in

Σχετικά με τον τομέα του  Τουρισμού

γράφει η Ιωάννα Σαραντοπούλου , PHDc  Υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος , Π.Ε. Λασιθίου

«Τουρισμός είναι το αποτέλεσμα μεμονωμένης ή ομαδικής μετακίνησης ανθρώπων σε διαφορετικούς τουριστικούς προορισμούς και η διαμονή τους σε αυτούς επί τουλάχιστον ένα 24ωρο με σκοπό την ικανοποίηση των ψυχαγωγικών τους αναγκών . Οι διάφορες μορφές του τουρισμού περιλαμβάνουν απαραίτητα δύο βασικά στοιχεία: Το ταξίδι στον τουριστικό προορισμό και τη διαμονή σε αυτόν, συμπεριλαμβανομένου της διατροφής.» ( πηγή : Wikipedia)

Ακολουθούν και άλλοι ορισμοί που προσδιορίζουν την σημασία του ταξιδιού από, και σε κάποιο προορισμό , αλλά και για τους  λόγους που κάνουν οι άνθρωποι ταξίδια Μέσα σε όλο αυτό το θεωρητικό πεδίο , ο κάθε προορισμός χρειάζεται να βρει το δικό του brand.  Την δική του ταυτότητα , και να δουλέψει επάνω σε αυτή με προγραμματισμό , σχέδιο , σύνθεση , και ευελιξία .  Το τουριστικό φαινόμενο είναι διαρκώς μεταβαλλόμενο . Στοιχείο απόλυτα φυσικό μιας και συμμετέχει ο ανθρώπινος παράγοντας . Είναι κοινά αποδεκτό ότι η χώρα έχει δημιουργήσει ένα δικό της τρόπο στο τουριστικό γίγνεσθαι ο οποίος προκύπτει από την ιδιομορφία στο ανάγλυφο της , αλλά και την ποικιλομορφία που διαθέτει σε  υπηρεσίες .  Μέσα όμως σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον όπως αυτό έχει διαμορφωθεί και όπως θα υφίσταται στο μέλλον  είναι σημαντικό ο κάθε προορισμός να διατηρήσει την ταυτότητά του . Σε άλλη περίπτωση είναι πολύ εύκολο να δημιουργηθεί ένα ενιαίο μεσογειακό τοπίο. Όσοι επαγγελματίες ασχολούμαστε με αυτό που λέγεται «προσωπική ανάπτυξη» εργαζομένων και στελεχών , έχουμε την γνώση και την αντίληψη να κατανοήσουμε την σημασία του μεταβαλλόμενου ανθρώπινου στοιχείου. Αυτό συμβαίνει σε διαφορετικά επίπεδα , τόσο ψυχολογικά όσο και κοινωνικά , οικονομικά . Η επιρροή του τουριστικού marketing επίσης σημαντική . Αυτή η επιρροή συνθέτει τις παραπάνω παραμέτρους . Ένας προορισμός λοιπόν χρειάζεται σε γενικές γραμμές,  να προσδιορίσει και να μελετήσει :

  • Το ΠΟΥ βρίσκεται σήμερα σε επίπεδο :  τουριστικών εισροών , μεταφορών υποδομών , αναδομών , ποιότητας παροχής υπηρεσιών , εθνικοτήτων τουριστών , μέση κατανάλωσης  αυτών ,  ανάλυση καταναλωτικής τους συμπεριφοράς, την επιρροή στον κοινωνικό ιστό και άλλα.
  • Στη συνέχεια να μετρήσει τα αποτελέσματα αυτά και να δει τον ανταγωνισμό. Τον πραγματικό όμως ανταγωνισμό και όχι μεμονωμένα στοιχεία και τυχαίους προορισμούς , γιατί είναι μη συγκρίσιμα στοιχεία.
  • Το αποτέλεσμα της μέτρησης κάθε χρονιά – όταν μιλάμε για εποχιακό τουριστικό προορισμό- καθορίζει την στρατηγική. Η οποία στη συνέχεια συνεπάγεται σχεδιασμό πολυεπίπεδο. 

Σαφέστατα όλα τα παραπάνω είναι μια πρώτη θεωρητική προσέγγιση . Η θεωρία όμως προκύπτει από την καταγραφή του τι συμβαίνει πρακτικά.

Η Κρήτη διαχρονικά αποτελεί την «ναυαρχίδα» του Ελληνικού Τουρισμού . Πολλές πρακτικές στον Τουρισμό ξεκίνησαν να εφαρμόζονται στο νησί μας , στον τόπο μας, και μετά σε άλλες τουριστικές περιοχές της χώρας.  Τα παραδείγματα πολλά όπως , στον τομέα της γαστρονομίας που εδώ και πολλά χρόνια η κρητική κουζίνα  πρωτοστατεί και πρωταγωνιστεί  εκτός Κρήτης.   Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι σε αρκετές περιοχές της χώρας όταν κάποιος θέλει να επενδύσει σε επιχείρηση εστίασης θα προτιμήσει να φτιάξει εστιατόριο με κρητική κουζίνα μιας και γνωρίζει ότι θα έχει απήχηση .  Τίποτα όμως δεν είναι τυχαίο .  Αυτή η εξέλιξη είναι το αποτέλεσμα στρατηγικής πολλών ετών η οποία καρποφορεί.  Βέβαια εχθρός του καλού είναι το καλύτερο .  Και είναι αυτή ακριβώς η νοοτροπία που θα μας βοηθήσει να διαχειριστούμε αλλά και να διαμορφώσουμε τις νέες συνθήκες στον τομέα του τουρισμού.

Η Περιφέρεια μέσα από την σελίδα #incredible_crete και την καμπάνια Sense the authentic η οποία παρουσιάζεται σε 4 γλώσσες μαζί με την ελληνική , επιχειρεί να διαφημίσει όλο το νησί και να δώσει αναλυτικές πληροφορίες ανά νομό , και δράσεις που μπορεί να βιώσει ο επισκέπτης- τουρίστας  μέσω εναλλακτικών μορφών τουρισμού  , επίσης  διάφορες πολιτιστικές δραστηριότητες , και φυσικά την γαστρονομική εμπειρία . Ακόμη, δίνονται πληροφορίες για προσβασιμότητα στο νησί για τους επισκέπτες και τουρίστες με αναπηρία (ΑμεΑ).  Μέσα στο πρόγραμμα του Υποψήφιου Περιφερειάρχη κυρίου Σταύρου Αρναουτάκη , για την περίοδο 2024 – 2028  , πάντα σε συνεργασία με τους φορείς τουρισμού, είναι η συνέχεια του σχεδιασμού για το μέλλον του τουρισμού στην Κρήτη , αλλά και η υλοποίηση σχεδίων που είναι σε εξέλιξη .

 Πιο συγκεκριμένα :

  • Να παραμείνει η Κρήτη ένας αειφόρος προορισμός , επιτυγχάνοντας τους στόχους της ψηφιακής και της Πράσινης Μετάβασης
  • Να κατακτήσει τις αγορές που ακόμα δεν έχει και τις ροές που της «αξίζουν», από Ασία , Αμερική , Ωκεανία , Αραβικό Κόλπο , μέσα από ένα στοχευμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής
  • Να διαμορφώσει ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη στο Βόρειο και Νότιο μέτωπο της Κρήτης , στην ενδοχώρα του νησιού , όλους τους μήνες του χρόνου αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα του νησιού για όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
  • Να γίνει σύζευξη του τουρισμού με τον τοπικό πολιτισμό και την κρητική γαστρονομία.  

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην Βιώσιμη Ανάπτυξη και τις Εναλλακτικές μορφές τουρισμού . Στοιχεία που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη με μια σταθερή απόδοση σε βάθος χρόνου .  Προσθέτοντας την αξιοποίηση από τα οφέλη που θα προκύψουν από την κατασκευή του νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι , μέσα από την ισόρροπη και αειφόρο ανάπτυξη , γίνεται αντιληπτή η σοβαρότητα , η δέσμευση και το έργο (με την έννοια της δράσης ) που απαιτούνται προς υλοποίηση όλων των παραπάνω .

«Γι΄ αυτά που μας ενώνουν .  Για την Κρήτη μας και τους ανθρώπους της συνεχίζουμε!»

Ιωάννα Σαραντοπούλου , PHDc  Υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος , Π.Ε. Λασιθίου