Ψύχραιμο αντίδοτο στα πολύχρωμα ’80s της υπερβολής και του anything goes, η Streep έχτισε την καριέρα και την κορυφαία υπόληψή της με μια σειρά από αξέχαστες, δυναμικές γυναίκες, όπως η ρομαντική Karen Blixen στο Πέρα από την Αφρική, η ρεαλίστρια Karen Silkwood, η απαρασάλευτη Lindy Chamberlain στην Κραυγή στο Σκοτάδι, η απογοητευμένη Susan Traherne στο Plenty, και η καταρρακωμένη Helen Archer στο “Ξένοι στην Ίδια Πόλη“. Ολοκλήρωσε τη δεκαετία με μια κωμωδία, τη “Διαβολογυναίκα”, υπαινισσόμενη πως δεν είχε την πρόθεση να περιοριστεί στις τραγωδίες και τις εξωτικές προφορές. Και το έκανε: έκτοτε έπαιξε τη δασκάλα, τη διευθύντρια της Vogue, τον ραβίνο, την καλόγρια, τη Mamma Mia, μια μαγείρισσα, μια μάγισσα, μια αλεπού κι ένα μυρμήγκι, γι’ αυτό και, δικαίως, θεωρείται η μεγαλύτερη ηθοποιός όλων των εποχών.
Κι εκείνη, έχοντας αποβάλει τη συστολή με την οποία αντιμετώπιζε τους διθυράμβους, δείχνει πλέον να το απολαμβάνει, γνωρίζοντας πως μπορεί να μεταμορφωθεί σε οποιαδήποτε γυναίκα της τραβήξει το ενδιαφέρον.
Κι εκείνη, έχοντας αποβάλει τη συστολή με την οποία αντιμετώπιζε τους διθυράμβους, δείχνει πλέον να το απολαμβάνει, γνωρίζοντας πως μπορεί να μεταμορφωθεί σε οποιαδήποτε γυναίκα της τραβήξει το ενδιαφέρον.