in

Βίντεο ντοκουμέντο από το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ – Εργαζόμενοι πηδούν από το βαγόνι για να σωθούν

Ήταν ξημερώματα της Τρίτης 16 Νοεμβρίου όταν συνέβη το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 41χρονος εργοδηγός και να τραυματιστούν άλλοι δύο εργαζόμενοι.

Όπως φαίνεται στο βίντεο του MEGA, οι εργαζόμενοι πηδούν αναγκαστικά από το βαγόνι του μηχανήματος λείανσης για να σωθούν, όταν αντιλήφθηκαν την τρελή πορεία του.

Το μηχάνημα συγκρούστηκε με επιβατικό συρμό χωρίς επιβάτες, ο οποίος είχε τοποθετηθεί επίτηδες στο σημείο για να ανακοπεί η ταχύτητα που είχε αναπτύξει.

Ο 41χρονος εργοδηγός όμως δεν τα κατάφερε και πέθανε, ενώ από τη σύγκρουση, ακόμη δύο εργάτες: ο Ολλανδός οδηγός και ένας Έλληνας τεχνικός τραυματίστηκαν και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο.

Τόσο το κύριο όσο και το εφεδρικό σύστημα πέδησης, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, δεν δούλεψαν με αποτέλεσμα η λοκομοτίβα να μην μπορέσει να σταματήσει παρά τις προσπάθειες του χειριστή της…

Το δυστύχημα έγινε στη γραμμή 1 στις 04:05 όταν η ειδική μηχανή λείανσης που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά, παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο τρένο, στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να σταματήσει την τρελή πορεία της.

Η απόσταση που διήνυσε ήταν πολύ μεγάλη, από Κηφισιά μέχρι Άγιο Νικόλαο. Αν δεν συναντούσε τον συρμό στον Άγιο Νικόλαο, θα είχε φτάσει στον Πειραιά με ταχύτητα 100 χιλιόμετρα λένε οι ειδικοί.

Ο 41χρονος ήταν εργοδηγός επί 16 χρόνια. Ήταν ανύπαντρος και όπως λένε άνθρωποι που τον γνώριζαν, είχε πάθος με τη δουλειά του και ήταν τελειομανής. Όπως αναφέρουν, είχε λατρεία με τη θάλασσα και είχε πάρει και μια βάρκα και έκανε σχέδια για το μέλλον.

«Θεωρούμε ότι στο μέλλον κατά την άσκηση της ποινικής δίωξης από τον εισαγγελέα θα προκύψουν ακριβώς ποιοι είναι οι υπαίτιοι του ατυχήματος» σημείωσε ο δικηγόρος Αντώνης Φούτσης.

«Από τα βίντεο προκύπτει ότι το συγκεκριμένο βαγονέτο είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα δεδομένου ότι είχε χάσει το σύστημα πέδησης. Σε μια απόσταση περίπου 5 λεπτών από τη στιγμή που έχασε το σύστημα πέδησης μέχρι την πρόσκρουση έχει αναπτύξει μια ταχύτητα περίπου 40-45 χιλιόμετρα. Είναι δεδομένο ότι δεν είχε καθόλου σύστημα πέδησης» πρόσθεσε ο δικηγόρος.

Οι καταγγελίες των εργαζομένων και τα αναπάντητα ερωτήματα

Προβλήματα στα συγκεκριμένα λειαντικά μηχανήματα της αναδόχου εταιρείας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης είχαν καταγγείλει εργαζόμενοι όταν συνέβη το δυστύχημα, ενώ είχαν κάνει λόγο για εκτροχιασμό που είχε σημειωθεί στις 22 Αυγούστου στον σταθμό “Βικτώρια”.Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ Σπύρος Ρεβύθης είχε περιγράψει στον Realfm 97,8 τι συνέβη τον περασμένο Αύγουστο με το συγκεκριμένο μηχάνημα, ενώ μίλησε για μεθόδους της διοίκησης που αγγίζουν τα όρια του εκβιασμού, καθώς, όπως είχε πει, ζητούν από στελέχη και εργαζόμενους εχεμύθεια, αποκρύπτοντας όσα συμβαίνουν στον οργανισμό.Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Χαιρέτας, δεν είχε δώσει πειστικές απαντήσεις για το γεγονός ότι η διοίκηση είχε αποκρύψει τη βλάβη που είχε υποστεί ξανά το μηχάνημα τον Αύγουστο.

“Μετά το τραγικό δυστύχημα, άνοιξαν στόματα. Μου έστειλαν φωτογραφίες συνάδελφοι που ήταν στον εκτροχιασμό της ίδιας λοκομοτίβας, της ίδιας λειαντικής μηχανής, που βρισκόταν στον σταθμό “Βικτώρια”, στις 22 Αυγούστου στις 06.19 π.μ. Είχε εκτροχιαστεί, απ’ ότι κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι. Μας κατήγγειλαν ότι είχε εκτροχιαστεί γιατί είχε το ίδιο πρόβλημα, από φρένα εκτροχιάστηκε κι έπεσε ο συρμός μέσα στο χαλίκι. Μετά η ΣΤΑΣΥ κάλεσε γερανό, το σήκωσε και άγνωστο πού το πήγε” είπε ο κ. Ρεβύθης στον Realfm.

“Το μηχάνημα το νοίκιασε η ΣΤΑΣΥ εφόσον έγινε η εισήγηση από τον γενικό διευθυντή συντήρησης. Eίχε να γίνει λείανση από το 2008, κι ως εκπρόσωπος εργαζομένων αλλά και το υπόλοιπο Δ.Σ. είπαμε ναι στη δαπάνη προκειμένου να λειανθεί γραμμή που έχει 13 χρόνια να λειανθεί, ενώ θα έπρεπε να γίνεται κάθε πέντε χρόνια.

Εκ των υστέρων, εφόσον ανατέθηκε στον ανάδοχο εργολάβο η δουλειά, έπρεπε από τη ΣΤΑΣΥ να ελέγχονται τα εξής: τι είδους υπηρεσίες παρέχει, τι είναι τα μηχανήματά του αυτά, πώς λειτουργούν και τις ασφαλιστικές δικλείδες που θα έπρεπε να υπάρχουν. Ποιος τα έκανε αυτά; Δεν τα έκανε κανείς.  Αναρωτιόμαστε καταρχήν ποιος το ενέκρινε. Αν το ενέκρινε ένας δημόσιος οργανισμός ότι μπορεί να μπει στη σταθερή τροχιά…” συνέχισε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ, σημειώνοντας ότι δεν έχουν πάρει απαντήσεις σχετικά με τις πιστοποιήσεις που διέθετε το μηχάνημα λείανσης.

“Η διοίκηση όταν κάποτε λέγαμε ότι θέλουμε ανταλλακτικά και αναλώσιμα, έβγαινε με δελτίο Τύπου και υποστήριζε ότι λέμε ψέματα και ύστερα από  λίγο αραίωναν τα δρομολόγια γιατί δεν είχαν ανταλλακτικά και τρένα να εξυπηρετήσουν τους πολίτες. Δηλαδή η Διοίκηση θα υπερασπιστεί την καρέκλα της, λογικό είναι…” συμπλήρωσε.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Νίκος Χαιρέτας είχε υποστηρίξει σχετικά με το περιστατικό του Αυγούστου, ότι “οι καταγγελίες που αναφέρονται δεν έχουν καμία σχέση με συστήματα πέδησης. Είναι καταγγελίες που ουδόλως  δεν σχετίζονται, τις έχουμε ελέγξει και υπάρχει σχετική αλληλογραφία με την αρμόδια εταιρεία. Αυτό που συνέβη είναι ότι είχε χαλάσει μια βαλβίδα στο σύστημα λείανσης που είναι τελείως ανεξάρτητο με τα φρένα και τον κινητήρα.  Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το σύστημα πέδησης. Εμείς πήγαμε εκεί, ο γερανός που φαίνεται σε κάποιες φωτογραφίες, δεν επιχείρησε τελικά , είναι απλώς υποστηρικτικός για λόγους ασφάλειας. Επανήλθε με εργαλεία χειρός”.

Όταν ρωτήθηκε εάν υπήρξε εκτροχιασμός ή όχι τότε, απάντησε ως εξής: “Μετατοπίστηκε λίγο ο ένας άξονας και μπήκε μέσα από τους ανθρώπους με εργαλεία χειρός. Αυτό συνέβη στο μεσαίο βαγόνι και στις πέτρες λείανσης. Καμία σχέση με το σύστημα πέδησης. Τα μηχανήματα είναι ολοκαίνουργια”.

“Ζητήσαμε επακριβώς να μάθουμε τι συνέβη και μας είπαν ό,τι συνέβη” τόνισε, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει αλληλογραφία.

Στην επισήμανση ότι στην αρχική ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα, δεν αναφέρεται τίποτα από όλα αυτά, περί παλαιότερης βλάβης ή ατυχήματος, επανέλαβε ότι υπήρξε αλληλογραφία, χωρίς ωστόσο να απαντήσει ξεκάθαρα γιατί το γεγονός δεν είχε γίνει γνωστό.