Menu
in

Απόψεις ΤΕΕΤΑΚ σχετικά  με την τεχνική έκθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) Υφιστάμενων τμημάτων Παράκαμψης Χανίων-Ρεθύμνου-Ηρακλείου του ΒΟΑΚ.

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας – Τμήμα Ανατολικής Κρήτης ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας ασχολήθηκε με τη ΜΠΕ του έργου «Παράκαμψη Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ» για τη συμμετοχή του στη διαβούλευση ως όριζε η προθεσμία έως τις 9.9.2022  και κατέθεσε πλήρες κείμενο τεκμηριωμένων απόψεων 14 σελίδων.

Σε αυτή τη γνωμοδότηση τόσο προς το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών όσο και προς το σύνολο των τοπικών φορέων επιχείρησε να τονίσει τη σημασία:

Επισημαίναμε ειδικότερα, με δεδομένο ότι ο ΒΟΑΚ ως έχει σήμερα, αλλά και ως προβλέπεται να λειτουργεί με βάση την υπό διαβούλευση Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, διχοτομεί την πόλη του Ηρακλείου (στο μεγαλύτερο εξεταζόμενο μήκος του διασχίζει περιοχές που είτε έχουν εγκεκριμένη πράξη εφαρμογής του σχεδίου πόλης είτε είναι προς πολεοδόμηση). Θα έπρεπε να εξετάζεται ως πρώτη και βασική λύση σε επίπεδο προμελέτης οδοποιίας η (έστω και κατά τμήματα) υπογειοποίηση αυτού του άξονα για το αμιγώς αστικό τμήμα (ήτοι από τον Α/Κ Γαζίου ώς και τον Α/Κ Κατσαμπά) για την ελάττωση της περιβαλλοντικής και κυκλοφοριακής όχλησης και για την πολεοδομική αναβάθμιση της πόλης.

Επισημαίναμε επιπλέον ότι σε κάθε περίπτωση, η παρούσα προμελέτη οδοποιίας εφόσον δεν προχώρησε σε όλα τα ανωτέρω,  θα όφειλε να αναπτύσσει έστω και σήμερα, ένα πλήρες, ασφαλές και λειτουργικό παράπλευρο οδικό δίκτυο, με ασφαλείς συνδέσεις με το χαρακτηρισμένο αστικό και περιφερειακό οδικό δίκτυο του πολεοδομικού συγκροτήματος Ηρακλείου, για να μην μετακυλίονται τα προβλήματα, που διαφαίνονται ξεκάθαρα ότι θα απαιτήσουν περαιτέρω μελέτες και έργα για αποκαταστάσεις συνδέσεων, στις πόλεις όπου διέρχεται ο ΒΟΑΚ ή στην Περιφέρεια.

Κρίσιμα στοιχεία, που αφορούσαν στο δίκτυο και σημειώναμε στη γνωμοδότηση αυτή τα οποία έγιναν αποδεκτά από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών είναι :

  • mega επιχειρήσεων πλησίον του αεροδρομίου.

Ωστόσο μας μένουν  σημαντικοί προβληματισμοί που αφορούν κυρίως τα παρακάτω:

  • SR του ΒΟΑΚ, δεν μπορούν να εξεταστούν στο πλαίσιο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου (σελ 230-231)». Και το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα είναι πότε  και από ποιόν θα εξεταστούν τέτοια  προβλήματα λειτουργίας του ΒΟΑΚ? Σίγουρα πάντως όχι από τον Παραχωρησιούχο.

Για τη ΔΕ του ΤΕΕ/ΤΑΚ

Ο Πρόεδρος

Γεώργιος Ταβερναράκης

Πολιτικός Μηχανικός

  Κοινοποίηση:

Βουλευτές Ανατολικής Κρήτης

Συντονίστρια Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κ. Μαρία Κοζυράκη

Πρόεδρο Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης κ. Ιωάννη Κουράκη

Δημάρχους Ανατολικής Κρήτης

– Μέλη ΤΕΕ/ΤΑΚ

– ΜΜΕ

  Εσωτερική διανομή:

Διοικούσα Επιτροπή ΤΕΕ/ΤΑΚ

– Προεδρείο «Α» ΤΕΕ/ΤΑΚ

– Πρόεδρο Πειθαρχικού Συμβουλίου

– Νομαρχιακή Επιτροπή Λασιθίου ΤΕΕ/ΤΑΚ

– Κλαδικοί Σύλλογοι των Μηχανικών Ανατ. Κρήτης

– Εκλεγμένοι στη Κεντρική Αντιπροσωπεία μέλη ΤΕΕ/ΤΑΚ

– Γραφείο Προϊσταμένης

– Γραφείο Μηχανικών

– Χρονολογικό αρχείο

– Φάκελος Δ.Ε.

– Ιστοσελίδα ΤΕΕ/ΤΑΚ

Leave a Reply

Exit mobile version