in ,

Σε ρόλο ατόμων με αναπηρία οι μαθητές του Β Δημοτικού Νεάπολης

3η Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρίες
 
Το 1992 ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών θέσπισε την 3η Δεκεμβρίου ως την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρίες. Είναι μια μέρα που καλούμαστε να ενημερωθούμε, να προβληματιστούμε και να ευαισθητοποιηθούμε για τα άτομα με αναπηρίες.
Το πρώτο πράγμα που θα σκεφτόταν κάποιος είναι αν φτάνει μια ημέρα για να καταλάβεις πώς είναι να ζεις με την αναπηρία, αν αρκεί για να βιώσεις τις καθημερινές δυσκολίες. Σίγουρα δεν είναι αρκετό και όποιος είναι έξω από το χορό πολλά τραγούδια ξέρει.
Ωστόσο, οφείλουμε ως παιδαγωγοί, να ενημερώσουμε τους μαθητές μας για τα άτομα με αναπηρίες, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζουν τις δυσκολίες διαβίωσης, τον πιθανό αποκλεισμό που υφίστανται και τις διαφορετικές ανάγκες που έχουν ανάλογα με την αναπηρία.

Την Δευτέρα λοιπόν 4 12 2017  οι μαθητές του 2ου Δ.Σ. Νεάπολης υπό την καθοδήγηση της δασκάλας του Τμήματος Ένταξης και των υπεύθυνων δασκάλων των τάξεων Α’, Β’, Γ’, Δ’ και ΣΤ’ αφιέρωσαν πέντε διδακτικές ώρες για να ενημερωθούν και να ενημερώσουν, να πράξουν και να προβληματιστούν.
 
Μέσα από βίντεο, εισηγήσεις και δράσεις μάθαμε για τα άτομα με  κινητικές αναπηρίες, τα άτομα με σοβαρά προβλήματα ακοής ή κώφωση και τα άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης ή τύφλωση. Ανά ζεύγη τάξεων μελετήσαμε κατά σειρά τα προαναφερθέντα είδη αναπηρίας.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές της Α’ και η Β’ τάξης προσπάθησαν να αντιληφθούν την έννοια της κινητικής αναπηρίας, τις δυσκολίες γραφής, αυτοεξυπηρέτησης και μετακίνησης. Επιχείρησαν να φορέσουν τα μπουφάν τους με το ένα χέρι, να γράψουν με το χέρι που δε χρησιμοποιούν συνήθως και με τα χέρια πίσω στην πλάτη να ζωγραφίσουν με το στόμα.
 
Οι μαθητές της Γ’ και η Δ’ τάξης προσέγγισαν την έννοια της κώφωσης και των προβλημάτων ακοής, τις δυσκολίες στην επικοινωνία, τη μάθηση, τη μετακίνηση, τη διασκέδαση, έκαναν μια πρώτη γνωριμία με την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, έμαθαν το αλφάβητο, ορισμένες χειρομορφές και επιχείρησαν έναν απλό διάλογο γνωριμίας.
 
Οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης, ασχολήθηκαν με την έννοια της τύφλωσης και των σοβαρών προβλημάτων όρασης, τους τρόπους μετακίνησης, αυτοεξυπηρέτησης, ανάγνωσης, γραφής, ενώ έμαθαν τον Κώδικα γραφής Braille και τις βασικές αρχές συνοδείας τυφλών.  Άγγιξαν σελίδες με τη γραφή Braille, σχημάτισαν τα ονόματά τους με πλαστελίνη στον κώδικα Braille, συνόδευσαν τους συμμαθητές τους που είχαν καλύψει τα μάτια τους με μαντίλια και  οι ίδιοι προσπάθησαν να μετακινηθούν με καλυμμένα τα μάτια με τη βοήθεια του μπαστουνιού.
 
Υπεύθυνη προγράμματος η Δασκάλα Ειδικής Αγωγής, του τμήματος ένταξης, Χρονοπούλου Μαριάννα.