in

Ισχυρή παραμένει η ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα στο Ην. Βασίλειο – Οι Βρετανοί συνεχίζουν να προτιμούν τη Ρόδο – Ελάχιστες οι ακυρώσεις

Σε υψηλά επίπεδα παραμένει η ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα, με τη Ρόδο να συνεχίζει να αποτελεί κορυφαίο τουριστικό προορισμό για τους Βρετανούς ταξιδιώτες, παρά τις πρόσφατες πυρκαγιές, σύμφωνα με την πλειοψηφία των ταξιδιωτικών πρακτόρων στο Ην. Βασίλειο, κι ενώ ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και το υπουργείο Τουρισμού σχεδιάζουν άμεσα fam trips προς τη Ρόδο και άλλες προωθητικές ενέργειες για την ενίσχυση του τουρισμού στο νησί.

Η ελληνική κυβέρνηση απομάκρυνε περίπου 19.000 ανθρώπους από τη Ρόδο στις 22-23 Ιουλίου, μετά την ένταση των πυρκαγιών που μαίνονταν στο νησί, πλήττοντας, κυρίως, το νότιο τμήματα του, και περισσότεροι από 2.000 στην Κέρκυρα μεταφέρθηκαν σε ασφαλές μέρος μετά το ξέσπασμα φωτιάς στο νησί του Ιονίου.

Η μεγαλύτερη εκκένωση από πυρκαγιές στην ιστορία της χώρας, που πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο, περιελάμβανε χιλιάδες Βρετανούς, αναγκάζοντας τους διοργανωτές να ακυρώσουν τις διακοπές τους στο νησί, μέχρι το τέλος Ιουλίου, και να μεταφέρουν πίσω στο Ην. Βασίλειο τους πελάτες που επηρεάστηκαν.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες στο Ην. Βασίλειο, οι πυρκαγιές στη Ρόδο, που έλαβαν μεγάλη δημοσιότητα στα βρετανικά μέσα ενημέρωσης, δεν κατάφεραν να μειώσουν τη ζήτηση της τελευταίας στιγμής για διακοπές  στην Ελλάδα, ενώ, παράλληλα, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι παραθεριστές ακύρωσαν τις υπάρχουσες διακοπές τους στη χώρα. Άλλωστε, μόνο τρία από τα 75 ξενοδοχεία στο νότιο τμήμα της Ρόδου που επλήγη κυρίως από τις πυρκαγιές υπέστησαν μερικές ζημιές.

“Αν μη τι άλλο, οι Βρετανοί που σχεδιάζουν να πάνε στη Ρόδο εξακολουθούν σε μεγάλο βαθμό να αισθάνονται  ότι πρέπει να συνεχίσουν με τα ταξιδιωτικά τους σχέδια για να στηρίξουν την τοπική, τουριστική οικονομία”, δήλωσε η πρόεδρος του Barrhead Travel, Jacqueline Dobson.

Σύμφωνα με την Dawson & Sanderson, οι πελάτες εξακολουθούν να κάνουν κρατήσεις για την Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι. Ο διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρία, David Chambers, είπε ότι δεν βλέπει αποθαρρυμένους ταξιδιώτες.

Η αλυσίδα πρακτορείων διατηρούσε επαφή με τους πελάτες της στη Ρόδο, ορισμένοι από τους οποίους απομακρύνθηκαν προσωρινά. “Η κατάσταση ήταν δύσκολη και εξελισσόταν συνεχώς, αλλά οι διοργανωτές την χειρίστηκαν καλά και οι πελάτες ήταν πραγματικά ευγνώμονες που ήμασταν σε επαφή μαζί τους”, πρόσθεσε η περιφερειακή διευθύντρια, Donna Jobling.

Από την πλευρά της η Advantage Travel Partnership ενεργοποίησε την ομάδα κρίσης της 24/7, δημιούργησε μια σελίδα πληροφοριών στο intranet και χρησιμοποίησε τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης για να μεταδώσει γρήγορα τα μηνύματα στους ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Η εμπορική διευθύντρια της εταιρίας, Kelly Cookes, ανέφερε μια “μικρή πτώση” των πωλήσεων στην Ελλάδα σε εβδομαδιαίας βάση, αλλά τόνισε ότι ο όγκος παρέμεινε “αξιοπρεπής”, με τους πελάτες να επιλέγουν να ταξιδέψουν σε διάφορα μέρη της χώρας, αντί να την αποφύγουν εντελώς.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Independent Travel Experts, Gary Gillespie, σημείωσε ότι η εμπειρία της πανδημίας έδωσε στους πράκτορες τις “γνώσεις και τις δεξιότητες” για να ανταπεξέλθουν με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

“Είδαμε ότι οι κρατήσεις για την Ελλάδα, για το φετινό καλοκαίρι, συνεχίζουν την τελευταία εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένης της Ρόδου και της Κέρκυρας, οπότε δεν φαίνεται να έχουν αποθαρρυνθεί οι πελάτες”, πρόσθεσε.

Παρομοίως, ο Tony Mann, διευθυντής της Idle Travel, δήλωσε: “Δεν νομίζω ότι οι πυρκαγιές είχαν αντίκτυπο στις κρατήσεις για την υπόλοιπη Ελλάδα”.

Ο πρόεδρος του Miles Morgan Travel Miles Morgan χαρακτήρισε τις αναφορές των εθνικών μέσων ενημέρωσης “δυσανάλογες”, προσθέτοντας πως το μεγαλύτερο μέρος της Ρόδου δεν επηρεάστηκε.

Από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης του Deben Travel, Lee Hunt, είπε ότι ενώ ορισμένοι πελάτες, που έκαναν όψιμες κρατήσεις επέλεξαν εναλλακτικούς προορισμούς, οι πωλήσεις παρέμειναν ισχυρές. “Οι περισσότεροι φαίνεται να ανησυχούν πιο πολύ για τη βροχή στο Ηνωμένο Βασίλειο”, υπογράμμισε, προσθέτοντας: “Οι πελάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν στην Ελλάδα σε μερικές εβδομάδες είναι επίσης ευτυχείς να προχωρήσουν με τις διακοπές τους”.

Η TUI UK συνέχισε τις διακοπές προς τα βόρεια της Ρόδου στις 30 Ιουλίου, αλλά προσφέρει στους πελάτες που επρόκειτο να ταξιδέψουν προς τα νότια του νησιού, μέχρι τις 11 Αυγούστου, τη δυνατότητα να κάνουν νέα κράτηση, να τροποποιήσουν ή να ακυρώσουν το ταξίδι τους με πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Μια εκπρόσωπος δήλωσε: “Θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε και να επανεξετάζουμε τις τοποθεσίες και τα ξενοδοχεία που επηρεάζονται για να ενημερώσουμε το πρόγραμμα διακοπών μας”, ανέφερε εκπρόσωπος του our operator.

Η easyJet holidays επικοινωνεί με τους πελάτες που επρόκειτο να επισκεφθούν τα πληγέντα θέρετρα έως τις 10 Αυγούστου για να “συζητήσουν τις επιλογές τους”, ενώ παράλληλα επεξεργάζεται πλήρεις επιστροφές χρημάτων για τις ακυρωμένες διακοπές.

Η Jet2holidays έθεσε ξανά προς πώληση το μεγαλύτερο μέρος της Ρόδου, αλλά ακύρωσε τις διακοπές προς Γεννάδι και Κιοτάρι, μέχρι και τις 13 Αυγούστου, προσφέροντας εναλλακτικές λύσεις ή πλήρεις επιστροφές χρημάτων.

Η εταιρία δήλωσε ότι ο αριθμός των πελατών που έκαναν εκ νέου κράτηση διακοπών για το φετινό καλοκαίρι ήταν “εξαιρετικά ενθαρρυντικός”. “Είναι πολύ ξεκάθαρο πόσο πολύ οι άνθρωποι θέλουν να πάνε στις διακοπές τους”, δήλωσε εκπρόσωπος της .

Η Olympic Holidays δήλωσε ότι έρχεται σε επαφή με τους πελάτες της και προβαίνει σε τροποποιήσεις “κατά περίπτωση”.

Η “κατάσταση έκτακτης ανάγκης” άρθηκε την 1η Αυγούστου, καθώς η ελληνική κυβέρνηση αποκάλυψε σχέδια για ταξίδια για επαγγελματίες ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημοσιογράφους στη Ρόδο αυτό τον μήνα και κοινές διαφημιστικές προωθήσεις.