Menu
in ,

Τεχνική πρόταση παράκαμψης του Σεληναρίου με μεγάλη δίδυμη σήραγγα στον ΒΟΑΚ

Με ενδιαφέροντα στοιχεία σε επίπεδο χάραξης και προς Ανατολάς, όπου δεσπόζει η μεγάλη δίδυμη σήραγγα παράκαμψης του Σεληναρίου στα πρότυπα της Κακιάς Σκάλας και με χειροπιαστό, για πρώτη φορά, εκτιμώμενο κόστος που διαμορφώνεται μαζί με τις απαλλοτριώσεις στα 2 δισ. ευρώ εμφανίζεται η τεχνική πρόταση για το ΒΟΑΚ που ολοκληρώνει τις ημέρες αυτές και θα αποστείλει σε Περιφέρεια Κρήτης και υπουργείο Υποδομών ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης.

Σύμφωνα με την εφημερίδα ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ το βασικό περίγραμμα της προτεινόμενης τεχνικής λύσης για το Λασίθι έχει ως εξής:

* Στο κομμάτι από Χερσόνησο μέχρι τα Μάλια δεν προβλέπεται κάποια δραστική αλλαγή. Το νέο δεδομένο είναι η δεύτερη σήραγγα που προτείνεται να φτιαχτεί στο ύψος του σημερινού τούνελ της Χερσονήσου ώστε να διασφαλιστεί η δίιχνη κυκλοφορία ανά κατεύθυνση.
Ως γνωστόν, στους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους είθισται να έχουμε όχι μία αλλά δύο ξεχωριστές δίδυμες σήραγγες, δηλαδή από ένα τούνελ ανά κατεύθυνση. Στη Χερσόνησο, λοιπόν, θα πρέπει να γίνει η δεύτερη σήραγγα για να έχουμε δίδυμο τούνελ. Από εκεί και πέρα, στο κομμάτι μέχρι τα Μάλια θα έχουμε απλώς αναβάθμιση του σημερινού δρόμου, της παράκαμψης Μαλίων. Δεν είναι κάτι δύσκολο, σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη, επειδή ακριβώς η παράκαμψη φτιάχτηκε πριν λίγα χρόνια με τεχνική πρόβλεψη διαμόρφωσής της μελλοντικά σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.
* Στο κομμάτι που περικλείει το Σεληνάρι δεσπόζει η μεγάλη προτεινόμενη αλλαγή.
Όπως εξήγησε ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Α.Ε., λίγο μετά τον Προφήτη Ηλία, γύρω στα 500 μέτρα μετά, συγκεκριμένα, προτείνεται ο ΒΟΑΚ να εγκαταλείψει τη σημερινή χάραξη και να ακολουθήσει νέα χάραξη προς Νότο.
Εκεί προβλέπεται μάλιστα και τούνελ, δηλαδή δύο δίδυμες σήραγγες για κάθε κατεύθυνση, μήκους περί τα 1.300 μέτρα έκαστη. Η νέα νοτιότερη χάραξη θα παρακάμπτει το δύσκολο κομμάτι στο Σεληνάρι που χαρακτηρίζεται ως η “Κακιά Σκάλα της Κρήτης” και θα βγαίνει ανατολικά του λίγο πριν τη Νεάπολη!
Αυτή είναι η πρόταση που προκρίνει ο ΟΑΚ, ό,τι δηλαδή έγινε και στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, έναντι του εναλλακτικού σεναρίου αναβάθμισης της σημερινής χάραξης στο Σεληνάρι.
* Η τρίτη παρέμβαση αφορά στο τμήμα από Νεάπολη μέχρι Άγιο Νικόλαο. Εδώ υπάρχουν δύο εναλλακτικές προτάσεις:
– Το ένα σενάριο είναι να γίνει αναβάθμιση-διαπλάτυνση του σημερινού δρόμου ώστε να αποκτήσει χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου. Η πρόταση αυτή διαθέτει και εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη.
– Το δεύτερο σενάριο είναι να γίνει νέα χάραξη προς Νότο μετά τη Νεάπολη μαζί με σήραγγα. Εδώ προτείνεται μετατόπιση της χάραξης για τα πρώτα 7,5 χιλιόμετρα μέχρι τα Λακώνια. Το σενάριο είχε τεθεί και παλιότερα, αλλά δεν πήρε περιβαλλοντικά το “ναι” από το υπουργείο Υποδομών, με το σκεπτικό ότι θα διαταρασσόταν η παραγωγική ζωή στον κάμπο που διαπερνά τα χωριά Χουμεριάκο, Νικηθιανό, Λίμνες κ.τ.λ.
ΠΗΓΗ: neakriti.gr

Leave a Reply

Exit mobile version