in

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης στην Γκουανταλαχάρα της Ισπανίας

Tο τέταρτο και τελευταίο ταξίδι…

Το τέταρτο και τελευταίο ταξίδι στην Γκουανταλαχάρα της Ισπανίας πραγματοποιήσαμε τρεις
εκπαιδευτικοί και πέντε μαθητές από το 1 ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης από 14 έως 20 Μαΐου στο
πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 με θέμα «Stories bring us closer – Οι ιστορίες μας φέρνουν
πιο κοντά». Είχαμε την ευκαιρία να συναντηθούμε με τους οικοδεσπότες μας στην Γκουανταλαχάρα από το Colegio Sagrado Corazón Agustinos Recoletos, με εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες από την Κροατία (II. οsnovna skola Cakovec), την Ιταλία (Circolo Didattico San Giovanni Bosco) και την
Σουηδία (Rödebyskolan).

Το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε με τους εταίρους μας ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2020 και
ολοκληρώνεται την φετινή σχολική χρονιά μετά από τρία χρόνια συνεργατικών δράσεων και
μετακινήσεων. Σκοπός του προγράμματος αποτελούσε η καλλιέργεια δεξιοτήτων συγγραφής και
ανάγνωσης ιστοριών με διάφορους δημιουργικούς τρόπους επιδιώκοντας την εμπλοκή όλων των
μαθητών παραμερίζοντας τυχόν δυσκολίες και ανισότητες ώστε οι μαθητές να αγαπήσουν το βιβλίο και την φιλαναγνωσία αλλά επιπλέον να αναπτύξουν δεξιότητες συγγραφής αφηγηματικών κειμένων.

Την Κυριακή 14 Μαΐου μετά από δύο πτήσεις φτάσαμε το βράδυ στην Γκουανταλαχάρα,
κουρασμένοι από το ταξίδι αλλά πολύ χαρούμενοι και γεμάτοι ανυπομονησία για την εβδομάδα που
ακολουθούσε. Την Δευτέρα συναντηθήκαμε μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες
στο σχολείο Colegio Sagrado Corazón Agustinos Recoletos όπου μας υποδέχτηκαν με χορό και τραγούδι, έγινε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου και αμέσως μετά ξεκίνησαν τα εργαστήρια: συγγραφή ιστοριών και δημιουργία ψηφιακών βιβλίων με το πρόγραμμα Canva, ανάγνωση παραμυθιών στις τάξεις του νηπιαγωγείου και παρουσιάσεις εργασιών από προηγούμενες κοινές δράσεις.

Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε τη Μαδρίτη με πρώτη στάση το γήπεδο της Ρεάλ, το
«Σαντιάγο Μπερναμπέου», ένα εντυπωσιακό γήπεδο μιας ιστορικής ομάδας με πολλά κύπελλα και
τρόπαια, τα οποία είδαμε στους εσωτερικούς εκθεσιακούς χώρους του. Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε στο κέντρο της Μαδρίτης ξεκινώντας από το χάλκινο γλυπτό του Δον Κιχώτη (Monumento Don Quijote De La Mancha), περάσαμε από πάρκα και πλατείες με όμορφα κτίρια, αγάλματα και μνημεία για να φτάσουμε στο Βασιλικό Παλάτι και τον Καθεδρικό Ναό της Αλμουδένα. Κατά την ξενάγηση στην πόλη η ξεναγός κρατούσε αμείωτο το ενδιαφέρον μας αναφέροντας πληροφορίες και ιστορικά στοιχεία για τα μέρη που επισκεφτήκαμε.

Την τρίτη μέρα μας περίμενε στο σχολείο μια έκπληξη, ακούσαμε ένα παραμύθι από την ίδια
την συγγραφέα του, η οποία ήταν ντυμένη ανάλογα με ρούχα από το παρελθόν και μας ταξίδεψε πολλά χρόνια πίσω. Ακολούθησε εργαστήριο σχετικό με την αφήγηση και δημιουργία των ηρώων της ιστορίας από ξύλινα κουτάλια. Στη συνέχεια έγινε ξενάγηση στην Γκουανταλαχάρα με αφετηρία το παλάτι του Ινφαντάδο (Palacio del Infantado), ναούς και μουσεία, για να ολοκληρωθεί στο Δημαρχείο της πόλης όπου μας υποδέχτηκαν, μας ξενάγησαν στο κτίριο, μας πληροφόρησαν για την λειτουργία του Δήμου και η υπεύθυνη αντιδήμαρχος για την παιδεία απάντησε με προθυμία σε διάφορες ερωτήσεις μας.

Επιστρέφοντας στο σχολείο έγινε παρουσίαση ισπανών συγγραφέων και οι μαθητές σε ομάδες κλήθηκαν να απαντήσουν σε σχετικό κουίζ. Η μέρα μας ολοκληρώθηκε με παρουσίαση των αγαπημένων βιβλίων των παιδιών και την μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη ενός συγγραφέα παιδικών βιβλίων.

Την Πέμπτη επισκεφτήκαμε ένα θεματικό πάρκο στην περιοχή του Τολέδο το «Puy Du Fou»
όπου παρακολουθήσαμε δύο θεατρικές παραστάσεις με εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια που μας
άφησαν όλους άφωνους. Είδαμε επί σκηνής πλατείες και γαλέρες, παλάτια και ερήμους, βουνά και
θάλασσα, άλογα, ηθοποιούς να πολεμούν, να χορεύουν, να τραγουδούν και η μία από τις δύο σκηνές να περιστρέφεται από σκηνικό σε σκηνικό ακολουθώντας την εξέλιξη του σεναρίου. Είδαμε ακόμα μία
παράσταση σε ανοικτό χώρο με εκπαιδευμένα πουλιά σε χαμηλές πτήσεις, τα οποία πετούσαν
κυριολεκτικά πάνω από τα κεφάλια μας! Το απόγευμα φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις από το
πάρκο ψάχνοντας να βρούμε λέξεις κατάλληλες να περιγράψουμε όσα είδαμε!

Την τελευταία μέρα έγιναν μερικά ακόμα εργαστήρια δημιουργικής γραφής και ακολούθησε
αξιολόγηση των δραστηριοτήτων της εβδομάδας. Το απόγευμα συγκεντρωθήκαμε όλοι στο σχολείο γιανα αποχαιρετήσουμε τους οικοδεσπότες μας και να κλείσουμε το πρόγραμμα λέγοντας «αντίο» αλλά με την υπόσχεση μιας ενδεχόμενης νέας συνεργασίας στο μέλλον. Πολύ χαρούμενοι όλοι για την εβδομάδα που περάσαμε επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας για να ετοιμαστούμε για το ταξίδι της επιστροφής που ξεκινούσε πολύ πρωί την επόμενη ημέρα.

Καθώς βρισκόμαστε στο κλείσιμο του προγράμματος είμαστε χαρούμενοι που καταφέραμε να
ολοκληρώσουμε με επιτυχία όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος. Όλες οι μετακινήσεις που
προηγήθηκαν στην Κροατία, την Σουηδία, την Ιταλία και την Ισπανία ήταν σίγουρα εμπειρίες μοναδικές που θα τις θυμόμαστε για χρόνια. Ελπίζουμε ότι αξέχαστη εμπειρία ήταν και η φιλοξενία των ομάδων από τις παραπάνω χώρες στο σχολείο μας τον περσινό Μάιο. Γνωρίσαμε παιδιά και εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες με άλλες συνήθειες και άλλη κουλτούρα και καταφέραμε να δημιουργήσουμε φιλίες που ελπίζουμε να μπορέσουμε να τις διατηρήσουμε! Τα προγράμματα Erasmus και οι ιστορίες μάς έφεραν στ’ αλήθεια όλους πιο κοντά!