in

Εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νεάπολης στην Ισπανία σε πρόγραμμα Erasmus+ KA1

Εκπαιδευτικοί από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης στο πλαίσιο του Erasmus+ ΚΑ1 με στόχο την επιμόρφωση μας στην «Καλλιέργεια δεξιοτήτων ανάγνωσης, κατανόησης, αφήγησης και συγγραφής ιστοριών με τη βοήθεια νέων τεχνολογιών στο σχολικό περιβάλλον/ Enhancing pupils’ skills in reading comprehension, narrating and writing stories with the aid of New Technologies in the school environment» επισκεφτήκαμε δύο σχολεία στην Ισπανία.

Με αυτό τον τρόπο αποκτήσαμε επιπλέον γνώσεις και γνωρίσαμε καλές πρακτικές που μπορούμε να υιοθετήσουμε όσον αφορά τη φιλαναγνωσία και τη συγγραφή ιστοριών αξιοποιώντας τη Βιβλιοθήκη του σχολείου που έχει ενταχθεί στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών του ΥΠΑΙΘ.

Έτσι τρεις εκπαιδευτικοί, η Αριστέα Παπαμιτσάκη η Ιωάννα Παλόγου και ο Χαράλαμπος Αλεξάκης επισκεφτήκαμε τα σχολεία Escola Lluís Viñas i Viñoles στην πόλη Mora d’Ebre και L’ Escola Enric Grau Fontsere de Flix στην πόλη Flix στην Ισπανία για να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα των σχολικών δραστηριοτήτων (job shadowing) για μία εβδομάδα (25 Απριλίου – 1 Μαΐου).

Η επίσκεψη αυτή μας έδωσε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε και να συμμετέχουμε σε σχολικές δράσεις που αφορούσαν την αφήγηση ιστοριών, διοργάνωση διαγωνισμών συγγραφής, αξιολόγησης και βράβευσης ιστοριών, συνεργατικές δραστηριότητες ανάμεσα σε μαθητές διαφορετικών τάξεων και σε δράσεις που οργάνωσε η Δημοτική βιβλιοθήκη, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας στο σχολείο.

Το δεύτερο σχολείο που επισκεφτήκαμε ήταν μια έκπληξη για μας αφού οι μαθητές δεν έχουν βιβλία αλλά χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές για να δουλέψουν, έχουν τρισδιάστατους εκτυπωτές, διαδραστικές οθόνες σε κάθε τάξη, στούντιο ηχογράφησης και μαγνητοσκόπησης αλλά και κοτούλες και μεταξοσκώληκες.

Στο ίδιο σχολείο υπήρχε ένα πολυαισθητηριακό δωμάτιο (multisensory room) με σκοπό την εξάσκηση της συγκέντρωσης μαθητών με δυσκολίες συγκέντρωσης, την αποφόρτιση αρνητικών συναισθημάτων και τη διαχείριση μαθητών με δυσκολίες στη συμπεριφορά.

Γενικά δινόταν έμφαση στη συνεργασία και αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών είτε της ίδιας τάξης είτε διαφορετικών τάξεων με στόχο την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας και της συγγραφής ιστοριών με απλά ή σύγχρονα μέσα.

Η επιλογή της επιμόρφωσής μας στην ανάγνωση, κατανόηση και συγγραφή ιστοριών δεν ήταν τυχαία.

Έγινε συνδυαστικά με το θέμα του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 στο οποίο επιδιώκουμε οι μαθητές μας να αναπτύξουν δεξιότητες συγγραφής και ανάγνωσης/κατανόησης ιστοριών ώστε να αξιοποιήσουμε τη Σχολική μας Βιβλιοθήκη με τον καλύτερο τρόπο.

Έτσι έχουμε υιοθετήσει καλές πρακτικές που έχουμε δει στα σχολεία που συνεργαζόμαστε και οι μαθητές, συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που έχουν νόημα γιατί απευθύνονται σε μαθητές άλλων σχολείων ή γιατί προϋποθέτουν την μεταξύ τους συνεργασία, έχουν ωφεληθεί σημαντικά από τις προγραμματισμένες δραστηριότητες.

Οι εκπαιδευτικοί και στα δύο σχολεία στην Ισπανία ήταν ιδιαίτερα φιλόξενοι και πρόθυμοι να μας εξηγήσουν όλα όσα μας δημιουργούσαν απορίες.

Φυσικά τους καλέσαμε όλους στην Κρήτη για να ανταποδώσουμε την τόσο ζεστή φιλοξενία τους και ελπίζουμε να καταφέρουν να μας επισκεφτούν.

Η παιδαγωγική ομάδα Erasmus KΑ1 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νεάπολης