in ,

Μπαίνουν κανόνες στις πορείες

 Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είναι αποφασισμένος να βάλει τέλος στην παράλυση του κέντρου της Αθήνας από τις συνεχείς πορείες στις οποίες η συμμετοχή είναι πολύ μικρή.
Και ετοιμάζεται να φέρει άμεσα νομοσχέδιο στο οποίο θα μπαίνουν όρια και κανόνες. Σύμφωνα με πληροφορίες του «TheToc» τα μέτρα που προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση τον πρώτο μήνα του νέου έτους και μετά θα πάρει τον δρόμο προς την βουλή. Στόχος όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου είναι να μην κλείνουν τους κεντρικούς δρόμους της πόλης 50 διαδηλωτές. Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη παρουσίασε τους βασικούς άξονες του σχεδίου νόμου το οποίο στήριξε ο πρωθυπουργός και βρήκαν σύμφωνα όλα τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου.
Τα μέτρα για τις πορείες
Η φιλοσοφία του νομοσχέδιου βασίζεται ουσιαστικά σε πρόταση νόμου που είχε καταθέσει ο Γιώργος Καμίνης το 2012 ως Δήμαρχος Αθηναίων μαζί με τους Αντ. Μανιτάκη, Ν. Αλιβιζάτο, Μ. Βροντάκη, Γ. Κτιστάκη και Θανάσης Τσιούρα και την είχαν παραδώσει στους πολιτικούς αρχηγούς. Ωστόσο έχουν γίνει ορισμένες σημαντικές παραλλαγές καθώς θα χρησιμοποιηθούν και οι νέες τεχνολογίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες για να πραγματοποιηθεί μία πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας θα πρέπει να έχει ανακοινωθεί 48ώρες πριν γίνει. Παράλληλα να είναι γνωστή στην ΕΛ.ΑΣ η διαδρομή και ο προορισμός των διαδηλωτών. Θα δημιουργηθεί ηλεκτρονική πλατφόρμα πάνω στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να πληροφορούνται on line τις πορείες που είναι προγραμματισμένες αλλά και σε real time τους εναλλακτικούς δρόμους που θα μπορούν να ακολουθήσουν, ώστε οι οδηγοί να μην εγκλωβίζονται.
Ανάλογα με την συμμετοχή θα κλείνουν οι δρόμοι
Επίσης θα υπάρχει οργανωτής της πορείας αλλά και αστυνομικός διαμεσολαβητής προκειμένου να υπάρχει μεταξύ των δύο πλευρών συνεννόηση αλλά και ενημέρωση της ΕΛ.ΑΣ για τους δρόμους που θα πρέπει να κλείσουν. Η κατάληψη του οδοστρώματος θα γίνεται ανάλογα με την συμμετοχή που θα υπάρχει. Μέχρι στιγμής δεν έχει διαρρεύσει ο αριθμός που θα απαιτείται για να καταλάβουν οι κοινωνικές ομάδες που αντιδρούν τον δρόμο.
Ουσιαστικά οι αποφάσεις θα λαμβάνονται εκείνη την στιγμή από το πόσοι θα είναι οι συμμετέχοντες στην πορεία. Το βέβαιο είναι πως 50 ή 100 άτομα δεν θα καταλαμβάνουν ολόκληρο το οδόστρωμα αλλά μία λωρίδα κυκλοφορίας. Ακόμα η ΕΛ.ΑΣ θα έχει το δικαίωμα να προτείνει την διαφοροποίηση της διαδρομής στην περίπτωση που κριθεί πως υπάρχει σημαντικός λόγος για να αποφευχθεί ένας συγκεκριμένος δρόμος. Θα προβλέπεται επίσης η δυνατότητα διάλυσης της συγκέντρωσης με δικαστική παρέμβαση.
Προσωπικό ασφαλείας
Με ρύθμιση που θα περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών
Θα μπουν κανόνες και στις απεργίες στα μέσα μεταφοράς, προκειμένου να μην  επαναληφθούν τα όσα έγιναν τις προηγούμενες ημέρες με την στάση εργασίας στο Μετρό. Η ρύθμιση θα προβλέπει τη διατήρηση προσωπικού ασφαλείας στα μέσα μεταφοράς κατά τις ώρες αιχμής σε οποιασδήποτε μορφής διακοπή της λειτουργίας, στα πρότυπα αντίστοιχης διάταξης που προβλέπεται στον ΟΣΕ.
Το Μαξίμου εκτιμά πως έχει στο πλευρό της την κοινωνία η οποία είναι πλέον ώριμη να δεχθεί τις συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις, αλλά και οι καταστηματάρχες στο κέντρο της Αθήνας που τόσα χρόνια βλέπουν να μειώνεται η κίνηση στην αγορά όχι μόνο λόγω της κρίσης αλλά και από τις πορείες που κρατούν το κέντρο αποκλεισμένο για αρκετές ώρες.
Φωτό: Ευρωκίνηση