in

Ποιές χώρες “κέρδισαν” τους Γερμανούς τουρίστες φέτος | +15% στη μέση δαπάνη |DRV: Σε τροχιά ανάκαμψης ο Τουρισμός αλλά “υπάρχει δρόμος μπροστά”

Μετά το τέλος των περιορισμών για τον κορωνοϊό αυτό το Καλοκαίρι και το Φθινόπωρο, οι Γερμανοί έχουν διάθεση για ταξίδια και το δείχνουν με τις κρατήσεις τους.

Η κύρια ταξιδιωτική περίοδος για τον ταξιδιωτικό κλάδο δεν έχει ακόμη τελειώσει, αλλά υπάρχουν ήδη ενδείξεις ότι η καλοκαιρινή περίοδος (Μάιος έως Οκτώβριος), η οποία θα ολοκληρωθεί σε περίπου δύο εβδομάδες, πιθανότατα θα μπορέσει να φτάσει σχεδόν το επίπεδο πωλήσεων της -προ covid- καλοκαιρινής σεζόν του 2019.

Περισσότερο κερδισμένη στον αγώνα των κρατήσεων η Τουρκία με 33% και ακολουθεί η Ελλάδα με 22

Στα πιο πρόσφατα στοιχεία, οι πωλήσεις για οργανωμένα ταξίδια ήταν μόλις πέντε τοις εκατό χαμηλότερες από εκείνες του καλοκαιριού του 2019 την ίδια περίοδο. Αυτό είναι το αποτέλεσμα αξιολογήσεων από το Travel Data + Analytics (TDA) για την DRV. Ο μήνας Σεπτέμβριος, ο οποίος δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί οριστικά, δείχνει ότι ένας μεγάλος αριθμός κρατήσεων έγινε last minute  για αναχωρήσεις τον Σεπτέμβριο και, κυρίως, για τις φθινοπωρινές διακοπές τον Οκτώβριο. Η ζήτηση για διακοπές και η επιθυμία για ταξίδια παραμένει υψηλή.

«Αυτό δείχνει πολύ εντυπωσιακά ότι οι Γερμανοί ήθελαν να ταξιδέψουν ξανά μετά από τη μακρά περίοδο στέρησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας και υλοποίησαν επίσης αυτήν την επιθυμία – αν και συχνά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα», λέει ο πρόεδρος της DRV, Norbert Fiebig. Αυτή η αξιολόγηση συλλέγει πακέτα και ταξίδια που έχουν κρατηθεί σε σταθερά ταξιδιωτικά γραφεία και στις διαδικτυακές πύλες ταξιδιών των tour operators καθώς και σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA).

Θερινοί προορισμοί: Οι μεγαλύτερες αυξήσεις για την Ανατολική Μεσόγειο 

Για ολόκληρο το καλοκαίρι, δείχνει ότι οι Γερμανοί ξόδεψαν περισσότερα στις διακοπές τους – πολλοί άνθρωποι δεν είχαν ταξιδέψει κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τώρα έχουν αυξλησει τις δαπάνες τους. Οι δαπάνες ανά άτομο και διανυκτέρευση έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο 15 τοις εκατό. Οι διακοπές με πακέτο στη Μεσόγειο ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς αυτό το Καλοκαίρι. Η ανατολική Μεσόγειος κατέγραψε τα ισχυρότερα άλματα στις πωλήσεις με την Τουρκία (συν 33 τοις εκατό) και την Ελλάδα (συν 22 τοις εκατό). Αλλά η Αίγυπτος ξεπέρασε επίσης το επίπεδο πωλήσεων του καλοκαιριού του 2019 με συν οκτώ τοις εκατό. Ολόκληρη η περιοχή της δυτικής Μεσογείου σημείωσε ένα ελαφρύ μείον τεσσάρων τοις εκατό, ακόμη κι αν οι Βαλεαρίδες και οι Κανάριοι Νήσοι πέτυχαν αύξηση πωλήσεων σχεδόν 3%.

Φέτος το Καλοκαίρι οι παραθεριστές έκαναν ξανά θαλάσσιες κρουαζιέρες. Ωστόσο, δεν έφτασαν στα επίπεδα πριν από τον κορωνοϊό. Οι μειώσεις τα δύο χρόνια της πανδημίας ήταν πολύ μεγάλες. Σύμφωνα με τους παρόχους, υπήρχε μεγάλη ζήτηση για κρουαζιέρες σε ποτάμια στη Γερμανία.

Αν και το Καλοκαίρι δεν είναι πραγματικά μια περίοδος ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων, πολλοί παραθεριστές αυτή τη σεζόν κατευθύνθηκαν σε  μακρινούς ηλιόλουστους προορισμούς, για παράδειγμα προς την κατεύθυνση της Καραϊβικής και του Ινδικού Ωκεανού. Σε σύγκριση με το Καλοκαίρι του 2019 πριν από τον κορωνοϊό, οι πωλήσεις αυξήθηκαν αισθητά και ήταν σε διψήφιο ποσοστό για πολλούς ταξιδιωτικούς προορισμούς μεγάλων αποστάσεων. Για παράδειγμα, η Δομινικανή Δημοκρατία σημείωσε αύξηση 41 τοις εκατό και οι Μαλδίβες αύξηση 37 τοις εκατό. Ο προορισμός των ΗΠΑ, που συνήθως έχει μεγάλη ζήτηση τους καλοκαιρινούς μήνες, δεν έχει ανακτήσει ακόμη τις παλιές του δυνάμεις στον τομέα των tour operators.

Συνεχίστηκε η υψηλή ζήτηση για φθινοπωρινές διακοπές

Για την περίοδο των φθινοπωρινών διακοπών, που ξεκίνησε τώρα τον Οκτώβριο, η οποία εξακολουθεί να αποτελεί μέρος της καλοκαιρινής περιόδου για τον ταξιδιωτικό κλάδο, υπάρχει συνεχής υψηλή ζήτηση για ταξίδια. Παραμένει επίσης η τάση για βραχυπρόθεσμες κρατήσεις. Τον Αύγουστο και τις δύο πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου, για παράδειγμα, οι μισές από τις πωλήσεις προήλθαν από ταξίδια τις φθινοπωρινές εβδομάδες. Ιδιαίτερα δημοφιλείς ταξιδιωτικοί προορισμοί είναι η Ισπανία στην πρώτη θέση με τα Κανάρια και τις Βαλεαρίδες Νήσους, να είναι στην κορυφή, ακολουθούμενες από την Τουρκία, την Ελλάδα καθώς και την Αίγυπτο.

Το σύνολο του τουριστικού έτους 2021/2022 παραμένει διψήφιο

«Η σημαντική αύξηση της ζήτησης τους τελευταίους μήνες δείχνει ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία βρίσκεται στον δρόμο προς την ανάκαμψη, αλλά απέχει πολύ από το βουνό», συνοψίζει ο πρόεδρος της DRV, Norbert Fiebig. Επειδή το ισοζύγιο για ολόκληρο το τουριστικό έτος 2021/22 (Νοέμβριος 2021 έως Οκτώβριος 2022) δεν είναι ακόμη τόσο θετικό, παρά το σχετικά καλό Καλοκαίρι. Με όλες τις κρατήσεις έως και το τέλος Αυγούστου, υπάρχει αυτή τη στιγμή πτώση των πωλήσεων κατά 14 τοις εκατό σε σύγκριση με το πλήρες έτος 2018/19. Ο λόγος για αυτό είναι, ειδικότερα, ο κακός Χειμώνας του 2021/22, ο οποίος ολοκληρώθηκε με πτώση 34% στις πωλήσεις λόγω των πολυάριθμων ταξιδιωτικών εμποδίων του κορονοϊού που εξακολουθούσαν να υπάρχουν.

ΠΗΓΗ money-tourism.gr