in ,

Γιατί είναι απαραίτητη η δημιουργία , destination management στον Αγιο Νικόλαο.

…γράφει ο Χρήστος Μανουσάκης.

Γιατί είναι απαραίτητη η δημιουργία , destination management , ή ( στα ελληνικά ) Διαχείριση Τουριστικού Προορισμού??

” Ο τουρισμός είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική οικονομική δραστηριότητα που απαιτεί από τους προορισμούς να αποδεικνύουν ιδιαίτερη αξία προς τον επισκέπτη.


Γενικά,η αποτελεσματική διαχείριση των πόρων του προορισμού επιτρέπει τη
μεγιστοποίηση αυτής της αξίας, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τοπικά οφέλη και δυνατότητες ανάπτυξης (WTO, 2007).

Πιο συγκεκριμένα, δημιουργούνται οφέλη που εκτείνονται μακροπρόθεσμα όπως:

√ Η εδραίωση ενός ανταγωνιστικού πλαισίου.
√ Μια ισχυρή και ιδιαίτερα ελκυστική εικόνα του προορισμού, και η προσφορά άριστης ποιότητας τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών αποτελούν καίριες
προϋποθέσεις για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
√ Η διασφάλιση βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης με έμφαση στη διατήρηση της περιβαλλοντικής και
κοινωνικής ακεραιότητας του τόπου.
√ Η διασπορά των πλεονεκτημάτων που συνεπάγεται οτουρισμός.
√ Η από κοινού διαχείριση των πόρων του προορισμού και η
επίτευξη κοινών στόχων πολλαπλασιάζει τα οφέλη για τους συμμετέχοντες
και ειδικά για τις ΜικροΜεσαίες τουριστικές Επιχειρήσεις, που έχουν
περιορισμένες δυνατότητες χρηματοδότησης, υποστήριξης και ανάπτυξης τεχνογνωσίας.
√ Η βελτίωση της τουριστικής απόδοσης. Επιμήκυνση της διαμονής,
αύξηση των εσόδων ανά τουρίστα και μείωση της εποχικότητας βελτιώνουν
την ανταπόδοση των τουριστικών επενδύσεων.
√ Δημιουργία δυνατής και έντονης ταυτότητας του προορισμού.

Γίνεται όλο και πιο συνειδητή η σημασία της  δυνατής εικόνας και της γενικής ταυτότητας του προορισμού, στη διεθνή τουριστική αγορά, για την «δέσμευση» του τουρίστα και την επιστροφή του στο προορισμό.”
Αυτά τα ολίγα με αφορμή το work shop του Δ.Α.Ν. με τον ακαδημαϊκό Άρη Καλαντιδη και τα σχόλια στο Facebook για την έλλειψη τουριστικού σχεδιασμού.
#κι_υστερα_θελουμε_τουρισμο