in

Η γενική συνέλευση του ΤΟΕΒ Μεραμβέλλου και η εισήγηση του προέδρου του.

Την Παρασκευή 3-3-2017 πραγματοποιήθηκε η ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Τ.Ο.Ε.Β Μεραμβέλλου η οποία είχε αναβληθεί στις 24-2-2016 λόγω του ότι δεν υπήρχε απαρτία και στην οποία παραβρέθηκαν 23 από τους 48 εκλεγέντες αντιπροσώπους).

Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης τα οποία απασχόλησαν τους τακτικούς αντιπροσώπους  ήταν τ’ ακόλουθα :

  • Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του Προέδρου έγινε λεπτομερής ενημέρωση  για την πορεία του οργανισμού , την δράση και τις ενέργειες του Δ.Σ για το έτος 2016 καθώς και ο προγραμματισμός που υπάρχει για το 2017.

Επίσης αναφέρθηκε στην πρόσφατη δημοσίευση του Ν 4456/2017 ο οποίος επιλύει πολλά και βασικά θέματα των Ο.Ε.Β. αναφερόμενος σε βασικά σημεία του όπως η μεταβίβαση της εποπτείας και του ελέγχου των ΟΕΒ από τους Δήμους στις Περιφέρειες , τον τρόπο πρόσληψης προσωπικού στους ΟΕΒ , την δυνατότητα παραχώρησης δικτύων άρδευσης από τους Δήμους στους ΟΕΒ , ότι με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης καθορίζονται ενιαία υποδείγματα Καταστατικού , Κ.Ε.Υ και Κανονισμού Άρδευσης σε όλους τους ΟΕΒ κ.λ.π.

  • Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία με (22 ΝΑΙ & 1 ΟΧΙ) ο Απολογισμός – Ισολογισμός και τα Αποτελέσματα της χρήσεως του 2016 ,από τους σχετικούς πίνακες το ταμειακό υπόλοιπο της χρήσης 2016 ανέρχεται στο ποσό των 94.383,76 € και με τα οφειλόμενα τέλη να ανέρχονται συνολικά στο ποσό των 864,74 € από τα οποία για 139 μέλη τα οποία το συνολικό ποσό οφειλής  ανέρχεται σε 26,668,66 € εφαρμόζονται οι προβλεπόμενες από το καταστατικού και κανονισμό άρδευση διαδικασίες.

Για την παρουσιαζόμενη ζημιά ύψους 18,522,74 € με την οποία παρουσιάσθηκε με το κλείσιμο της χρήσης αποφασίσθηκε να γίνει εφαρμογή του άρθρου 42 του εγκεκριμένου καταστατικού με την επιβολή έκτακτη εισφοράς μέσα στην τρέχουσα χρήση η οποία θα καλύψει το ποσό αυτό.

(Αποφασίσθηκε η σχετική επιβάρυνση να είναι 1,60 € / στρέμμα για τα εντός των ορίων άρδευσης αγροτεμάχια των μελών – καταναλωτών του οργανισμού).

  • Εγκρίθηκε παμψηφεί ο Προϋπολογισμός του 2017 ο οποίος είναι ισοσκελισμένος παρουσιάζοντας σύνολο εσόδων & εξόδων 700.624,53 € βασικά στοιχεία του είναι ότι παραμένει αμετάβλητη με πέρυσι η τιμή του κυβικού μέτρου νερού για τις εντός ορίων περιοχές και μειωμένη κατά 15% για τις εκτός ορίων περιοχές , η επιβολή του παγίου ποσού 1 € , θα επιβληθεί και στους 3 εκ δοθέντες λογαριασμούς της αρδευτική περιόδου το ίδιο θα γίνει και για την στρεμματική εισφορά ποσού 1 € για τους εντός ορίων καταναλωτές , επιπλέον θα υπάρξει επιπλέον χρέωση ποσού 3 € για κάθε εντολή τοποθέτησης ανταλλακτικών στα υδρόμετρα των καταναλωτών εκείνων που οι ίδιοι έχουν ζητήσει την αντικατάσταση τους από τα υδρονομικά όργανα.
  • Εγκρίθηκε η ανάθεση της λειτουργίας και συντήρησης των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων των αντλιοστασίων του οργανισμού μας και καθηκόντων τεχνικού ασφαλείας σε ανάδοχη εταιρία με κατάλληλο στελεχωμένο προσωπικό διαθέτοντας την προβλεπόμενη από το νόμο σχετική άδεια ανάλογη με την ιπποδύναμη των μηχανήματων μας .
  • Εγκρίθηκε η ανάθεση με πολύ οικονομικούς όρους για τον οργανισμό μας σε εταιρία η οποία διαθέτει τα καταλληλά μηχανήματα για την εξαγωγή και εισαγωγή των υποβρυχίων αντλητικών συγκροτημάτων τα οποία θα υποστούν ζημιά ή χρειασθεί να συντηρηθούν μέσα στην τρέχουσα αρδευτική περίοδο
  • Εγκρίθηκε η μίσθωση κατάλληλων ιδιωτικών χωματουργικών μηχανήματων με τους καλύτερους οικονομικούς όρους για τον οργανισμό μας τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση των ζημίων που θα παρουσιασθούν την τρέχουσα αρδευτική περίοδο σε ολόκληρο το Αρδευτικό δίκτυο.
  • Αποφασίσθηκε ομόφωνα η ανόρυξης με ιδίους πόρους του οργανισμού μας μιας νέας γεώτρησης σε αντικατάσταση της παλιάς για το Δ.Δ Κριτσάς η οποία έχει καταστραφεί και έχει τεθεί εκτός λειτουργίας από το 2012 .
  • Εγκρίθηκε ο αριθμός και οι ειδικότητες των εποχιακών υπάλληλων που πρόκειται να προσληφθούν την τρέχουσα αρδευτική περίοδο και για χρονικό διάστημα αρχικά για 5 μήνες όπως προβλέπεται στο Κ.Ε.Υ του οργανισμού ήτοι:

Ενός (1) Επόπτη Υδρονομέων

Δυο(2) Υδρονομείς

Δυο(2) Τεχνικών γενικά

Ενός(1) υπαλλήλου γραφείου γενικά

Όμως αρχικά μετά και την εφαρμογή του νέου Ν 4456/2017 άρθρο 46 παρ 2 προκύπτει θέμα με την πρόσληψη τους καθόσον απαιτείται μια χρονοβόρα διαδικασία τουλάχιστον (3 μηνών) μέχρι την τελική έγκριση για την πρόσληψη του προσωπικού

  • Τέλος αναφέρθηκε στις ενέργειες που χρειάζεται να γίνουν από πλευράς του οργανισμού σε συνεργασία με τοπικούς φορείς το Δήμο και την Περιφέρεια Κρήτης ,ώστε να υπάρξει σωστός προγραμματισμός και σχεδιασμός ώστε να επεκταθεί το αρδευτικό δίκτυο του οργανισμού και σε άλλες περιοχές οι οποίες ζητούν την άρδευση των περιοχών τους (βασιζόμενος και στην Υδρογεωλογική Μελέτη του κ Μπεζέ Υδρογεωλόγου πρώην Διευθυντή του ΙΓΜΕ την οποία παρουσίασε αναφερόμενος στην δυνατότητα ότι οι απολήψεις νερού από την περιοχή των Μέσα Λακωνίων μπορούν να αυξηθούν κατά 40% σε σχέση με τις σημερινές) .

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΜΙΧ. ΚΑΜΠΑΝΟΣ

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Δ.Σ Τ.Ο.Ε.Β ΜΕΡΑΜΒΕΛΛΟΥ ΣΤΗΝ   ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ 24-2-2017

Κύριοι Τακτικοί αντιπρόσωποι της Γ.Σ του Τ.Ο.Ε.Β Μεραμβέλλου (σύμφωνα με το άρθρο 24 παρ θ του καταστατικού του οργανισμού ) μέσα στα καθήκοντα μου ως Πρόεδρος του οργανισμού είναι η σχετική ενημέρωση για την πορεία του Τ.Ο.Ε.Β Μεραμβέλλου για την χρονιά που πέρασε και ποια τα βασικά ζητήματα που θα απασχολήσουν τη Διοίκηση του οργανισμό μας με την έναρξη της τρέχουσας αρδευτικής περιόδου.

Αρχίζοντας από τα :

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Λόγω της συνεχιζόμενης ανομβρίας και των καιρικών συνθηκών που επικράτησαν το έτος 2016 η κατανάλωση νερού υπήρξε αυξημένη και συγκεκριμένα για το χρονικό διάστημα από 06-11-2015 έως            18-11-2016 όπως έχει καταγραφεί από τα υδρόμετρα των καταναλωτών , η κατανάλωση αποτυπώνεται πλήρως στον παρακάτω πίνακα όπου φαίνεται και η διαφορά που υπάρχει ανά δημοτικό διαμέρισμα με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 .

ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ

ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΝΕΡΟΥ 2016

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΝΕΡΟΥ 2015

ΔΙΑΦΟΡΑ
ΔΡΑΣΙ  22.550 m3 19.357 m3 +3.193 m3
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΡΙ  55.839 m3 41.564 m3 +14.275  m3
ΔΕΥΑ ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΥ 31.741  m3 160.422 m3 -128.681 m3
ΚΡΙΤΣΑ 561.543 m3  348.232 m3 +213.311 m3
ΜΕΣΑ ΛΑΚΩΝΙΑ 360.340 m3  225.056 m3 +135.284 m3
ΕΞΩ ΛΑΚΩΝΙΑ 278.478 m3 188.736 m3 +89.742 m3
ΛΙΜΝΕΣ 110.259 m3 79.935 m3 +30.324 m3
ΝΙΚΗΘΙΑΝΟ 44.055 m3 23.795 m3  +20.260 m3
ΧΟΥΜΕΡΙΑΚΟ 81.546 m3 55.184 m3 +26.362 m3
Σύνολο: 1.546.351 m3 1.142.281 m3 +404,070 m3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αναλύοντας τα ανωτέρω στοιχεία της κατανάλωσης θα ήθελα να σας παρουσιάσω την ποσότητα του νερού που καταναλώνεται ανά στρέμμα και με ποιο κόστος επιβαρύνεται ο καταναλωτής μας αναλυτικά για κάθε διαμέρισμα:

  • Για το Δ.Δ Κριτσάς έχουν καταναλωθεί 561.543 m3 και σύμφωνα και με τα δηλωθέντα αρδευόμενα στρέμματα (εντός & εκτός) η κατανάλωση ανά στρέμμα ανέρχεται ως ακολούθως σε : 561.543 m3 / 4.458,25 στρέμματα (3.313,86 εντός & 1.144,39 εκτός) = 125,96 m3/στρεμμα με χρέωση Χ 0,29 = 36,53 €/στρέμμα
  • Για το Δ.Δ Μέσα & Έξω Λακωνίων έχουν καταναλωθεί 638.818 m3 και σύμφωνα και με τα δηλωθέντα αρδευόμενα στρέμματα (εντός & εκτός) η κατανάλωση ανά στρέμμα ανέρχεται ως ακολούθως σε : 638.818 m3 / 4.641,70 στρέμματα (4.244,85 εντός & 396,85 εκτός) = 137,63 m3/στρεμμα με χρέωση Χ 0,21 = 28,90 €/στρέμμα
  • Για το Δ.Δ Λιμνών – Νικηθιανού – Χουμεριάκου έχουν καταναλωθεί 235.860 m3 και σύμφωνα και με τα δηλωθέντα αρδευόμενα στρέμματα (εντός & εκτός) η κατανάλωση ανά στρέμμα ανέρχεται ως ακολούθως σε : 235.860 m3 / 3.401,43 στρέμματα (3.038,96 εντός & 362,47 εκτός) = 69,34 m3/στρεμμα  με χρέωση Χ 0,30 = 20,80 €/στρέμμα
  • Για το Δ.Δ Δρασίου – Παρακαλούρι έχουν καταναλωθεί 78.389 m3 και σύμφωνα και με τα δηλωθέντα αρδευόμενα στρέμματα (εντός & εκτός) η κατανάλωση ανά στρέμμα ανέρχεται ως ακολούθως σε : 78.389 m3 / 1.970,62 στρέμματα (1.701,67 εντός & 268,95 εκτός) = 39,78 m3/στρεμμα  με χρέωση Χ 0,30 = 11,93 €/στρέμμα

Για την άντληση των ανωτέρω κυβικών μέτρων νερού ο οργανισμός μας πλήρωσε ανά δημοτικό διαμέρισμα συνολικά το ακόλουθο ποσό στη Δ.Ε.Η μέχρι και (από 01-11-2015 έως και 30-11-2016) σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα :

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΚΟΣΤΟΣ ΔΕΗ
ΚΡΙΤΣΑ 112.603,00
ΜΕΣΑ – ΕΞΩ ΛΑΚΩΝΙΑ 98.170,00
ΛΙΜΝΕΣ -ΝΙΚΗΘΙΑΝΟ – ΧΟΥΜΕΡΙΑΚΟ 78.517,00
ΔΡΑΣΙ -ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΡΙ 27.138,00 €
ΣΥΝΟΛΟ: 316.428,00 €

 

 

 

 

 

 

Από τα ανωτέρω διαπιστώνεται ότι το μεγαλύτερο έξοδο για τον Οργανισμό μας αποτελεί το κόστος κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος των αντλιοστασίων & η συντήρηση των εγκαταστάσεων και των δικτύων .

 

 

Ο Μέσος όρος του κόστους άντλησης του νερού για τον οργανισμό μας ανέρχεται στο ποσό των :316.428,00 €  κόστος ρεύματος / 1.546.351 συνολική καταγεγραμμένη κατανάλωση νερού =  0,20 €/κυβικό 

Το Δ.Σ μετά και το αυξημένο κόστος της ΔΕΗ για τα αντλιοστάσια μας με την έναρξη της νέας περιόδου θα εξετάζει σοβαρά αν υπάρχει η δυνατότητα συνεργασία του Τ.Ο.Ε.Β με ιδιωτικές εταιρίες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας ώστε να μπορέσει να αποκομίσει καλύτερα οικονομικά οφέλη , ήδη έχει έρθει σε επαφή με μερικές από αυτές,  για όποιο αποτέλεσμα υπάρξει θα σας ενημερώσουμε σε επόμενη συνεδρίαση της γενική συνέλευση του οργανισμού.

Επίσης το Δ.Σ θα εξετάζει σοβαρά τη δυνατότητα χορήγηση άδειας ηλεκτροβολταϊκών για λογαριασμό του Τ.Ο.Ε.Β ευελπιστώντας να υπάρχει θετική κατάληξη ώστε να μπορεί να μειωθεί αισθητά το λειτουργικό κόστος το οποίο θα έχει ως συνέπεια και στη μείωση της τιμή του κυβικού.

Η χρήση 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία του απολογισμού – ισολογισμού όπως σας έχω αποστείλει έκλεισε έχοντας ταμειακό υπόλοιπο την 31-12-2016 για τον οργανισμό μας το ποσό των 94.383,76 €  όμως βγάζοντας ζημία για την χρήση ποσού  61.931,72 €   η οποία ζημία σύμφωνα με το άρθρο 42 του καταστατικού θα πρέπει να καλυφθεί εξ ολοκλήρου με την επιβολή έκτακτης εισφοράς , όμως το Δ.Σ του οργανισμού μας έχοντα υπ’ όψη την οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας κτυπώντας και τον πρωτογενή τομέα και μη θέλοντας να επιβαρυνθεί και άλλο οικονομικά ο καταναλωτής αποφάσισε στη μη επιβολή έκτακτων εισφορών και η ζημία της χρήσης θα καλυφτεί από το ταμειακό υπόλοιπο (αρκεί φυσικά η απόφαση μας αυτή να εγκριθεί και από εσάς)

Η ζημία για την χρήση προήλθε από την αύξηση των Εξόδων Λειτουργίας & των Εξόδων Συντηρήσεως.

Μέσα στη χρήση 2016 Εκδόθηκαν (229) Γραμμάτια Εισπράξεις με το πόσο είσπραξης να ανέρχεται σε: 452.634,71

Ενώ αντίστοιχα Εκδόθηκαν (449) Χρηματικά Εντάλματα με τα έξοδα να  ανέρχονται στο ποσό των : 496.294,95  €

Οι οφειλέτες προς των οργανισμό μας με το κλείσιμο της χρήσης ανέρχονται στο ποσό των 81.864,74 €  από τις οποίες το ποσό των 14.520,48 ευρώ το οποίο αφορά (78) καταναλωτές που τους έχουν αφαιρεθεί τα υδρόμετρα τους.

Ενώ για (139) καταναλωτές των οποίων η οφειλή ήταν άνω των 100 με το ποσό να ανέρχεται σε 32.405,89 € το Δ.Σ σύμφωνα με το άρθρο 13 του κανονισμού άρδευσης σε συνδυασμό με το άρθρο 30 του καταστατικού τους απέστειλε συστημένες επιστολές σύμφωνα και με το άρθρο 5 παρ 11β του καταστατικού  τους οποίους καλούσε μέχρι και 10 Φεβρουαρίου να εξοφλήσουν το χρέος τους ή να προβούν στο διακανονισμό του από αυτούς (81) εξόφλησαν την οφειλή τους (16) έκαναν διακανονισμό ενώ για τους υπόλοιπους θα εφαρμοστεί ο κανονισμός άρδευσης (αφαίρεση των υδρομέτρων τους, βεβαίωση των οφειλών τους )

Τη χρονιά που μας πέρασε το Δ.Σ εφαρμόζοντα το άρθρο 13 του κανονισμού άρδευσης προχώρησε στο διακανονισμό της οφειλής σε (89) συνολικά καταναλωτές με συνολικό ύψος οφειλών 28.173,43 €

Για τους καταναλωτές εκείνους που έχουν αφαιρεθεί τα υδρόμετρα τους και μέχρι σήμερα δεν έχουν εξοφλήσει η ρυθμίσει την οφειλή τους το Δ.Σ προχώρησε σύμφωνα και με το υπ’ αριθμό 115229/14-9-2016 έγγραφο του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε στη βεβαίωση (20) καταναλωτών μελών του οργανισμού μας με αρκετά υψηλό ποσό οφειλής συμπεριλαμβάνοντας καταναλωτές από όλα τα Δ.Δ , το ποσό που βεβαιώθηκε ανέρχεται στο ποσό των 7.248,96 Ευρώ.

Ενώ παράλληλα έγινε σχετικό έγγραφο στην Δ.Ο.Υ Αγίου Νικολάου για την επιβεβαίωση του σωστού ΑΦΜ και της αρμόδιας Δ.Ο.Υ σε καταναλωτές που δεν είχαν καταχωρηθεί τα στοιχειά τους ώστε στην συνέχεια να σταλούν οι σχετικοί κατάλογοι για την βεβαίωση του ποσού προς είσπραξη (σύμφωνα με την υπ’ αριθμό 1024851/1713/0016-1997 απόφαση Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ 290/10-4-1997).

Η οφειλές του οργανισμούς προς τρίτους με το κλείσιμο της χρήση ανέρχονται στο ποσό των 18.500,00 € και παρουσιάζονται αναλυτικά στην εισήγηση του Προϋπολογισμού.

Τέλος θα ήθελα να επισημάνω ότι ο οργανισμός μας για όσους δεν το γνωρίζουν είναι αυτοχρηματοδοτούμενος στηρίζεται στα τέλη και στις εισφορές που επιβάλλονται στα μέλη του και τα οποία έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα για το λόγο αυτό η διοίκηση υποχρεούται να διασφαλιστεί την σωστή  λειτουργία του και την βιωσιμότητα του εφαρμόζοντας πιστά τις διατάξεις του καταστατικού, της σχετικής νομοθεσίας και του κανονισμού άρδευσης.

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Το Δ.Σ του οργανισμού μας για την χρονιά που πέρασε συνεδρίασε (17) φορές λαμβάνοντας (119) αποφάσεις επιλύοντας παλαιότερα και νέα σοβαρά ζητήματα του οργανισμού  χαρακτηριστικά θα σας αναφέρω μερικά από αυτά :

Το κυριότερο και ποιο σοβαρότερο ζήτημα , ήταν η ανανέωση των (ΑΕΠΟ) περιβαλλοντικών όρων του αρδευτικού έργου Λακωνίων Α’ & Β’ Φάσης (οι οποίοι είχαν λήξει από το 2012 και δεν είχαν ανανεωθεί μέχρι τώρα (και αν με την λήξη τους είχε γίνει η ανάθεση ανασύσταση του σχετικού φακέλου τότε σε κάποιο Περιβαλλοντολόγο Μηχανικό δεν θα απαιτούνταν τόσος χρόνος και κόστος για τον οργανισμό μας (σχετικό έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης υπ’ αριθμό 2372/2/7/2012)

Και γιατί η ανανέωση των (ΑΕΠΟ) ήταν ίσως το ποιο σημαντικό ζήτημα για τον οργανισμό μας για τους εξής λόγους :

  1. Η χρέωση του ηλεκτρικού ρεύματος των γεωτρήσεων από γεωργικό που είναι μέχρι σήμερα να γυρίσει σε οικιακό με οποίες συνέπειες θα επιφέρει αυτό στην τιμή του κυβικού του νερού  ,
  2. Η διαβεβαίωση από το αρμόδιο Υπουργείο και την Περιφέρειά Κρήτης ότι ο οργανισμό μας  δεν θα μπορούσε να  προχωρήσει στην ένταξη οποιαδήποτε μελέτης του σε χρηματοδότηση είτε μέσω του Υπουργείου είτε μέσα  από κάποιο πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ (πλέων ο οργανισμός μας έχει αυτή την δυνατότητα ) , οπότε το Δ.Σ με σχετική απόφαση του και μετά από νόμιμες διαδικασίες προχώρησε στην προκήρυξη πρόχειρου μειοδοτικού διαγωνισμού ο όποιος ανάδειξε ανάδοχο την Περιβαλλοντολόγο Μηχανικό Ζαχαριάδη Χρυσούλα στην οποία ανατέθηκε η σύνταξη εκ νέου των σχετικών φακέλων των ΑΕΠΟ (μέχρι τέλος Μαρτίου όπως μας διαβεβαίωσε τελειώνει ) θα  μπορέσουν να υποβληθούν προς έγκριση από το αρμόδιο Υπουργείο.

Παράλληλο κομμάτι με την ανανέωση των Περιβαλλοντικών όρων (Α.Ε.Π.Ο.) ήταν και η χαρτογράφηση και αποτύπωση της υδραυλική εγκατάστασης ψηφιακά (ΕΣΓΑ 97) πλέον ολόκληρου του αρδευτικού έργου Α’ & Β’ Φάσης (καθώς μέχρι σήμερα υπήρχαν μόνο πρόχειρα σχέδια από την κατασκευάστρια εταιρία του έργου και όσες φορές και αν ήρθαμε σε επικοινωνία με την Περιφέρεια και το Υπουργείο για την παραχώρηση των κανονικών σχεδίων κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό γιατί ποτέ δεν βρέθηκαν ) οπότε το Δ.Σ με απόφαση του μετά από νόμιμες διαδικασίες προχώρησε στην προκήρυξη  πρόχειρου μειοδοτικού διαγωνισμού ο όποιος ανέδειξε ανάδοχο τον κ. Γωνιωτάκη Κωνσταντίνο (Αγρονόμο , Τοπογράφο Μηχανικό Ε.Μ.Π)  ο οποίος  προχώρησε στην αποτύπωση – καταγραφή κάθε σημείου του αρδευτικού δικτύου συμπεριλαμβανομένου τις γεωτρήσεις , τα αντλιοστάσια του τα σημεία που έχει τοποθετηθεί κάθε υδροληψία , βάνα , αερεξαγωγός , αντιπληγματική Βαλβίδα κ.λ.π.

Το κόστος για όλες τις ανωτέρω ενέργειες ανήλθε στο ποσό των 19.136,00 € στον οργανισμό μας

Δεύτερο βασικό και αυτό ζήτημα που ταλαιπωρεί για χρόνια τον οργανισμό  ήταν η διάνοιξη της 3ης γεώτρησης της Κριτσάς με νέα σε  «Αντικατάσταση της υφιστάμενης γεώτρησης Κ2-D5 Κριτσάς » το Δ.Σ με σχετική απόφαση του πρόσφατα προχώρησε στην υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του οργανισμού μας και της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου για την υλοποίηση αυτού του έργου.

Το οποίο θέμα σήμερα βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη για να αποφασίσουμε αν θα προχωρήσουμε στην σχετική δημοπράτηση του έργου ( με χρηματοδότηση από ιδίους πόρους) για να μην χαθεί εκ νέου η σχετική άδεια ανόρυξη της η οποία έχει παραταθεί μετά από σχετικό αίτημα μας μέχρι και 15-6-2017. (ο οργανισμός μας πριν έχει εξετάσει όλες τις δυνατότητες για τυχών χρηματοδότηση της είτε από το Υπουργείο ή την Περιφέρεια Κρήτης όμως όπως μας διαβεβαίωσαν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα ).

Τέλος συνεχίζεται η ο εκσυγχρονισμός των γραμματειακών υπηρεσιών του Τ.Ο.Ε.Β. με την έναρξη της νέας αρδευτική περιόδου το Δ.Σ θα προχωρήσει στην προμήθεια και εγκατάσταση ενός νέου προγράμματος ηλεκτρονικής διαχείρισης της Άρδευσης την έκδοση των λογαριασμών (το παλιό δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ανάγκες του οργανισμού μας παρουσιάζοντας αρκετά  και σοβαρά προβλήματα με κίνδυνο ακόμα και χάσιμο των οικονομικών δεδομένων κ.λ.π και όπως μας διαβεβαίωσε ο προμηθευτή του, δεν επιδέχεται καμία αναβάθμιση ), επίσης θα προχωρήσει η  προμήθεια και εγκατάσταση ενός προγράμματος διαχείρισης της αποθήκης του οργανισμού μας

Γενικά πιστεύω ότι η Γραμματεία του οργανισμού μας ότι δουλεύει άψογα ,συνεργάζεται πάρα πολύ καλά τόσο με τους καταναλωτές όσο και με τις αρμόδιες υπηρεσίες και το Υπουργείο ,αυτό ομόλογο ότι οφείλετε στις προσπάθειες που καταβάλει ο Τακτικός υπάλληλος του οργανισμού μας ο οποίος εργάζεται ευσυνείδητα και με μεθοδικότητα ακόμα και πέραν του ωραρίου του για να φέρει σε πέρας τις υποθέσεις του οργανισμού,  χωρίς να του έχει καταβληθεί ούτε ένα σεντς για υπερωρίες όπως προβλέπεται αλώστε με το σχετικό νόμο  (με υπεύθυνη δήλωση του ζήτησε την μη καταβολή τους για το έτος 2016 ) .

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Το Δ.Σ του οργανισμού μας προγραμματίζοντας σωστά τις εργασίες και τις ενέργειες που απαιτούνταν με τη βοήθεια και του εποχιακού υδρονομικού προσωπικού που προσλήφθηκε για το λόγο αυτό αντιμετώπισε όλες τις όποιες παρουσιαζόμενες ζημιές στα δίκτυα και στα αντλιοστάσια του οργανισμού χωρίς να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα και έλλειψη νερού .

Και όπως αναλυτικά θα σας αναφέρω ποιο κάτω υπήρχαν αρκετές και σημαντικές ζημιές λογικό βέβαια γιατί μετά από λειτουργία 20 ετών για τα νέα δίκτυα και άνω των 40 ετών για τα παλιά αλλά και λόγω της ποιότητας του νερού (υφάλμυρα) η επισκευές και η συντηρήσεις που πραγματοποιήθηκαν ήταν:

  • Αντικατάσταση κεντρικής βάνας δικτύου διατομής Φ 250 στο Δ.Δ Κριτσάς
  • Αντικατάσταση τμήματος αγωγού διατομής Φ 355 σημείο εκκένωσης κεντρικού αγωγού Λιμνών – Νικηθιανού – Χουμεριάκου.
  • Αποκατάσταση ζημιάς καταθλιπτικού αγωγού διατομής Φ 500 Λιμνών – Νικηθιανού – Χουμεριάκου.
  • Αντικατάσταση χαλύβδινου τμήματος περιοχής Κουρουπωτού Μέσα Λακωνίων διατομής Φ 280 (παρουσίαζε συχνές και με υψηλό κόστος ζημιές)
  • Επισκευή ζημιάς κεντρικού αγωγού διατομής Φ 280 Λιμνών
  • Αντικατάσταση τμήματος των σωληνώσεων δεξαμενής Μαργέλι Μέσα Λακωνίων
  • Επισκευή ζημιάς στον καταθλιπτικό αγωγό Κριτσάς
  • Επισκευή και μετατόπιση του δικτύου στο Δ.Δ Μέσα Λακωνίων στην τοποθεσία Καψάλοι.
  • Επισκευή και μετατόπιση του δικτύου στο Δ.Δ Μέσα Λακωνίων στην τοποθεσία Χαμηλό
  • Αντικατάσταση μειωτής πιέσεως κεντρικού αγωγού στην τοποθεσία Τερνόρε Μέσα Λακωνίων
  • Αντικατάσταση μειωτή πιέσεως στον κεντρικό αγωγό Κριτσάς
  • Κατασκευή περίπου 100 Μπράτσων υδροληψιών.
  • Κατασκευή διαφόρων τμημάτων του δικτύου (Ητα,Υδροληψίες Κ.Λ.Π)
  • Αποκατάσταση διάφορων άλλων μικροζημιών σε κολεκτέρ , αερεξαγωγούς , δίκτυα κ.λ.π
  • Επίσης από το Υδρονομικό Προσωπικό ικανοποιήθηκαν 300 αιτήσεις & 1750 εντολές πραγματοποιήθηκαν .

Όπως καταλαβαίνετε μελλοντικά θα χρειαστεί να γίνει μια σοβαρή συντήρηση σε ολόκληρο το δίκτυο ακόμα και αντικατάσταση τμημάτων του προς αποφυγή τέτοιων ζημιών που αρκετές φορές επαναλαμβάνονται συχνά , έχοντας μεγάλη απώλεια νερού και δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην άρδευση των περιοχών επίσης χρειάζεται να αντικατασταθούν , όλοι σχεδόν οι μηχανισμοί λειτουργίας των δικτύων (αντιπληγματικές , μειωτές πιέσεως , αερεξαγωγοί κ.λ.π) με νέας τεχνολογίας , αρκετοί από αυτούς ήδη έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας (υπάρχει σχετική επισήμανση από τον επόπτη υδρονομέων)

Με την έναρξη της νέας αρδευτική περιόδου το Δ.Σ αποφάσισε να προχωρήσει στην πρόσληψη του ιδίου αριθμού των εποχιακών υπάλληλων και αλλάζοντας μονάχα τις ειδικότητες ((1) άτομο ως Επόπτης Υδρονομέων Δυο (2) ως υδρονομείς και Δυο (2) ως τεχνικοί) ο λόγος είναι ότι το τεχνικό προσωπικό του οργανισμού θα ασχοληθεί αποκλειστικά με το κομμάτι των επισκευών και των συντηρήσεων των δικτυών .

Μετά και την σχετική έκθεση που μας έχει καταθέσει ο Επόπτης Υδρονομέων για τις απαιτούμενες επισκευές και συντηρήσεις ακόμα και αντικαταστάσεις τμημάτων του αρδευτικού δίκτυο που χρειάζονται να γίνουν προχωράμε στην σύνταξη των σχετικών μελετών.

Την χρονιά που πέρασε αντιμετωπίσαμε συχνές ζημίες στο κεντρικό αγωγό της Κριτσάς για το λόγο αυτό κατατέθηκε τεχνική έκθεση του επόπτη υδρονομέων στην οποία μας αναφέροντα οι λόγοι που συχνά παρουσιαζόταν ζημιά και με ποιο τρόπο θα αντιμετωπισθεί , οπότε άμεσα το Δ.Σ προχώρησε στην σύνταξη σχετικής μελέτης, δημοσιεύοντας τη σχετική προκήρυξη του διαγωνισμού αναδεικνύοντας τον κατάλληλος προμηθευτή ο οποίος σε λίγες μέρες από σήμερα  θα παραλάβουμε τα  υλικά – ανταλλακτικά που απαιτούνται για την αντικατάστασης του τμήματος εκείνου .

Πέρα όμως των δικτύων και η κατάσταση των αντλιοστασίων του έργου δεν είναι και η καλύτερη για τον οργανισμό μας όμως το κόστος που απαιτείται για την συντήρηση – αντικατάσταση και εκσυγχρονισμό τους είναι αρκετά μεγάλο για τον οργανισμό και αν δεν υπάρξει σχετική χρηματοδότηση από το κράτος οι οικονομικές δυνατότητες μας δεν μας το επιτρέπουν ώστε άμεσα η Διοίκηση του οργανισμού να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο γιατί όπως όλοι καταλαβαίνουμε η επιβάρυνση της τιμής του κυβικού του νερού θα γίνει απλησίαστη για τους καταναλωτές μας .

Για τους ανωτέρω λόγους και μετά από επιτόπου επίσκεψη μου σε ένα προς ένα τα αντλιοστάσια του έργου συνοδευόμενος και από τον ανάδοχο Μηχανολόγο Ηλεκτρολόγο υπεύθυνο για την λειτουργία των αντλιοστασίων μας καταγράψαμε τα προβλήματα που υπάρχουν ερχόμενος στη συνέχεια ζήτησα από το Δ.Σ να αναθέσει άμεσα στην ανάδοχο εταιρία αρχικά την σύνταξη σχετικής μελέτης για την αντικατάσταση και εκσυγχρονισμό των δυο βασικών και μεγαλύτερων αντλιοστασίων του οργανισμού μας Κριτσάς & Λιμνών (και ήδη έχει παραδοθεί στον οργανισμό μας) ,ελπίζοντας με το άνοιγμα του νέου ΕΣΠΑ να μπορέσουμε να τις εντάξουμε σε κάποιο πρόγραμμα για την χρηματοδότηση τους.

Οπότε την περασμένη αρδευτική περίοδο πραγματοποιήθηκαν βασικές εργασίες συντήρησης στις σωληνώσεις όσο και στις ηλεκτρομηχανολογικές τους εγκαταστάσεις για να μπορέσουν να λειτουργήσουν ικανοποιητικά και χωρίς προβλήματα  σας αναφέρω μερικές από αυτές:

  • Προμήθεια και τοποθέτηση καινούργιου αντλητικού συγκροτήματος στη γεώτρηση Δ3 Δρασίου
  • Συντήρηση των υποσταθμών Μ/Τ αντλιοστασίων Κ Κριτσάς & Λ Λιμνών
  • Προμήθεια και τοποθέτηση καινούργιου αντλητικού συγκροτήματος στη γεώτρηση Μλ2 Μέσα Λακωνίων
  • Προμήθεια και τοποθέτηση συστήματος ενδοεπικοινωνίας στη γεώτρηση ΜΛ2 Μέσα Λακωνίων
  • Προμήθεια και τοποθέτηση καινούργιου αντλητικού συγκροτήματος στη γεώτρηση F94 Κριτσάς
  • Καθαρισμός της γεώτρησης F13 Δρασίου Παναγιάς η οποία όμως πάρα τις ενέργειες μας κατόπιν και των σχετικών υποδείξεων του ανάδοχου μηχανολόγου (πραγματοποιήθηκε καθαρισμός, κατέβασμα του υποβρυχίου αντλητικού συγκροτήματος σε χαμηλότερο βάθος , έλεγχος του αντλητικού συγκροτήματος , έλεγχος των σωλήνων , των καλωδίων κ.λ.π διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχε παροχή νερού οπότε το Δ.Σ αποφάσισε την διακοπή της λειτουργίας της) .
  • Προμήθεια και αντικατάσταση καλωδίου στο αντλητικό συγκρότημα ΜΛ2 Μέσα Λακωνίων
  • Επισκευή και συντήρηση στις Αντλίες αντλιοστασίου Κ Κριτσάς & Αγίου Λουκά Λιμνών
  • Αντικατάσταση ρουλεμάν αντλίας στο αντλιοστάσιο Κ Κριτσάς
  • Αντικατάσταση τμήματος των αγωγών εντός του αντλιοστασίου Κ Κριτσάς
  • Αντικατάσταση Αντικραδασμικών και αντεπιστρόφου στο αντλιοστάσιο Κ Κριτσάς

 

Τώρα για την τρέχουσα αρδευτική περίοδο έχω ήδη ζητήσει από την ανάδοχο εταιρία για τα υπόλοιπα αντλιοστάσια του έργου να υπάρξουν τεχνικές εκθέσεις ώστε να ιεραρχηθούν οι ανάγκες και ανάλογα το κόστος τους αν το επιτρέψουν τα οικονομικά μας να προχωρήσουμε σιγά -σιγά στην συντήρηση και επισκευή τους.

Ήδη έχει ανατεθεί στην ανάδοχο εταιρία η σύνταξη μελέτης για τον εκσυγχρονισμό του αντλιοστασίου Λ3 Λιμνών (η οποία εδώ και χρονιά παραμένει σε ακινησία).

Ακόμα στο αντλιοστάσιο του Αγίου Λουκά σκοπεύουμε άμεσα να προχωρήσουμε στην μετατροπή στεγανοποιήσεως των αντλιών που ήδη υπάρχουν καθόσον υπάρχει μεγάλη απώλεια νερού με αποτέλεσμα την διάβρωση των αξόνων επίσης το έδαφος είναι συνεχώς γεμάτο νερά με κίνδυνο για τους εργαζόμενους μέσα σε αυτό.

Πριν την έναρξη της νέας αρδευτική περιόδου θα προχωρήσει τελικά η δημοσίευση της σχετικής προκήρυξης για την προμήθεια και εγκατάσταση (ηλεκτρομαγνητικών παροχόμετρων) στις εν ενεργεία γεωτρήσεις του Τ.Ο.Ε.Β για την καταγραφή της απολήψιμης ποσότητας νερού από τις γεωτρήσεις , σε εκτέλεση και του υπ’ αριθμό 4663/1-7-2015 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκηση Κρήτης σε εφαρμογή του μέτρου με κωδικό GR130M04-04.

Με το υπ’ αριθμό 608/16-1-2017 έγγραφο του Δήμου Αγίου Νικολάου το οποίο μας διαβίβασε σχετικά έγγραφα της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου , της Περιφέρεια Κρήτης και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης τα οποία μας ζητούν την υποβολή προτάσεων μας σχετικά με τον εκσυγχρονισμού των δικτύων και αντλιοστασίων του οργανισμού μας ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν στο νέο ΠΑΑ 2014-2020 και το Δ.Σ του οργανισμού πρόσφατα κατέθεσε τις σχετικές προτάσεις του οι οποίες έχουν να κάνουν με τον εκσυγχρονισμό των αντλιοστασίων , αντικατάσταση τμημάτων του αρδευτικού δικτύου , αντικατάσταση βανών , αντιπληγματικών βαλβίδων , μειωτών πιέσεως , αερεξαγωγών καθώς και την τοποθέτηση συστήματος τηλεμετρίας για την σωστή παρακολούθηση τις λειτουργίας των γεωτρήσεων και αντλιοστασίων και λήψη των σχετικών πληροφοριών.

Πιστεύω ότι ο οργανισμό μας σε γενικά πλαίσια λειτουργεί σωστά όμως για να διατηρήσει την βιωσιμότητα του και την εύρυθμη λειτουργία του η Διοίκηση του οργανισμού μας με την έναρξη της νέας αρδευτική περιόδου θα υποβάλει σχετικό αίτημα της προς το αρμόδιο Υπουργείο , την Περιφέρεια Κρήτης και το Δήμου Αγίου Νικολάου θα εξετάσει σοβαρά την περίπτωση επέκταση του αρδευτικού δικτύου σε Τοπικά Διαμερίσματα τα οποία ήδη μας έχουν εκφράσει εγγράφως την επιθυμία τους για άρδευση των περιοχών τους από τον οργανισμό μας , οι περιοχές αυτές είναι όμορες των ορίων του αρδευτικού δικτύου ,  και έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει επάρκεια νερού ( χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι για την περιοχή των Λιμνών – Νικηθιανού – Χουμεριάκου παρά την αυξημένη κατανάλωση νερού που υπήρχε φέτος και ενώ υπήρχαν εν ενεργεία τρεις γεωτρήσεις ήταν αρκετή μονάχα  η λειτουργία της μιας εξ αυτών για την κάλυψη των αναγκών τους, άλλωστε υπήρχε σημαντική απώλεια εσόδων για τον οργανισμό μας μετά και την διακοπή της παραχώρηση νερού στη ΔΕΥΑ Αγίου Νικολάου για την κάλυψη των αναγκών της όπως γινόταν τις προηγούμενες χρονιές).

Ο λόγος που αναφέρομαι στη επέκταση του δικτύου είναι ότι ο οργανισμός μας χρόνο με το χρόνο βλέπει να μειώνεται η κατανάλωση του νερού αρκετοί καταναλωτές εγκαταλείπουν την άρδευση των καλλιεργειών τους μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν οικονομικά η λόγω της μη διάδοχης κατάστασης για την συνέχιση των καλλιεργειών , αντίθετα καθημερινά αρκετοί άνθρωποι ζητούν να τους χορηγηθεί νερό για την άρδευση των καλλιεργειών τους που βρίσκονται εκτός των ορίων του οργανισμού μας.

Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω το σοβαρό και σπουδαίο έργο που επιτελεί σήμερα ο οργανισμός μας ο οποίος συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη και διατήρηση του πρωτογενούς τομέα του τόπου μας άλλωστε πιστεύω ότι είναι το μοναδικό σημαντικό έργο το οποίο υπάρχει και λειτουργεί για την περιοχή του Μεραμβέλλου τοσο το Δ.Σ του οργανισμού όσο και το εργατοϋπαλληλικό προσωπικό καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε ο οργανισμό μας να αποτελεί πρότυπο σε σχέση με άλλους ΤΟΕΒ .

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΜΙΧ.ΚΑΜΠΑΝΟΣ