in ,

Β.Ο.Α.Κ…., ένας μύθος.

Β.Ο.Α.Κ…., ένας μύθος.

Ένας από τους τρεις παράγοντες οι οποίοι καθορίζουν αποφασιστικά την οδική μας συμπεριφορά, με ότι αυτό συνεπάγεται   στην πρόκληση ατυχημάτων, στον χρόνο μετακίνησης μας, στις μετακινήσεις των επισκεπτών μας, μαζί με τον ανθρώπινο παράγοντα και το όχημα, αποτελούν οι οδικοί άξονες τους οποίους χρησιμοποιούμε.
Πολλές οι απαιτούμενες παρεμβάσεις ή οι νέες χαράξεις που απαιτούνται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εποχής μας, στο πνεύμα μιας ισόρροπης και ίσων ευκαιριών ανάπτυξης για όλη τη Κρήτη.
Από τη μια χαίρομαι, που ένα από τα κυρίαρχα προβλήματα της Κρήτης, αυτά των οδικών υποδομών, συζητείται έντονα τον τελευταίο καιρό, από την άλλη, με προβληματίζει η επιλογή των προτεραιοτήτων, των κριτηρίων που επικαλούνται στην επιλογή και τον χρόνο υλοποίησης του όλου έργου.
Αν εξαιρέσεις το βασικό στοιχείο που πρέπει να διασφαλίζει ο δρόμος, που είναι η ασφάλεια των μετακινουμένων, το επόμενο κριτήριο είναι το αποτέλεσμα κόστος – οφέλους, στοιχείο που επιτέλους εισήχθη στην ορθή επιλογή των έργων προς υλοποίηση. Και αν μεν το κόστος είναι δεδομένο, είναι μετρήσιμο, αντλώντας στοιχεία αντικειμενικά για την αναγκαιότητα του έργου, απαραίτητα για την κατασκευή του, άλλο τόσο  δύσκολο είναι η απόδοση οφέλους την οποία θα έχει, αφού οι περισσότεροι  παράμετροι του εμπεριέχουν τον ανθρώπινο υποκειμενισμό.
Την περασμένη δεκαετία , πολλές υπηρεσίες από τον νομό Λασιθίου, σε συνεργασία με άλλους δημόσιους οργανισμούς, είχαν καταθέσει προτάσεις και είχαν προχωρήσει στην σύμβαση αρκετών μελετών για τμήματα το ΒΟΑΚ, εντός του νομού Λασιθίου, που ήταν απαραίτητες άμεσες παρεμβάσεις. Πολλές από αυτές τις μελέτες ήδη βρίσκονται στο τελικό στάδιο, έτοιμες για δημοπράτηση, ενώ άλλες είναι ξεχασμένες σε κάποιο γραφείο του αρμόδιου υπουργείου.
Τμήματα όπως, το Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή, το Τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, το Τμήμα Φρουζή και Παράκαμψη Παχείας Άμμου, πρέπει να προχωρήσουν σε άμεση δημοπράτηση, χωρίς να ξεχνώ τις υπόλοιπες μελέτες, Παχεία Αμμος – Ιεράπετρα, Καβούσι – Αυχένας Αγκαθιά μαζί με τον ΝΟΑΚ.
Και θα προχωρήσουν, αν όλοι οι Λασιθιώτες, μαζί, από τους πολίτες, τους φορείς του, τους Δήμους, την Περιφέρεια, τους εκπροσώπους του Νομού μας, βρεθούν και στηρίξουν έμπρακτα, διαχρονικά και συντονισμένα με την παρουσία τους, το έντονο ενδιαφέρον τους, για έργα τα οποία ωφελούν όλη την κοινωνία του Νομού μας, όπως ο ΒΟΑΚ.
Όταν συναντήσεις όπως η σημερινή, αλλά και η παρουσία μας στα σημεία διαμόρφωσης πολιτικών αποφάσεων γίνεται αισθητή, με τεκμηρίωση, με διάλογο, τότε πιστεύω, ότι θα ‘μαστε οι πρώτοι, αυτοί που θα ξεκινήσουν και πρέπει τον νέο ΒΟΑΚ, αυτόν που αξίζει σε όλη την Κρήτη.
 
 
Απρίλης του 2019
 
πλατής μανώλης
πολιτικός μηχανικός