in

Οι έλεγχοι, οι παραβάσεις και το παρασκήνιο στο θέμα της Χρυσής – Τι λέει η διαχειρίστρια εταιρία

Μια διαφορετική εικόνα του τι πραγματικά συνέβη στη Χρυσή με τις φορολογικές παραβάσεις δίνει η εταιρεία που διαχειρίζεται την καντίνα.
Όπως επισημαίνουν στην “Π” η μοναδική φορά που προέκυψαν διαπιστώσεις για φορολογικές παραβάσεις από κλιμάκιο με εφοριακούς στο νησί ήταν την 11η Ιουλίου 2017. «Έκτοτε ακολούθησε μπαράζ εφόδων από πολυμελή κλιμάκια εφοριακών, με συχνότατη παρουσία στο νησί αλλά και άλλων δημόσιων υπηρεσιών του Λασιθίου, χωρίς να μας γνωστοποιηθεί καμία παράβαση. Τουλάχιστον δύο φορές μέσα στο διάστημα από 4 Αυγούστου 2017 (την 7η Αυγούστου και την 21 Αυγούστου), οπότε και άνοιξαν οι καντίνες κατόπιν της χορήγησης της προσωρινής διαταγής προς τον σκοπό αυτό από το Μονομελές Πρωτοδικείο Λασιθίου, έως την 8-9-2017, οπότε και σφραγίστηκαν εκ νέου, εφοριακοί προσήλθαν και μας ζήτησαν στοιχεία και εντέλει αποχώρησαν χωρίς να προχωρήσουν σε επιβαρυντικές διαπιστώσεις».
Τα όσα έχουν διαρρεύσει δεν ευσταθούν, λένε.
«Απόλυτα ανακριβής και ψευδής κάθε αναφορά τόσο για δήθεν ανασφάλιστη εργασία, καθώς το ΙΚΑ προχώρησε σε ελέγχους, όσο και για εκ νέου επιβολή από την ΑΑΔΕ προστίμου 39.000 ευρώ μετά από υποτιθέμενο έλεγχο στις αρχές Σεπτέμβρη, ο οποίος μάλιστα δήθεν επέφερε την εκ νέου σφράγιση. Η πραγματικότητα είναι πως τώρα η ΑΑΔΕ διέταξε δυνάμει του 13Α του Ν. 2523/1997 εκ νέου τη σφράγιση για 12 ημέρες, γιατί η επιχείρηση είχε προχωρήσει ήδη από την 11η Ιουλίου σε άμεση αποσφράγιση, παραβλέποντας το τότε επιβληθέν μέτρο της αναστολής λειτουργίας για 48 ώρες»
Σύμφωνα με την εταιρεία το αρμόδιο διοικητικό Πρωτοδικείο στο οποίο προσέφυγαν οι δικηγόροι της επιχείρησης, κ. Χρύσα Φαρσάρη και Γιώργος Αθάνατος, απέρριψε τη σχετική αίτηση αναστολής, κατακεραυνώνοντας μάλιστα κατά τη διαδικασία το δήμο της Ιεράπετρας (όπως πράττει ανάλογα και ο Συνήγορος του Πολίτη στο τελευταίο του πόρισμα), καθώς βασίστηκε στην απουσία άδειας λειτουργίας της επιχείρησης.
Ωστόσο, από το 1975 και έκτοτε ελάχιστες ήσαν οι φορές που εκδόθηκε από τον Δήμο Ιεράπετρας η σχετική άδεια, καθώς είναι πρακτικά αδύνατο, λόγω των αστοχιών της ισχύουσας νομοθεσίας, η οποία ουσιαστικά επιτάσσει την εξυπηρέτηση χιλιάδων λουομένων καθημερινά από μία καντίνα επιφάνειας 15 μόλις τετραγωνικών μέτρων, παραβλέποντας επιδεικτικά την πραγματικότητα (π.χ. ανάγκη για ασφαλή προετοιμασία των αναλώσιμων αλλά και αποθήκευση των ιδιαίτερα ευπαθών τροφίμων, νερών και αναψυκτικών και επαγγελματικού εξοπλισμού, ανέφικτη η καθημερινή κάλυψη-τροφοδοσία λόγω απόστασης και καιρικών συνθηκών, απολύτως αναγκαίοι χώροι σκίασης για εξυπηρέτηση λουομένων και άλλα πρακτικά ζητήματα).
Σε πρώιμο στάδιο είναι άλλωστε η διαδικασία με τον αρχικό έλεγχο καθώς αυτή τη βδομάδα θα προσκομιστούν στη Δ.Ο.Υ. Αγίου Νικολάου οι απόψεις από την πλευρά της επιχείρησης για όσα έχουν καταλογιστεί.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, στην ιστορία φαίνεται ότι υπάρχει έντονο παρασκήνιο. Όλες οι συναρμόδιες υπηρεσίες γνωρίζουν το πρόβλημα και «ανέχονται» τη λειτουργία της επιχείρησης και της κάθε επιχείρησης, ενώ αρκούνται να βάζουν πρόστιμα στο τέλος κάθε σαιζόν, αντί να προχωρήσουν στη λύση.
«Είχαμε πέρυσι προχωρήσει σε αλλεπάλληλες επαφές, καταθέτοντας υπομνήματα με συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις προς όλες τις υπηρεσίες. Όλοι ξέρουν και δεν θέλουν ή δεν μπορούν να συγχρονιστούν λόγω ανικανότητας και γραεφιοκρατίας για να κάνουν κάτι. Η Κτηματική Υπηρεσία, ενώ κάθε χρόνο έβγαζε τους όρους για τις δημοπρασίες το Μάρτη, φέτος αποφάσισε να το κάνει τέλη Μαΐου, αρχές Ιούνη, ενώ φυσικά είχε ξεκινήσει η σεζόν από τον Απρίλιο.
Ο Δήμος εισπράττει μισθώματα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ κάθε χρόνο, χωρίς να προσφέρει καμία υπηρεσία, ενώ μπλοκάρει επιδεικτικά τη δημιουργία του φορέα διαχείρισης, καθώς θέλει να έχει την πλειοψηφία του Δ.Σ. (ακόμα και τη φωτιά που ξέσπασε όταν ήταν κλειστές οι καντίνες τον Ιούλη, οι υπάλληλοι της επιχείρησης πήγαν και την έσβησαν με μάνικες δικές τους)» καταλήγουν τα στελέχη της εταιρείας.
ΠΗΓΗ: patris.gr