in

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης στη Σουηδία

Erasmus + KA2: Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης στη Σουηδία

Τρεις εκπαιδευτικοί και τέσσερις μαθητές από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης μετακινήθηκαν στην Καρλσκρόνα (Karlskrona) της Σουηδίας από 2 έως 8 Οκτωβρίου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2.

Η Καρλσκρόνα βρίσκεται νότια της Σουηδίας και το Rödebyskolan είναι το σχολείο στο οποίο συναντηθήκαμε εκπαιδευτικοί και μαθητές από την Κροατία (II. οsnovna skola Cakovec), την Ισπανία  (Colegio Sagrado Corazón Agustinos Recoletos), την Ιταλία (Circolo Didattico San Giovanni Bosco) και την Ελλάδα (1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης).

Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που μετακινούνται μαθητές από το σχολείο μας σε πρόγραμμα Erasmus και ήταν για όλους τους συμμετέχοντες μια αξέχαστη εμπειρία.

Το πρόγραμμα που υλοποιούμε στο σχολείο έχει τίτλο «Stories bring us closer» και σκοπός του είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων συγγραφής και ανάγνωσης ιστοριών με διάφορους δημιουργικούς τρόπους επιδιώκοντας την εμπλοκή όλων των μαθητών παραμερίζοντας τυχόν δυσκολίες και ανισότητες ώστε οι μαθητές να αγαπήσουν το βιβλίο και την φιλαναγνωσία αλλά επιπλέον να αναπτύξουν δεξιότητες συγγραφής αφηγηματικών κειμένων.

Μετά από δύο πτήσεις και ένα τρίωρο ταξίδι με τρένο φτάσαμε Κυριακή απόγευμα στην Καρλσκρόνα για να ξεκινήσουμε την επόμενη μέρα τις επισκέψεις μας στο σχολείο. Στην πρώτη μας επίσκεψη μαθητές και εκπαιδευτικοί από τη Σουηδία μας καλωσόρισαν με τραγούδια και μουσική και μας ξενάγησαν στο σχολείο τους. Ακολούθησε εργαστήριο δημιουργικής γραφής και το απόγευμα περπατήσαμε στο κέντρο της πόλης όπου μας μίλησαν για την ιστορία της.

Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε την Βιβλιοθήκη του σχολείου, έναν πολύ όμορφο χώρο με περισσότερα από 10.000 βιβλία και αμέσως μετά οι μαθητές κολύμπησαν και έπαιξαν στην εσωτερική πισίνα του σχολείου. Δραματοποίησαν παραμύθια τα οποία παρουσίασαν με κουκλοθέατρο και χρησιμοποίησαν το πρόγραμμα Story jumper για να δημιουργήσουν ψηφιακά βιβλία.

Την τρίτη μέρα επισκεφτήκαμε το Ναυτικό Μουσείο της πόλης, είδαμε το πρώτο υποβρύχιο του Σουηδικού Ναυτικού, μπήκαμε και είδαμε το εσωτερικό του υποβρύχιου Neptune το οποίο διατηρείται στην αρχική του κατάσταση και το απόγευμα πήγαμε για μπόουλινγκ.

Την επόμενη μέρα έγινε παρουσίαση γνωστών σουηδών συγγραφέων και των έργων τους και οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε σχετικές ερωτήσεις. Ακολούθησε εργαστήρι ζαχαροπλαστικής όπου χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε διάφορα γλυκίσματα και κέικ τα οποία, μετά το μεσημεριανό φαγητό στο εστιατόριο του σχολείου, μοιραστήκαμε όλοι μαζί. Οι μαθητές από κάθε χώρα παρουσίασαν τις εργασίες που έχουν κάνει μέχρι τώρα και προσπάθησαν να δώσουν φωνή σε μία σκηνή από ταινία φτιάχνοντας δικούς τους διαλόγους. Το απόγευμα πήγαμε για παιχνίδι σε escape rooms όπου περάσαμε καταπληκτικά στην προσπάθειά μας να λύσουμε τους γρίφους σε κάθε δωμάτιο.

Την τελευταία μέρα έγινε αξιολόγηση των δραστηριοτήτων της εβδομάδας και οι μαθήτριες μας αποχαιρέτησαν τα παιδιά από τη Σουηδία με μερικά από τα οποία αντάλλαξαν διευθύνσεις για να μπορούν να επικοινωνήσουν στο μέλλον. Το βράδυ συγκεντρωθήκαμε σε ένα αγρόκτημα για το αποχαιρετιστήριο δείπνο κατά το οποίο μας έδειξαν πως γιορτάζουν το θερινό ηλιοστάσιο τον Ιούνιο (midsummer party) και την μεγαλύτερη ημέρα του χρόνου. Χορέψαμε όλοι μαζί σε κύκλο, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαμε σε παιχνίδι γνώσεων για την Σουηδία ενώ οι μαθητές έπαιζαν διάφορα παιχνίδια μέχρι που γυρίσαμε στο ξενοδοχείο μας για να ετοιμαστούμε για το ταξίδι της επιστροφής που ξεκινούσε πολύ πρωί την επόμενη ημέρα.

Εντυπωσιαστήκαμε από όσα είδαμε στο ταξίδι μας και οι αναμνήσεις θα μας ακολουθούν μια ζωή. Τα συναισθήματα, η επαφή με τους ανθρώπους και η ζεστασιά που νιώθουμε από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές από τις χώρες που συνεργαζόμαστε είναι τα στοιχεία που κάνουν ξεχωριστή κάθε επίσκεψη μας. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους εταίρους μας από όλες τις χώρες, κυρίως όμως τους εταίρους μας από τη Σουηδία για την φιλοξενία! Ανυπομονούμε για την επόμενη συνάντησή μας στην Ιταλία τον Μάρτιο όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί θα ταξιδέψουν για να συναντηθούμε ξανά όλοι μαζί.