in

TUI: Υψηλό εποχών για την Ελλάδα το φετινό Καλοκαίρι – Κρήτη η τρίτη επιλογή – Σημαντική αύξηση των κρατήσεων

Νέο ρεκόρ κρατήσεων για την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2024 προβλέπει η TUI στη γερμανική αγορά, με την Κρήτη και τη Ρόδο να βρίσκονται στην πεντάδα των πιο δημοφιλών προορισμών για τους πελάτες του tour operator και την Κω να ακολουθεί.

Μετά από ένα δυνατό ξεκίνημα το φθινόπωρο, η Μαγιόρκα εξακολουθεί να είναι το αδιαμφισβήτητο νούμερο ένα της TUI Γερμανίας, με μια επιβλητική αύξηση των κρατήσεων κατά 31%.

Η τουρκική Ριβιέρα βρίσκεται στη δεύτερη θέση με αύξηση 29%, η οποία οφείλεται εν μέρει στις νέες πτήσεις προς την Αττάλεια από το Ανόβερο, με την TUI Fly, στην αποκλειστική συμφωνία με τη Rixos και στο νέο Magic Life Beldibi, που θα ανοίξει τον επόμενο μήνα στην Κεμέρ ως κλαμπ μόνο για ενήλικες.

Ο επικεφαλής του ομίλου TUI Sebastian Ebel | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο ηγέτης της αγοράς αναμένει ένα ιστορικό υψηλό για την Ελλάδα, με την Κρήτη να βρίσκεται στην τρίτη θέση της τρέχουσας κατάταξης με τους περιζήτητους προορισμούς διακοπών για τους Γερμανούς πελάτες της TUI, και τη Ρόδο να ακολουθεί στην τέταρτη θέση, ενώ η Κως αποτελεί τον 6ο πιο δημοφιλή προορισμό.

Η Χουργκάντα της Αιγύπτου αποτελεί την πέμπτη επιλογή των Γερμανών παραθεριστών, η Φουερτεβεντούρα και η Γκραν Κανάρια την έβδομη και όγδοη, αντίστοιχα, ακολουθούμενες από την ηπειρωτική Ισπανία και την Τενερίφη.

Οι ανερχόμενοι προορισμοί της TUI στη Μεσόγειο αυτό το καλοκαίρι είναι η Βουλγαρία με 23% αύξηση στις κρατήσεις και η Αλβανία με τριψήφιο ποσοστό αύξησης.

Μετά το καλό ξεκίνημα της σεζόν στον ταξιδιωτικό κλάδο, η καμπύλη των κρατήσεων στην TUI δείχνει επίσης σαφώς προς τα πάνω. “Η διαδικασία των προκρατήσεων βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με ένα μεγάλο ποσοστό νέων πελατών που ξεπερνά το 40%”, δήλωσε ο Stefan Baumert, διευθύνων σύμβουλος της TUI Γερμανίας, κατά την έναρξη της ITB στο Βερολίνο.

Περίπου το 80% των κρατήσεων που λαμβάνει σήμερα η TUI αφορούν το καλοκαίρι και το ποσοστό των έγκαιρων κρατήσεων είναι ιδιαίτερα υψηλό για τις οικογένειες, όπως είπε ο κ. Baumert.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι κρατήσεις για το ερχόμενο καλοκαίρι γίνονται “πολύ νωρίτερα”, με το 60% να πραγματοποιείται τουλάχιστον τρεις μήνες πριν από την έναρξη των διακοπών.

Οι ισχυρότεροι μήνες για κρατήσεις είναι, επί του παρόντος, ο Ιούνιος και ο Ιούλιος, ακολουθούμενοι από τον Αύγουστο.

Οι οργανωμένες διακοπές παραμένουν η “πιο δημοφιλής μορφή ταξιδιού”

Σύμφωνα με τον κ. Baumert, η TUI Γερμανίας σημειώνει διψήφια ποσοστά αύξησης συνολικά, χωρίς, ωστόσο, να  υπεισέρχεται σε περισσότερες λεπτομέρειες. Αυτό που έχει σημασία για τον ίδιο είναι ότι οι οργανωμένες διακοπές εξακολουθούν να είναι “μακράν η πιο δημοφιλής μορφή ταξιδιού”, με τους νεότερους παραθεριστές να εκτιμούν επίσης όλο και περισσότερο τα πακέτα all-inclusive και ο λόγος, όπως είπε ο κ. Baumert, είναι προφανής: “Είναι πιο ευέλικτα από ποτέ”.

Ισχυρή η επιθυμία για ταξίδια

Τα αποτελέσματα πρόσφατης αντιπροσωπευτικής έρευνας της YouGov δείχνουν επίσης ότι η επιθυμία για ταξίδια συνεχίζει να αυξάνεται. Περίπου τα δύο τρίτα του συνόλου των ερωτηθέντων θα ήθελαν να ταξιδέψουν το 2024. Μόλις το 30% έχει ήδη κάνει κράτηση και το 34% σχεδιάζει ένα ή περισσότερα ταξίδια διακοπών.

Λίγο κάτω από το 70% των ερωτηθέντων προγραμματίζουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό, με το ποσοστό να αυξάνεται σχεδόν στο 80% μεταξύ των νεότερων σε ηλικία. Όσο νεότερος είναι ο ταξιδιώτης, τόσο πιο μακριά ενδέχεται να ταξιδέψει. Σύμφωνα με την έρευνα, η ηλικιακή ομάδα 25 έως 34 ετών ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για μακρινά ταξίδια (27%).

Οι διακοπές στην παραλία παραμένουν η πιο δημοφιλής μορφή ταξιδιού, συγκεντρώνοντας ποσοστό 37%. Τα ταξίδια στην πόλη ακολουθούν στη δεύτερη θέση της κλίμακας δημοτικότητας με ποσοστό 32%, ενώ οι διακοπές σε εξοχικές κατοικίες κατατάσσονται μεταξύ των τριών κορυφαίων τύπων διακοπών με ποσοστό 24%.

Το μεγάλο ενδιαφέρον για ταξίδια στην πόλη αντικατοπτρίζεται επίσης στα στοιχεία της TUI, όπου οι κρατήσεις έχουν αυξηθεί κατά 13%. “Πρωταγωνιστής” είναι η Νέα Υόρκη, ακολουθούμενη  από το Αμβούργο και τη Ρώμη. Η ιταλική πρωτεύουσα είναι το ανερχόμενο “αστέρι” μεταξύ των city breaks προορισμών, καταγράφοντας αύξηση 41% στις κρατήσεις.

Εν τω μεταξύ, πολλοί παραθεριστές είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για πρόσθετες υπηρεσίες στις διακοπές τους. Στην πρώτη θέση βρίσκεται το δωμάτιο με θέα στη θάλασσα ή η καμπίνα με μπαλκόνι στο πλοίο (37% το καθένα).

Επίσης, αυξημένη ζήτηση υπάρχει για: θέση στο αεροπλάνο με περισσότερο χώρο για τα πόδια (31%), ενοικίαση αυτοκινήτου (29%), ιδιωτική μεταφορά από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο (28%) και εκδρομές και εμπειρίες (28%).

ΠΗΓΗ money-tourism.gr/