in ,

Το Γυμνάσιο Νεάπολης πήγε Αθήνα

Εκπαιδευτική επίσκεψη του Γυμνασίου Νεάπολης στην Αθήνα

Η άλλη όψη της Αθήνας
Η Γ’ τάξη του Γυμνάσιου Νεάπολης στις 15-17 Μαρτίου 2018 πραγματοποίησε την καθιερωμένη εκδρομή στην Αθήνα στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος.
Ξεκινήσαμε τις επισκέψεις μας το πρωί της 15ης Μαρτίου. Πρώτος μας προορισμός ήταν το Μουσείο Ακρόπολης. Εκεί μας περίμενε μια έμπειρη ξεναγός που μας ξενάγησε στο Μουσείο. Στη διάρκεια της ξενάγησής μας γνωρίσαμε το μεγαλείο του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού και μέσα από εκεί συνειδητοποιήσαμε τι είναι αυτό που μας κάνει να λεγόμαστε Έλληνες. Τα εκθέματα έκαναν κάθε επισκέπτη, Έλληνα ή ξένο, να θαυμάσει το ένδοξο παρελθόν που συνοδεύει τη λέξη Ελλάδα. Έπειτα ακολούθησε περίπατος στον γραφικό πεζόδρομο της πλάκας. Το βράδυ, μετά από μια σύντομη ξεκούραση στο ξενοδοχείο, επισκεφτήκαμε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. Στον δρόμο προς τα εκεί είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την μαγευτική θέα της φωτισμένης Ακρόπολης. Φτάνοντας στο Αστεροσκοπείο γνωρίσαμε από κοντά την επιστήμη της αστρολογίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι σ αυτό το κτήριο, έργο του Δανού αρχιτέκτονα Θεόφιλου Χάνσεν, υπάρχει ο μεσημβρινός της Αθήνας ,ο μηχανισμός των Αντικυθήρων,  το εκκρεμές που στο παρελθόν καθόριζε την ώρα των Αθηνών καθώς και ένα τεράστιο τηλεσκόπιο μέσα από το οποίο παρατηρήσαμε το αστέρι Σείριο. Η ψυχαγωγία είχε τη δική της θέση μέσα σε αυτή τη μαγευτική βράδια αφού μετά την επίσκεψή μας, πήγαμε για φαγητό και μουσική στη γειτονιά  «Ψυρρή» όπου περάσαμε εξαιρετικά.

Την επόμενη μέρα, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας. Το ανακαινισμένο και ανακατασκευασμένο τριώροφο κτίριο με επιφάνεια 700 τετραγωνικών μέτρων είναι γεμάτο με εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων. Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από 100 εκθέματα-αντίγραφα αρχαιοελληνικών μηχανών και άλλων εφευρέσεων. Αξιοσημείωτο υπήρξε το γεγονός ότι τα μηχανήματα ήταν λειτουργικά και στην πλειοψηφία τους διαδραστικά. Θαυμάσαμε τις εντυπωσιακές κατασκευές των αρχαίων Ελλήνων μηχανικών τόσο της κλασικής όσο και της ελληνιστικής εποχής, που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα, από τους αυτοματισμούς και την καταγραφή του χρόνου, έως τη χαρτογράφηση, την αστρονομία και την κρυπτογράφηση. Στη συνέχεια, μετά από ένα μικρό διάλειμμα επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ηρακλειδών το οποίο υπηρετεί από το 2004, την τέχνη, την παιδεία και τον πολιτισμό. Παρακολουθήσαμε  το Πρόγραμμα “Τέχνη και Μαθηματικά (Χρυσή Τομή)” και ξεναγηθήκαμε στα εκθέματα, που μεταξύ άλλων υπήρχαν πολλά από την Αρχαία Κινέζικη Τεχνολογία, λόγω του φετινού αφιερώματος στην Κίνα. Το βράδυ πήγαμε στο θέατρο και παρακολουθήσαμε τη Θεατρική Παράσταση «Δείπνο ηλιθίων». Πρόκειται για μια σκεπτόμενη anti-bullying κωμωδία ενηλίκων, διάσημη από τον κινηματογράφο, σε μια προσεγμένη παραγωγή, με ωραία ατμόσφαιρα κι ερμηνείες στην κόψη του κωμικοτραγικού.

Την τελευταία μέρα της εκδρομής μας, επισκεφτήκαμε το Πολεμικό Μουσείο. Αυτό το μουσείο καλύπτει ιστορικά μια ευρεία περίοδο ξεκινώντας από την μεσολιθική εποχή και καταλήγοντας στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Αξιοθαύμαστα ήταν τα όπλα και οι πολεμικές μηχανές που περιλάμβανε η έκθεση. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην περίοδος της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 λόγω του επικείμενου εορτασμού. Τέλος, λίγες ώρες πριν την αποχώρηση, παρακολουθήσαμε πρόγραμμα στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το ΙΣΝ είναι ένας από τους μεγαλύτερους φιλανθρωπικούς οργανισμούς στον κόσμο που πραγματοποιεί δωρεές στους τομείς της τέχνης και του πολιτισμού, της παιδείας, της υγείας και της κοινωνικής πρόνοιας. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να ψυχαγωγηθούμε στον κήπο του ιδρύματος ο οποίος ήταν γεμάτος από ευρεσιτεχνίες που αφορούν τη μουσική και γενικά την διάδοση του ήχου.

Αυτή η εκδρομή θα μας μείνει αξέχαστη καθώς πέρα από το διδακτικό κομμάτι, η ατμόσφαιρα χαράς και ενθουσιασμού που επικρατούσε μας έκανε να έρθουμε όλοι μας, μαθητές και καθηγητές, πιο κοντά. Σημαντικό παράγοντα αυτής της επιτυχημένης μας εκδρομής ήταν η καλή διάθεση, η όρεξη και το μεράκι που υπήρχε και από τις δύο πλευρές – διδασκόντων και διδασκομένων.