in

«Βγαίνει» ο διαγωνισμός για το “Βιτσέντζος Κορνάρος” – Προς ιδιωτικοποίηση το αεροδρόμιο της Σητείας

Μέσα στο α’ 3μηνο του 2024 θα βγει στον “αέρα” ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του “Βιτσέντζος Κορνάρος” και άλλων 21 περιφερειακών αεροδρομίων

Ένα ακόμα αεροδρόμιο της Κρήτης, αυτό της Σητείας, φαίνεται ότι οδεύει ολοταχώς προς ιδιωτικοποίηση, παίρνοντας “σκυτάλη” από το αεροδρόμιο “Γιάννης Δασκαλογιάννης” στα Χανιά, που ως γνωστόν έχει περάσει εδώ και αρκετά χρόνια σε ιδιωτικά χέρια, και συγκεκριμένα στα χέρια της γερμανικής Fraport μαζί με άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Το αεροδρόμιο “Βιτσέντζος Κορνάρος” στη Σητεία συγκαταλέγεται στη λίστα των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, για τα οποία δρομολογείται η από κοινού παραχώρηση-αξιοποίησή τους, με βάση τα πλάνα του Υπερταμείου (ή όπως είναι ο επίσημος τίτλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας).

Μάλιστα, αυτή τη φορά φαίνεται ότι έχουν προχωρήσει κανονικά οι προπαρασκευαστικές διαδικασίες και η α’ φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων (μεταξύ των οποίων και της Σητείας) αναμένεται να βγει στον “αέρα” μέσα στο πρώτο 3μηνο του 2024.

Η είδηση για το αεροδρόμιο της Σητείας, που βεβαίως και στο παρελθόν έχει βρεθεί ξανά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος σε ό,τι αφορά σχέδια και σενάρια ιδιωτικοποίησης, βγήκε από τα πλέον επίσημα χείλη στο πλαίσιο του 24ου Συνεδρίου Prodexpo, που φιλοξενήθηκε τις ημέρες αυτές στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Την εξέλιξη με την επικείμενη προκήρυξη του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο Σητείας και τα άλλα 21 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν παραμείνει ως τώρα στο Δημόσιο γνωστοποίησε συγκεκριμένα ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης.

«Τα αεροδρόμια παραμένουν στην ιδιοκτησία μας. Υπάρχει ένας operator που τα λειτουργεί και τα εκσυγχρονίζει. Όσον αφορά στην Καλαμάτα, εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 οι 4 υποψήφιοι (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – GMR Airports Limited, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.Α, Egis Airport Operation – AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S. A. – Aéroports de la Cote d’ Azur και FRAPORT AG – DELTA AIRPORT INVESTMENTS A. Ε. – ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε.) θα προχωρήσουν σε οικονομικές προσφορές, ώστε στο πρώτο εξάμηνο του 2024 να έχουμε ανάδοχο. Παρ’ όλα αυτά έχουμε καθυστερήσει πολύ.

Ως προς τα 22 υπόλοιπα αεροδρόμια (Κάρπαθος, Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Νέα Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη), τώρα επιλέγεται ο σύμβουλος που θα προχωρήσει τον διαγωνισμό το πρώτο τρίμηνο του 2024. Κι εδώ έχει υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση και ελπίζουμε η αποκρατικοποίηση να προχωρήσει με όλα τα αεροδρόμια μαζί και να μην έχουμε διαχωρισμούς, όπως όταν επιλέχθηκαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που πήρε έπειτα από διαγωνισμό η Fraport Greece», ανέφερε χαρακτηριστικά για το θέμα ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου.

Όπως προκύπτει από τα λεγόμενα του κ. Δημητριάδη, φαίνεται ότι καταγράφεται μια αλλαγή πλεύσης από πλευράς Υπερταμείου, καθώς παλαιότερα υπήρχε η σκέψη τα 22 αεροδρόμια να μην οδηγηθούν “πακέτο” προς αξιοποίηση, αλλά να “σπάσουν” σε ομάδες βάσει στοχευμένων κριτηρίων, σενάριο που φαίνεται ότι απορρίφθηκε. Απορρίφθηκε τουλάχιστον σε επίπεδο προθέσεων, καθώς το τι ακριβώς θα γίνει στην πράξη μένει να το δούμε…

Δεν έφτασαν μέχρι τέλους… – Οι προηγούμενες προσπάθειες ιδιωτικοποίησης

Η είδηση για την επικείμενη προσπάθεια παραχώρησης του αεροδρομίου της Σητείας, όπως και των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων, που έμειναν εκτός της παραχώρησης στη Fraport, δεν προξενεί βεβαίως έκπληξη.

Τα προηγούμενα χρόνια είχαν, επίσης, δει το φως της δημοσιότητας με πρωτοβουλίες και κινήσεις προετοιμασίας τότε εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, που όμως δεν προχώρησε την υπόθεση μέχρι τέλους.

Φαίνεται ότι πλέον το σκηνικό, τα δεδομένα είναι πιο ώριμα για να μπει στο “κάδρο” της αξιοποίησης μέσω και ιδιωτικής πρωτοβουλίας το αεροδρόμιο Σητείας, από κοινού με τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.

Θυμίζουμε ότι το 2019 το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών αποφάσισε ότι για λόγους δημόσιου συμφέροντος, που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, είναι αναγκαία η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Στόχος αυτής της διερεύνησης ήταν η προετοιμασία και η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης των ως άνω αεροδρομίων, λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία τους, καθώς και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους.

Στο πλαίσιο αυτής της διερεύνησης, κρίθηκε αναγκαία και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων αξιοποίησης, περιλαμβανομένων και σεναρίων παραχώρησης, καθώς και μέσω ανάθεσης σύμβασης αξιοποίησης με τη μορφή ΣΔΙΤ.

ΠΗΓΗ neakriti.gr