in

Lockdown: Τι ισχύει με τα sms στο 13033 για τις μετακινήσεις

Σε καθεστώς lockdown βρίσκονται οι κάτοικοι όλης της χώρας μετά από εισήγηση των ειδικών λοιμωξιολόγων και απόφαση του πρωθυπουργού για να περιοριστεί η φρενήρης εξάπλωση του κορωνοϊού.

 
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η εν λόγω δυσκολία στην καλή επικοινωνία ανάμεσα σε πομπό και δέκτη, παρατηρείται σε μια από τις τρεις εταιρίες παροχής κινητής τηλεφωνίας καθώς – ενδεχομένως λόγω συσσώρευσης μηνυμάτων από τους πολίτες – «μπλόκαραν» οι κεραίες.
Επίσης, αναγνώστες του iefimerida.gr αναφέρουν ότι έχουν πρόβλημα με το τηλεφωνικό κέντρο της γ.γ. Πολιτικής Προστασίας (213 1510 932-3) το οποίο δεν απαντά ή τους έχει επί πολλή ώρα σε αναμονή. Ολα αυτά προκαλούν ταλαιπωρία καθώς οι πολίτες αναζητούν μια άμεση απάντηση για να αποφύγουν το πρόστιμο των 300 ευρώ.
Σύμφωνα πάντως με τις ίδιες κυβερνητικές πηγές τα προβλήματα σταδιακά λύνονται, χάρη στη συνεργασία με τις εταιρείες.
Οι κωδικοί που πρέπει να στείλουμε για τις μετακινήσεις μας
Από τις 6:00 του Σαββάτου και για τις επόμενες τρεις εβδομάδες, οι πολίτες θα πρέπει να στέλνουν sms με τον κατάλληλο κωδικό για τις αναγκαίες μετακινήσεις τους ή θα πρέπει να έχουν την κατάλληλη βεβαίωση μετακίνησης.
Αναλυτικά:
Σε κάθε μετακίνηση πρέπει οι πολίτες να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο καθώς και συμπληρωμένο έντυπο βεβαίωσης κίνησης (εκτυπωμένο ή χειρόγραφο) ή το SMS επιβεβαίωσης, για να το επιδείξουν σε περίπτωση ελέγχου.
Αποστολή SMS
Μπορείτε να στείλετε από το κινητό σας μήνυμα SMS στον αριθμό 13033 χωρίς χρέωση.
Το SMS πρέπει να είναι της μορφής:
X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας
όπου Χ ο λόγος εξόδου με τον αριθμό 1, 2, 3, 4, 5, 6 που αντιστοιχεί στις παρακάτω αιτιολογίες:

  • Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
  • Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
  • Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
  • Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη ή συνοδεία ανηλίκων μαθητών από/προς το σχολείο.
  • Μετάβαση σε τελετή κηδείας υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.

Θα λαμβάνετε ως απάντηση:
Μετακίνηση [κενό] X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη από κινητά τηλέφωνα με κάρτα SIM των παρόχων κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν στην Ελλάδα (Cosmote, Vodafone GR, Wind). Προκειμένου να κάνουν χρήση της υπηρεσίας 13033 οι πολίτες με συσκευή που έχει κάρτα SIM δικτύου του εξωτερικού, μπορούν να προμηθευτούν μια σύνδεση καρτοκινητού από τα σημεία πώλησης των παρόχων. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση της υπηρεσίας 13033 είναι δωρεάν.
Τα μηνύματα του 13033 αφορούν αποκλειστικά σε επιβεβαίωση κατ’εξαιρεση μετακίνησης. Το 13033 δεν στέλνει μηνύματα που παραπέμπουν σε εγκατάσταση λογισμικού ή σε ιστοσελίδα άλλη από το forma.gov.gr
Πηγή: iefimerida.gr