών στην ΔΙΠΕ Λασιθίου τόνισε πως πάγια θέση μας πως τέτοιου είδους αποσπάσεις έχουν άλλη διαδικασία και δεν μπορεί ο αιρετός να πάρει θέση εύκολα. Τις υπερψηφίσαμε ομόφωνα με την επιφύλαξη και την σημείωση να μην δημιουργηθεί κανένα απολύτως πρόβλημα στις σχολικές μονάδες που υπηρετούν οι συνάδελφοι από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
 
«Επειδή παλαιότερα είχε τύχει να διαφωνήσω με αποσπάσεις η επιφύλαξη σε παλαιότερο ενημερωτικό αφορούσε α) την κάλυψη ωρών ειδικότητας σε όλες τις σχολικές μονάδες και κατόπιν απόσπαση σε γραφείο και β) ανοιχτή διαδικασία σύμφωνα με την οποία η επιλογή γίνεται από το Υπουργείο Παιδείας» είπε.
 
Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και τα κενά που δημιουργούνται δεν φαίνεται να μπορούν να καλυφθούν και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει να υπάρχουν κενά έως και την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων, εκτίμησε ακόμα.
 
ΘΑΝΟΣ ΚΟΡΟΜΠΥΛΙΑΣ