in

Μαρίνος: Η πόλη του Αγίου Νικολάου αλλάζει, το Σ.Β.Α.Κ. θα την κάνει πιο ανθρώπινη, 30 εκ. ευρώ το κόστος για αρχή (άκουσέ το)

Μετά από την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου Αγίου Νικολάου το Σ.Β.Α.Κ. το οποίο θα εφαρμοστεί και θα δεσμεύει όλες τις δημοτικές αρχές στο μέλλον θα δώσει μία νέα μορφή στον αστικό Άγιο Νικόλαο την επόμενη δεκαπενταετία.

Για το θέμα τοποθετήθηκε στην εκπομπή παμε αέρα με τον Θάνο Κορομπύλια στον 104.4 το πρωί της Παρασκευής 20 Μαΐου Ο αρμόδιος τεχνικών έργων και μελετών αντιδήμαρχος Αγίου Νικολάου Γιάννης Μαρίνος

Ο Γιάννης Μαρίνος

Σχολίασε τη σημαντικότητα παρόμοιων προγραμμάτων που δίνουν έμφαση και προτεραιότητα στον άνθρωπο και κάνουν τις πόλεις και τα αστικά κέντρα πιο φιλικά μίλησε για την αποφασιστικότητα της παρούσας δημοτικής αρχής ώστε η καθημερινότητα να αλλάξει όχι μόνο στον αστικό ιστό του Αγίου Νικολάου αλλά και σε τοπικά δημοτικά διαμερίσματα.

Αναφέρθηκε με λεπτομέρεια στο ΣΒΑΚ το οποίο δεσμεύει τον Δήμο του Αγίου Νικολάου ώστε η πόλη να γίνει πιο φιλική στον άνθρωπο, στον πεζό, στα ΑΜΕΑ ακόμα και την πρόσβαση των ΑΜΕΑ στη θάλασσα.

Ακούστε εδώ τον διάλογο από τη ροή της εκπομπής

Δείτε την εκπομπή της Παρασκευής 20 Μαΐου

https://youtu.be/_aYBn1oS7Wo?t=4339

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Σ.Β.Α.Κ. ;

Από την τοποθέτηση του Γιάννη Μαρίνου στο Δημοτικό Συμβούλιο:

Το ΣΒΑΚ είναι ένα στρατηγικό σχέδιο και όχι μία μελέτη πολεοδομικού και κυκλοφοριακού χαρακτήρα

Το στρατηγικό αυτό σχέδιο χαράσσει ένα συγκεκριμένο όραμα για τις μεταφορές και τη κινητικότητα, με δεδομένους στόχους και περιγραφή πλαισίου μέτρων και δράσεων.

Το όραμα του ΣΒΑΚ Αγίου Νικολάου, είναι η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας και της ελκυστικότητας της πόλης για προσέλκυση πιο ποιοτικών μορφών τουρισμού. Σκοπός είναι ανάδειξη του Δήμου Αγίου Νικολάου ως ένα προορισμό διεθνούς εμβέλειας και φυσικά η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Δήμου μας, σε επιδοτούμενα προγράμματα.

Η ολοκλήρωσή του, προτείνεται από τους ειδικούς της ομάδας σύνταξης της μελέτης, να έχει ορίζοντα 15ετίας, κατά τη διάρκεια της οποίας παρακολουθείται και αξιολογείται.

Η αξιολόγηση των διαδικασιών, προτείνεται να πραγματοποιείται ανά 5ετία περίπου.

Το σχέδιο δράσης περιγράφει 10 ολοκληρωμένα πακέτα μέτρων τα οποία αφορούν και περιγράφουν: Τη δημόσια συγκοινωνία​επικεντρώνεται στην ενίσχυση του ρόλου της δημόσιας συγκοινωνίας στην πόλη του Αγίου Νικολάου αλλά και στην εξυπηρέτηση των οικισμών

Πριλαμβανει μεταξύ άλλων:

Ήπιους τρόπους μετακίνησης ​περιλαμβάνονται έργα- παρεμβάσεις που στόχο έχουν να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια του πεζού, του ποδηλάτη και των ευάλωτων ομάδων, όπως διαπλάτυνση πεζοδρομίων, πεζοδρομήσεις μόνιμες ή προσωρινές, κατασκευή υποδομών για ενίσχυση προσβασιμότητας

Τη μετακίνηση με μέσα κοινής χρήσης​

Την επικοινωνία και προώθηση​​

Την ηλεκτροκίνηση και τα εναλλακτικά καύσιμα​​

Την οδική ασφάλεια και τις συνθήκες κυκλοφορίας​

Την στάθμευση​​

Το αστικό περιβάλλον και τις απαραίτητες πολεοδομικές παρεμβάσεις​

Την πρόσβαση των οχημάτων διανομής​

Την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού με βιώσιμα μέσα

Σύνολο εκτιμώμενου κόστους εφαρμογής των μέτρων​περίπου 30 εκ.

Οι μελέτες εφαρμογής, σε συνδυασμό με τις τιμές των υλικών, που θα ισχύουν κατά τη περίοδο υλοποίησης, θα αναμορφώσουν σημαντικά το τελικό κόστος.

Το στρατηγικό σχέδιο, αποτελεί μία παρακαταθήκη για το μέλλον του Δήμου Αγίου Νικολάου και ταυτόχρονα μία δέσμευση για τις επόμενες δημοτικές αρχές, που θα κληθούν να υλοποιήσουν ένα μεγάλο πακέτο μέτρων και μελετών, που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των δημοτών και θα βάλουν το δήμο μας στο χάρτη των πλέον αναγνωρίσιμων τουριστικών περιοχών.

Αποτελεί όμως δέσμευση και για το κεντρικό κράτος, που οφείλει να ενισχύσει του Δήμους που προάγουν τέτοιες δράσεις, με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό και φυσικά με ευέλικτες διαδικασίες χρηματοδότησης.