in ,

Βαμιεδάκης: συγκρατημένη αισιοδοξία για τον Κρητικό τουρισμό μετά την έκθεση του Βερολίνου.

Ο Μιχάλης Βαμιεδάκης, θεματικός αντιπεριφερειάρχης για θέματα τουρισμού Κρήτης μετά την ολοκλήρωση μιας απο τις σημαντικότερες τουριστικές εκθέσεις στον κόσμο, αυτή του Βερολίνου,  έκανε το σχόλιο που ακολουθεί:
“Η ΙΤΒ έκλεισε τις πύλες της για το 2019, ζωγραφίζοντας χαμόγελα συγκρατημένης αισιοδοξίας για τους Έλληνες και κυρίως Κρητικούς ανθρώπους του τουρισμού.
Ο έντονος προβληματισμός που δημιουργήθηκε στα τέλη Φθινοπώρου, όταν παρατηρήθηκε μια έντονη επιβράδυνση των προκρατήσεων, δείχνει να κοπάζει καθώς η Κρήτη δείχνει να διατηρεί τις δυνάμεις της και να επιβεβαιώνει την πεποίθηση ότι έχει καθιερωθεί πλέον στον τουριστικό χάρτη της Μεσογείου ως παίχτης που ήρθε για να μείνει και όχι μια ευκαιριακή επιλογή.

Ήταν λογικό μετά από τέσσερις συνεχόμενες χρονιές ρεκόρ, να υπάρξει μια ισορρόπηση της κίνησης η οποία, σε συνδυασμό με την πολύ δυναμική ολική επαναφορά Τουρκίας και Βόρειας Αφρικής, να μεταφράστηκε σε μια μείωση προκρατήσεων σε σχέση με το 2018. 


Παρατηρείται όμως ένα κλείσιμο της ψαλίδας και η αρχική μείωση προκρατήσεων του επιπέδου 30 – 35% να έχει μειωθεί στη Γερμανική αφορά σε 10 – 15%, γεγονός που μεταφράζεται ότι η τουριστική σαιζόν θα κινηθεί ομαλά με ένα αυξημένο μερίδιο κρατήσεων τελευταίας στιγμής.


Κατά τη διάρκεια της έκθεσης υπήρξε αυξημένη κίνηση στο περίπτερο της Ελλάδας, αλλά και της Κρήτης ειδικότερα, όπου πλήθος τοπικών επιχειρηματιών είχαν θετικές επαφές. 


Κοινή πεποίθηση είναι ότι το ανταγωνιστικό προϊόν που προσφέρει η Κρήτη, αποτέλεσμα σκληρών προσπαθειών των επιχειρηματιών και εργαζομένων εν μέσω κρίσης έχει δημιουργήσει μια καλή μαγιά για το μέλλον που πρέπει να αξιοποιηθεί. 


Η Περιφέρεια Κρήτης φυσά αέρα στα πανιά αυτής της προοπτικής με συγκεκριμένη στρατηγική και στοχευμένες κινήσεις, με οικονομική στήριξη των επιχειρήσεων και νέων επενδύσεων μέσω ΕΣΠΑ και αναπτυξιακών νόμων, με συνεχή βελτίωση των υποδομών, με στήριξη όλων των υγιών πρωτοβουλιλων των τοπικών τουριστικών φορέων, με απορρόφηση και αξιοποίηση Ευρωπαικών κονδυλίων ΕΣΠΑ για τουριστική προβολή και τουριστικές υποδομές, με στρατηγικές συμφωνίες για τον εναλλακτικό τουρισμό και την επιμήκυνση της σαιζόν, με ισχυροποίηση του brand name μέσω συνεπούς παρουσίας στο τουριστικό στερέωμα.”