in , ,

Η Airbnb, οι απάτες και τα εμπορικά συμφέροντα

Βρετανικό μπλογκ κατηγορεί την Airbnb ότι ο τρόπος λειτουργίας της πλατφόρμας καθιστά εύκολη την απάτη, θέμα που προβλήθηκε και από τους Times του Λονδίνου, ωστόσο η Airbnb διαψεύδει τις κατηγορίες και αποδίδει τους ισχυρισμούς του μπλογκ σε συνεργασία που έχει με την TripAdvisor.
Αναλυτικά:
Το δημοσίευμα
Το μπλογκ Asher & Lyric και το δημοσίευμα των Times αναφέρουν ότι ένα εκατομμύριο ταξιδιώτες έπεσαν θύμα απάτης στην Airbnb το 2016, ενώ 1,1 εκατ. κρατήσεις ακυρώθηκαν την τελευταία στιγμή αφήνοντας τους τουρίστες χωρίς κατάλυμα.
Στην ανάλυση, που έγινε ανάμεσα σε περισσότερες από 1.000 «ιστορίες τρόμου» στην Airbnb, όπως χαρακτηρίζονται από το μπλογκ, αναφέρεται ότι η πλατφόρμα καθιστά εύκολη την απάτη, καθώς δεν απαιτεί στοιχεία ταυτότητας των ιδιοκτητών εκτός από το email και τον αριθμό τηλεφώνου, επομένως ο ιδιοκτήτης θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε.
Επιπλέον, η έρευνα έδειξε ότι όταν κάτι δεν πηγαίνει καλά, η εξυπηρέτηση πελατών της Airbnb χαρακτηρίζεται «φρικτή», με περισσότερους από 4 στους 5 ταξιδιώτες που είχαν κακή εμπειρία να δηλώνουν απογοητευμένοι από την αγένεια και την μη επιστροφή χρημάτων.
Μερικές από τις άσχημες καταστάσεις που βίωσαν ήταν η σεξουαλική παρενόχληση από ιδιοκτήτη και ο εντοπισμός ενός πτώματος στον κήπο ενός σπιτιού.
Παράλληλα, η έρευνα, έδειξε ότι ένας στους 5 ταξιδιώτες με παράπονα από την Airbnb αντιμετώπισε ακύρωση της κράτησης την τελευταία στιγμή από τον ιδιοκτήτη.
Περισσότεροι από το ένα τέταρτο έκαναν λόγο για μη ασφαλείς συνθήκες ή ελλιπή περιγραφή του σπιτιού και ένας στους 6 είπε ότι έπεσε θύμα απάτης, με μερικούς να αντιμετωπίζουν απαίτηση του ιδιοκτήτη για επιπλέον χρήματα κατά την άφιξη.
Σύμφωνα με την έρευνα, υπάλληλοι της Airbnb αναφέρουν ότι το 3% έως 7% των διαμονών (δηλαδή 5,5 εκατ. ταξιδιώτες είχαν κακή εμπειρία, από το σύνολο των 80 εκατ. διαμονών που πραγματοποιήθηκαν το 2016) είναι προβληματικές.
Ο ιδιοκτήτης του μπλογκ Asher & Lyric, Asher Fergusson, έπεσε ο ίδιος θύμα απάτης σε σπίτι της Airbnb στο Παρίσι όταν το διαμέρισμα στο οποίο είχε κάνει την κράτηση για να μείνει με τη γυναίκα και το μωρό τους δεν έμοιαζε καθόλου με τις φωτογραφίες που παρουσιάζονταν στην Airbnb και ήταν γεμάτο με μούχλα.
Όταν επικοινώνησε με την Airbnb, αναφέροντας ότι δε μπορούσε να μείνει εκεί, του απάντησαν ότι έπρεπε να βρει μόνος του εναλλακτικό κατάλυμα. Όταν έκανε κράτηση σε άλλο, κοντινό σπίτι της Airbnb, έλαβε μήνυμα από τον ιδιοκτήτη ότι η Airbnb είχε δώσει λάθος διεύθυνση και μεταφέρθηκε σε ένα διαφορετικό διαμέρισμα που δεν έμοιαζε σε τίποτα με εκείνο που παρουσίαζαν οι φωτογραφίες και είχα σπασμένο κρεβάτι.
Στη συνέχεια, χρειάστηκε να περάσουν πάνω από 4 μήνες για να διασφαλίσει μερική επιστροφή χρημάτων. Έκτοτε διαπίστωσε ότι οι απάτες είναι διαδεδομένες στην πλατφόρμα και ότι οι απατεώνες που εξοστρακίζονται από την πλατφόρμα δημιουργούν νέα προφίλ χρησιμοποιώντας διαφορετικά ονόματα.
Ο κ. Fergusson εντόπισε τον άνδρα που τον εξαπάτησε στο Παρίσι, ο οποίος είχε παρουσία με 4 διαφορετικά ψευδώνυμα σε χρονική διάρκεια 6 εβδομάδων.
Η απάντηση της Airbnb
Η Airbnb επιμένει ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα ζητήματα ασφάλειας κατηγορώντας τον Fergusson για ψευδείς ισχυρισμούς γιατί το μπλογκ του εξασφαλίζει έσοδα από προμήθειες της TripAdvisor.
Όπως επισημαίνει η πλατφόρμα, έχει περισσότερες από 260 εκατ. αφίξεις ταξιδιωτών σε σπίτια της και αρνητικά περιστατικά καταγράφονται εξαιρετικά σπάνια, όμως υπάρχουν και ότι εργάζεται στην κατεύθυνση να λύνονται τα προβλήματα.
Τα στοιχεία, επισημαίνει η πλατφόρμα, δεν έχουν στατιστική σημασία και δεν είναι ακριβή, ενώ τα παράπονα παρουσιάζονται με λάθος τρόπο. Η δημιουργία μιας ασφαλούς κοινότητας είναι απόλυτη προτεραιότητά μας, τονίζει η Airbnb.