in

Συνεργασία ΓΕΛ και Εργαστηριακού Κέντρου Νεάπολης

Η συνεργασία ανάμεσα στα σχολεία αποτελεί πάντα ένα από τα ζητούμενα στην εκπαιδευτική διαδικασία και αξίζει να την επιδιώκουμε, καθώς συμβάλει στην ανάδειξη του ευρύτερου πολιτισμικού και παιδαγωγικού τους χαρακτήρα.

Μια τέτοια συνεργασία αναπτύξαμε εδώ και λίγους μήνες μεταξύ μας, θεωρώντας την συστέγαση αφορμή για δημιουργία και αλληλοτροφοδότηση μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

Η σχολική διαδρομή αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στη ζωή του κάθε ανθρώπου με ιδιαίτερη αξία και πολλαπλασιαστική δυναμική για την υπόλοιπη ζωή τουΑκριβώς γι’ αυτό, η πορεία αυτή δεν πρέπει να χαρακτηρίζεται μόνο από παροχή γνώσεων και εξετάσεις, αλλά και από δράσεις πολιτισμικές που καλλιεργούν, κοινωνικοποιούν και ενισχύουν την αυτοπεποίθηση, την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα των μαθητών/τριών.

Υπό αυτή την έννοια η πρωτοβουλία των σχολείων για συνεργασία βοηθά στην επίλυση προβλημάτων, ενδυναμώνει τις σχέσεις όλων των εμπλεκομένων, ενισχύει την επικοινωνία και μετασχηματίζει τη μάθηση οδηγώντας τελικά σε αποτελεσματική λειτουργία και ουσιαστικές σχέσεις.

Αξιοποιώντας τα παραπάνω, δύο ομάδες μαθητών από το ΓΕΛ Νεάπολης και το Εργαστηριακό Κέντρο Νεάπολης συνεργάστηκαν με σκοπό μέσα από την αισθητική εμπειρία να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο για την προστασία του περιβάλλοντος σε σχέση με την ατομική ευθύνη.

Στην προσπάθεια αυτή αξιοποίησαν τα εικαστικά έργα “Το καμακωμένο ψάρι” και “Πορτρέτα” του Κώστα Τσόκλη, ενός από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες εικαστικούς, για να αναπτύξουν κριτικό στοχασμό αναφορικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τον πλανήτη μας και την ευθύνη που φέρει καθένας από εμάς. Στη συνέχεια, τα δραματοποίησαν αποτυπώνοντας το αποτέλεσμα σε μια 3λεπτη ταινία, μετά από έγκριση του δημιουργού τους, ενσωματώνοντας επιπλέον στην ταινία αποσπάσματα από λογοτεχνικά κείμενα και συγκεκριμένα από την Ασκητική του Νίκου Καζαντζάκη και Της γης το ποίημα του Νικηφόρου Βρεττάκου. Τη σκηνοθεσία της ταινίας, την οποία μπορείτε να δείτε στο σύνδεσμο που ακολουθεί, επιμελήθηκε ο γνωστός σκηνοθέτης  – εικαστικός Άγγελος Σπάρταλης.

https://drive.google.com/file/d/1W1PwRQQWsltd-_Wh5qowl7f_mx_S9M3J/view?usp=drive_link&authuser=0

Θεωρούμε πως η συγκεκριμένη δράση, εκτός από το βασικό σκοπό της, την ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικά ζητήματα,  είχε πολλαπλά οφέλη, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουμε:

  • την επαφή των παιδιών με έργα υψηλής αισθητικής αξίας
  • την επαφή τους με αξιόλογους καλλιτέχνες
  • την αρμονική συνεργασία μαθητών/-τριών με διαφορετικά ενδιαφέροντα και υπόβαθρο.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κύριο Τσόκλη που μας εμπιστεύτηκε το έργο του, τον Άγγελο Σπάρταλη για τη σκηνοθεσία και τον ΠΑΟΔΑΝ για την παραχώρηση της Δημοτικής Πινακοθήκης.

Καρακού Μαρία

Πατεράκη Χρυσούλα