Μετά τα Φρικτά Πάθη της Μεγάλης Εβδομάδος του Κυρίου και Θεού μας, που εζήσαμε και διανύοντας την Αναστάσιμη χαρά και το άνοιγμα της οδού από τον Θάνατον εις την Αιώνιον Ζωήν και Χαρά, η Ιερά Αρχιεπισκοπή Κρήτης απευθύνεται με όλη της την αγάπη και τον σεβασμό εις το πρόσωπον των Ορθοδόξων Χριστιανών μας, όχι δια να περιορίσει την ελευθερίαν, η οποία είναι δώρο της αγάπης του Θεούστον άνθρωπο, αλλά μόνον να εκφράσει με πνεύμα στοργικής αγάπης την ανησυχίαν της και να ενημερώσει σχετικά με την ομιλία στην αίθουσα στο Ηράκλειο, το προσεχές Σάββατο 22 Απριλίου 2017, και στον Αγιο Νικόλαο την Κυριακή 23 του ίδιου μήνα, με θέμα «Γιόγκα: Η επιστήμη της ζωής» της Σουάμι Σιβαμούρτι Σαρασουάτι.
Αρχικώς, η Ιερά Αρχιεπισκοπή, με πλήρη σεβασμό προς όσουςκαλοπροαίρετα επιλέγουν την Γιόγκα ως γυμναστική, διευκρινίζει ότι η“Γιόγκα”, αν και συνήθως παρουσιάζεται με την μορφή της καθαράγυμναστικής άσκησης, όμως είναι εμποτισμένη με ΙνδουϊστικέςΦιλοσοφίες, και μάλιστα αποτελεί θεμελιώδες κεφάλαιο της θρησκείας του Ινδουϊσμού (σύμφωνα με τα ιερά κείμενα των ίδιων τωνΙνδουϊστών, όπως η Μπαγκαβίτ Γκιτά). Στο Δυτικό κόσμο,παρουσιάζεται με ποικιλομορφία σχολών, κλάδων, εφαρμογών και τάσεων για όλα σχεδόν ενδιαφέροντα του σύγχρονου δυτικούανθρώπου. Για την εξέλιξη του ασκούμενου σε δήθεν υποτιθέμενα«ανώτερα επίπεδα» της Γιόγκα, απαραίτητος είναι ο Διαλογισμός,ακόμη και η καθοδήγηση η και εξάρτηση από φωτισμένο διδάσκαλο, τον γκουρού.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση της εν λόγω ομιλίας, όπως συχνάσυμβαίνει για λόγους διεισδύσεως σε κοινωνικούς κύκλους, η γιόγκαπαρουσιάζεται ως υποτιθέμενη επιστήμη, όπως δηλώνεται και από τον τίτλο της ομιλίας. Ωστόσο, παρόλο που και η ίδια η ομιλήτριααναφέρει σε βιβλίο της «
Η Γιόγκα δεν είναι θρησκεία, είναι επιστήμη …» 1, το επίσημο περιοδικό «Γιόγκα» του κέντρου«ΣΑΤΥΑΝΑΝΤΑΣΡΑΜ» εις την Ελλάδα, στο οποίο ανήκει και από το οποίο έρχεται στον Τόπο μας, η ομιλήτρια αυτή, αποκαλύπτει ότι «οι 1 Σουάμι Σιβαμούρτι Σαρασουάτι, Γιόγκα . Αναζητώντας
απαντήσεις, 2007, σ . 19 διάφορες τεχνικές της Γιόγκα αποσκοπούν στην αλλαγή ολόκληρου του τρόπου ζωής του ανθρώπου και εξάρτησής του από τους νόμους του κάρμα και της μετενσάρκωσης » 2,