in

Κίνητρα για ηλεκτροκίνηση σε ταξί και εταιρικούς στόλους

Προ ημερών συστάθηκε η επιτροπή που θα εκπονήσει το στρατηγικό σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση. Ήδη ωστόσο υπάρχουν στο συρτάρι του ΥΠΕΝ συγκεκριμένα μέτρα, με στόχο η Ελλάδα να πάψει να είναι πανευρωπαϊκά ουραγός στην ηλεκτροκίνηση. Ήδη ο αρμόδιος υπουργός ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης έχει μιλήσει για ολοκληρωμένο σχεδιασμό που δε θα εξαντλείται απλά σε μία απόσυρση.
Επικεφαλής της επιτροπής που θα εξετάσει το συνολικό σχεδιασμό για την ηλεκτροκίνηση, τέθηκε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία προεκλογικά ως σύμβουλος του Κ. Μητσοτάκη είχε παρουσιάσει το σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας για την ηλεκτροκίνηση. Τότε το τρίπτυχο των μέτρων που είχαν παρουσιαστεί είχε τρεις άξονες:
•          την παροχή σημαντικών κινήτρων για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων
•          την άμεση και ευρεία ανάπτυξη των υποδομών υποστήριξής τους
•          τη διεύρυνση της χρήσης της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές.
Το βασικό δίπτυχο του νέου στρατηγικού σχεδίου θα αφορά στην παροχή φορολογικών και οικονομικών κινήτρων αλλά και στην εξάπλωση των υποδομών. Στο πρόγραμμά της η ΝΔ είχε δεσμευτεί για μια σειρά από μέτρα όπως:
•Καθολική μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. από το 24% που είναι σήμερα στο 13%, για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δίκυκλα.
•Ελεύθερη πρόσβαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις λεωφορειολωρίδες και δωρεάν στάθμευση στο κέντρο της πόλεων.
•Σημαντική έκπτωση στα διόδια όλης της χώρας, απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και το φόρο πολυτελείας.
Σε πρώτη φάση, προκρίνεται η θέσπιση κινήτρων που θα καταστήσουν ορατή την επίτευξη των στόχων για την ηλεκτροκίνηση. Η επιτροπή αναμένεται να επαναβεβαιώσει το στόχο για μερίδιο 10% των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, από 0,35% που είναι σήμερα. Επομένως τα κίνητρα εξετάζεται, μεταξύ άλλων, να εστιάζουν και να αφορούν ακόμη περισσότερο μεγάλους στόλους που μπορούν να κάνουν τη διαφορά ως προς την επίτευξη των στόχων. Αυτοί οι μεγάλοι στόλοι, θα μπορούσαν να είναι τα ταξί ή οι εταιρικοί στόλοι.
Για παράδειγμα σήμερα ο φόρος και γενικά το κόστος για μια επιχείρηση να χρησιμοποιεί στον εταιρικό της στόλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι απαγορευτικός: ο φόρος στα ηλεκτρικά είναι τριπλάσιος από τα συμβατικά. Στο πλαίσιο αυτό μεταξύ των κινήτρων που εξετάζονται είναι και η αναστολή της φορολογίας για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων από εταιρείες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πολύ σύντομα η αρμόδια επιτροπή θα παρουσιάσει συγκεκριμένα μέτρα και κίνητρα αλλά και για πρώτη φορά ένα απτό εθνικό σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει. Να σημειωθεί τέλος ότι στην επιτροπή υπό την κ. Σδούκου συμμετέχουν τα συναρμόδια υπουργεία μεταφορών και οικονομικών, με στόχο τον καλύτερο σχεδιασμό και απόδοση των μέτρων που θα περιλαμβάνεται στο εθνικό σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.
ΠΗΓΗ: capital.gr