in

Έτσι θα καίτε λιγότερη βενζίνη με το αμάξι – Ποιο το κόλπο

Είναι γνωστό πως η τιμή της βενζίνης έχει φτάσει σε νέα ύψη και όλοι ψάχνουν τρόπους να περιορίσουν την κατανάλωσή της.

Πριν ένα χρόνο ένα ντεπόζιτο αυτοκινήτου 1200 κυβικών απαιτούσε 50 ευρώ περίπου βενζίνη, και φέτος το ίδιο ντεπόζιτο χρειάζεται περίπου 70 ευρώ για να γεμίσει. Οι αυξήσεις είναι υπέρογκες και κάτι πρέπει να κάνουμε.

Δείτε αναλυτικά…

Όλα τα κόλπα για λιγότερη κατανάλωση

Το κόνσεπτ της οικονομικής οδήγησης είναι να μην ξεπερνάτε πολύ τις 2000 στροφές -όποια ταχύτητα και αν έχετε βάλει. Για παράδειγμα: Οδηγείτε χαλαρά και έχετε στο κιβώτιο ταχυτήτων την τρίτη ταχύτητα. Ακούτε λίγο το γκάζι «να μαρσάρει», ελέγχετε το στροφόμετρο και διαπιστώνετε ότι έχει πιάσει 2500 στροφές. Ε, εκεί βάζετε αμέσως μεγαλύτερη ταχύτητα.

Αντίστοιχα, καλό είναι να μην δυσκολεύεται και πολύ το αυτοκίνητο όταν έχετε τρίτη ταχύτητα και ανεβαίνετε μία ανηφόρα. Αν δυσκολεύεται και έχει πέσει στις 1400 στροφές, καλό είναι να βάλετε αμέσως δευτέρα. Γενικά, όσο «δυσκολεύεται» η μηχανή, τόσο περισσότερη βενζίνη καίει.

Αναφορικά με την ταχύτητα με την οποία τρέχετε γενικότερα, θα σας προτείναμε να γίνετε τρέχετε λιγότερο. Και να σας πούμε ένα μυστικό; Στη Αθήνα, πλην της Ποσειδώνος, της Συγγρού ή της Εθνικής, δεν έχετε και πολλούς λόγους να τρέξετε, αφού όλο και κάποιο φανάρι θα σας «πιάσει». Α

φήστε το τρέξιμο για τη βόλτα με τον σκύλο και πηγαίνετε πιο χαλαρά στον δρόμο. Άλλωστε, όσο περισσότερο φρένο πατάτε και μετά ξαναξεκινάτε, τόσο περισσότερη βενζίνη καίτε. Και να σας πούμε κι άλλο ένα μυστικό; Κάποια φανάρια στην Αθήνα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανάβουν στη σειρά χωρίς να σας σταματούν όταν πηγαίνετε με συγκεκριμένη ταχύτητα- γύρω στα 60 χιλιόμετρα/ώρα. Καιρός να τα ανακαλύψετε.

Σωστή πίεση στα λάστιχα έχετε;

Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών κατέχει σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση καυσίμου. Όταν το ελαστικό που «φοράει» το αυτοκίνητο έχει χαμηλότερη πίεση από αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, τότε οι τριβές μεταξύ λάστιχου και δρόμου είναι υψηλότερες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου.

Αυτό βέβαια δεν συνεπάγεται ότι θα πάτε να ανεβάσετε την πίεση του αέρα των ελαστικών παραπάνω από ό,τι αναγράφεται στο βιβλίο του κατασκευαστή, για να μειώσετε κι άλλο την κατανάλωση, διότι έτσι επηρεάζετε αρνητικά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σας.

Κακή συντήρηση του οχήματος

Ένα κακοσυντηρημένο ή μερικώς συντηρημένο αυτοκίνητο συμβάλλει στην αύξηση της κατανάλωσης, όσο οικονομικά κι αν οδηγούμε.

Χαρακτηριστικά, πρέπει να προσέχουμε:

Βρώμικα φίλτρα αέρα και λαδιών, παραφλού που άλλαξε πριν από πολύ καιρό, κακή ζυγοστάθμιση και ευθυγράμμιση των τροχών.

Κακές οδηγικές συνήθειες

Ακόμη και το πιο οικονομικό αυτοκίνητο του κόσμου να έχουμε όμως, αν οδηγούμε «λάθος» δεν υπάρχει σωτηρία.

Πιο διαδεδομένες από τις κακές συνήθειες είναι:

Ο επιθετικός τρόπος που φρενάρουμε ή επιταχύνουμε μέσα στην κίνηση.

Οι υπόλοιπες πληροφορίες για λιγότερη κατανάλωση στη βενζίνη

Υπερβολικό βάρος

Με τα σύγχρονα αυτοκίνητα να ζυγίζουν πλέον στην πλειοψηφία τους από 1.000 περίπου κιλά και πάνω, είναι λογικό να σκεφτεί κανείς ότι μερικά επιπλέον κιλά δεν παίζουν μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση. Έτσι κυκλοφορούμε με το αυτοκίνητο μας καθημερινά ελαφρώς φορτωμένο, χωρίς αυτό να μας απασχολεί.

Η αλήθεια είναι 40-50 κιλά επιπλέον φορτίου δεν θα κάνουν μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση, αλλά… όλο και κάτι θα κάνουν.

Γι’ αυτό καλό είναι να απομακρύνουμε οποιοδήποτε σχετικά βαρύ αντικείμενο δεν χρειαζόμαστε καθημερινά από το αυτοκίνητο μας ώστε να πραγματοποιούμε τις διαδρομές μας με το μικρότερο δυνατό βάρος.

Μπαγκαζιέρες και σχάρες

Οτιδήποτε έρχεται να προστεθεί στο αμάξωμα, το οποίο δεν έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή, αυξάνει την αεροδυναμική του αντίσταση και κατά συνέπεια, σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 60-80 χλμ./ώρα ο αντίκτυπος γίνεται αισθητός και στην αυξημένη κατανάλωση.

Οι σχάρες – και ακόμη περισσότερο οι μπαγκαζιέρες οροφής που τοποθετούνται επάνω τους – αυξάνουν παράλληλα σημαντικά την κατανάλωση, ειδικά σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομο.

Καλό είναι λοιπόν να χρησιμοποιούμε αυτά τα δύο αξεσουάρ μόνο όταν τα χρειαζόμαστε πραγματικά.

Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα

Μία ακόμη συνήθεια που συνδέεται με την μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης του αυτοκινήτου μας και την αντίστοιχη αύξηση της κατανάλωσης ειναι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα.

Σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (έως τα 50-60 περίπου χλμ./ώρα) τα ανοιχτά παράθυρα δεν μπορούν να μας επηρεάσουν την κατανάλωση. Ωστόσο, από εκεί και πάνω η κακή αεροδυναμική απόδοση αρχίζει να επηρεάζει σημαντικά τον τομέα της κατανάλωσης.