in ,

Αυτά ζήτησε απο Μεϊμαράκη ο Ζερβός

Κατά την επίσκεψη του προέδρου της Ν.Δ στον Άγιο Νικόλαο την Τετάρτη 2 Σεπ. ο Δήμαρχος Αντώνης Ζερβός του έδωσε το υπόμνημα που ακολουθεί.
 
 
Με το παρόν υπόμνημα θέλουμε να θέσουμε υπ’ όψιν σας τα σοβαρά ζητήματα που αφορούν τον Δήμο Αγ. Νικολάου και να ζητήσουμε την συνδρομή σας για την αντιμετώπιση και επίλυσή τους.
 

  1. ΓΝΝΑΝ

Σας είναι γνωστά τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του μεγαλύτερου Νοσοκομείου του Νομού Λασιθίου που, λόγω υποδομών και εξοπλισμού (ΜΕΘ, Μονάδας Τεχνητού Νεφρού, Μονάδας ΤΕΠ, Αιματολογικής Κλινικής, Αξονικού τομογράφου) θα μπορούσε να εξυπηρετήσει, όπως και παλιότερα, όλο τον νομό  Λασιθίου με την συνεπικουρία των άλλων Νοσοκομείων Σητείας, Ιεράπετρας, Νεάπολης και του Κέντρου Υγείας Τζερμιάδου με αποτέλεσμα και την σημαντική ανακούφιση και των νοσοκομείων του Ηρακλείου.
Τα προβλήματα εντοπίζονται κυρίως στην τραγική υποστελέχωση του ΓΝΝΑΝ σε προσωπικό όλων των κατηγοριών , Ιατρικού , Νοσηλευτικού , παραϊατρικού και διοικητικού προσωπικού.
Για να αντιμετωπισθούν τα παραπάνω προβλήματα απαιτείται η στελέχωση με το απολύτως απαραίτητο προσωπικό αλλά και η αλλαγή της χρονικής διάρκειας της σύμβασης των επικουρικών γιατρών από ένα σε τρία χρόνια.
Φυσικά αναμένουμε να δούμε τον σχεδιασμό της νέας κυβέρνησης στον τομέα της Υγείας και ευελπιστούμε για μια σαφή βελτίωση της κατάστασης.
 
 
 

  1. Τριτοβάθμια εκπαίδευση

Είναι γνωστά τα ζητήματα της ίδρυσης και λειτουργίας τμημάτων και σχολών Γ’ βάθμιας εκπαίδευσης στον Νομό .
Πρέπει να αποκατασταθεί η σε βάρος του Λασιθίου διαχείριση του ζητήματος αυτού, αφού είναι σαφές ότι τα ιδρύματα αυτά επιτελούν πολλαπλούς ρόλους στους τόπους που ιδρύονται . Το δε σχέδιο ‘’ΑΘΗΝΑ’’, κάθε άλλο παρά οικονομίες κλίμακας υπηρετεί.
Μέχρι να υπάρξει ένα τέτοιο σχέδιο, ζητούμε επιτακτικά την λειτουργία τμημάτων στον Νομό Λασιθίου, όπου κανονικά έπρεπε να έχει έδρα και να λειτουργεί το ΑΤΕΙ Κρήτης, αφού οι άλλοι τρείς νομοί έχουν πανεπιστημιακές ή πολυτεχνικές σχολές. Έτσι θα είχε αντιμετωπισθεί και το εικονικό δίλλημα ποιες σχολές θα είχε κάθε πόλη.
 
Ιδιαίτερο θέμα για τον Δήμο Αγ.Νικολάου αποτελεί η πρώην ΑΣΤΕΑΝ και νυν ΑΣΤΕΚ όπως μετονομάσθηκε πρόσφατα από την πρώην υπουργό Τουρισμού κ. Κεφαλογιάννη. Έχει μείνει χωρίς στελέχωση, και σε διοικητικό και φυσικά και σε διδακτικό προσωπικό με στόχο την μετακίνησή της στο υδροκέφαλο Ηράκλειο, δήθεν στο όνομα – ξανά – της ποιότητας της εκπαίδευσης, όπου θα χαθεί μέσα στις τόσες σχολές που λειτουργούν εκεί, ενώ εδώ, λόγω και των πολλών ξενοδοχειακών μονάδων υψηλότατου επιπέδου υπάρχει άμεση δυνατότητα απορρόφησης των εκπαιδευομένων αλλά και δυνατότητες πρακτικής άσκησης.
Αντί για την μετακίνησή της επιβάλλεται να εξετασθεί η περαιτέρω βελτίωση των σπουδών με διδακτικό προσωπικό υψηλού επιπέδου ( με μεταπτυχιακούς τίτλους )  και γιατί όχι και δημιουργία μεταπτυχιακού τμήματος.
Για την σχολή αυτή, ο Δήμος Αγ. Νικολάου, έχει διαθέσει ήδη σοβαρά ποσά (η σχολή στεγάζεται σε κτίριο του Δήμου και ο αρχικός εξοπλισμός καλύφθηκε συνολικά από τον Δήμο) ενώ υπάρχει διαθέσιμος χώρος στο campus στα Λακώνια για την δημιουργία των απαραίτητων υποδομών που δεν θα κοστίσουν περισσότερο από την μετασκευή παλιών κτιριακών εγκαταστάσεων ξενοδοχείων για να γίνουν χώροι εκπαίδευσης.
 

  1. Χωροταξικό Κρήτης

Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η ολοκλήρωση της Β’ φάσης του χωροταξικού σχεδίου για την Κρήτη .
Δυστυχώς οι δήθεν πιεστικές προθεσμίες των ενδιαμέσων εγκρίσεων δεν επέτρεψαν την σωστή και ολοκληρωμένη ενημέρωση όλων των αρμόδιων φορέων, και ειδικά των Δήμων, που θα κληθούν να ‘’σηκώσουν’’ το μεγαλύτερο φορτίο από την υλοποίησή του .
Πρόκειται για μια πρόταση τελείως έξω από τις σύγχρονες λογικές και ανάγκες ανάπτυξης και αξιοποίησης των πλουτοπαραγωγικών πόρων του νησιού, στηριγμένη σε παρωχημένα μοντέλα ανάπτυξης, και προσωπικές εμμονές των μελετητών.
Η διαχείριση του τουριστικού προϊόντος, της κύριας πλουτοπαραγωγικής πηγής για την Κρήτη βρίσκεται σε τελείως λάθος κατεύθυνση.
Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι δεν κάνει καμία μνεία για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, σε όλες του τις μορφές ( κρουαζιέρα, καταδυτικός, δίκτυο μαρινών, κ.λ.π.), κάτι που για την Κρήτη αποτελεί αναξιοποίητο πόρο.
Δεν θα αναφερθούν άλλα ζητήματα( ΑΠΕ, οδικό δίκτυο, πανεπιστημιακές σχολές, ερευνητικά ιδρύματα, κ.λ.π.) για οικονομία χρόνου, και προτείνουμε να ανασυνταχθεί η πρόταση από την μελετητική ομάδα και να επανέλθει για διαβούλευση με ικανούς χρόνους για να βρεθεί η βέλτιστη πρόταση.
 

  1. ΒΟΑΚ

Το σχέδιο που παρουσιάστηκε από τον πρώην υπουργό κ. Χρυσοχοϊδη στο Ηράκλειο πριν τις τελευταίες εκλογές, για χρηματοδότηση του έργου μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, είναι η μόνη λύση για να ολοκληρωθεί αυτό το τεράστιο και βασικό έργο ζωής για τη Κρήτη που τόσα χρόνια σέρνεται.
Ζητούμε την άμεση υλοποίηση της πρότασης αυτής σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης.
 

  1. Αεροδρόμιο Ηρακλείο

Και στο ζήτημα αυτό ο σχεδιασμός που παρουσιάστηκε, στην ίδια συνάντηση, δηλ. χρηματοδότηση με 20 εκ. για άμεση βελτίωση των υποδομών του αεροδρομίου Ν. Καζαντάκης και ταυτόχρονα επίσπευση της υλοποίησης του αεροδρομίου Καστελίου μέσω ΣΔΙΤ, αποτελεί την καλύτερη δυνατή λύση στις σημερινές συνθήκες.
Ζητούμε την άμεση υλοποίηση της πρότασης αυτής και ειδικά της πρώτης φάσης.
 

  1. Υδροδότηση Δήμου από το φράγμα Αποσελέμη

Η ολοκλήρωση του τεράστιου αυτού έργου , που τόσο έχει επικριθεί, θα δώσει σημαντικότατες δυνατότητες στην υδροδότηση σε όλο το βόρειο τμήμα της Κρήτης, από Ηράκλειο μέχρι Αγ. Νικόλαο.
Είναι απολύτως απαραίτητη η εξεύρεση των απαιτούμενων πρόσθετων πιστώσεων για την ολοκλήρωσή του γιατί νερό βλέπουμε και νερό δεν έχουμε.
Φυσικά εννοούμε ολοκλήρωση του έργου και προς τις δύο κατευθύνσεις και όχι μόνο προς το Ηράκλειο.
 
 

  1. Ζητήματα λειτουργίας ΟΤΑ

Η ομάδα αυτή των θεμάτων περιλαμβάνει γενικότερα ζητήματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία των Δήμων και καταγράφει την κατ’ αρχήν όμόφωνη θέση της ΠΕΔ Κρήτης.
α.         Ρόλος Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Ο μετακλητός Γεν. Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης πρέπει να επανέλθει για να σταματήσουν οι αγκυλώσεις και η τρομονολαγνία που διακρίνει την σημερινή υπαλληλοκεντρική λογική .
β.         Πρόσβαση στα Ε9
Η διασφάλιση των πραγματικών στοιχείων ακινήτων των πολιτών ( μέσω του Ε9 ) θα μας επιτρέψει τον εντοπισμό φορολογητέας ύλης και αύξηση ανταποδοτικών εσόδων με ταυτόχρονη μείωση ανά μονάδα . Η ίση μεταχείριση αποτελεί στόχο όλων μας.
Ζητούμε να επιτραπεί η πρόσβαση στα αρχεία των ΔΟΥ για τον σκοπό αυτό, και να μην θεωρούνται προσωπικά δεδομένα με αποτέλεσμα να συντείνουν στην αποφυγή καταβολής των σχετικών τελών.
γ.         Οργανισμοί ΟΤΑ – Οργανωτικά Δήμων
Καταγράφονται μια σειρά ζητήματα που αναφέρονται στα οργανωτικά θέματα των δήμων που όμως είναι καθοριστικά για την εύρυθμη λειτουργία των ΟΤΑ και την εξυπηρέτηση των πολιτών.

  1. i. Οι οργανισμοί των ΟΤΑ έχουν ακυρωθεί και η στελέχωσή των ΟΤΑ περιορίζεται μόνο στον αριθμό και στις ειδικότητες που υπηρετούν σήμερα . Πλήρης αδυναμία λοιπόν προγραμματισμού και ανάπτυξης.

Θα πρέπει να επανέλθουν οι θέσεις των εργαζομένων στον αριθμό και κατά ειδικότητα όπως προβλεπόταν πριν την ακύρωσή τους, και να επιτραπεί η σταδιακή στελέχωση με στελέχη ΠΕ και ΤΕ.

  1. ii. Θα πρέπει να υπάρξει ένας ελάχιστος αριθμός προσωπικού, ανεξαρτήτως μεγέθους δήμου, για να μπορεί να εξυπηρετήσει τους πολίτες. Οι δήμοι κάτω το 5000 κατοίκων ουσιαστικά δεν λειτουργούν. Πρέπει λοιπόν να επιτραπεί άμεσα η στοιχειώδης στελέχωσή τους.
  2. ii. Η θέση του Γεν. Γραμματέα να επιτρέπεται σε όλους τους Δήμους ανεξαρτήτως μεγέθους και να πληρούται εφ’ όσον διαπιστώνεται οικονομική δυνατότητα του Δήμου.
  3. iv. Πρέπει να καταργηθεί η ύπαρξη αντιδημάρχων δύο ταχυτήτων (έμμισθοι και άμισθοι) . Η λογική αυτή υποκρύπτει, κατά την άποψή μας, άλλες σκοπιμότητες. Ειδικά στους περιφερειακούς δήμους η πλήρης απασχόληση, χωρίς κάποια αμοιβή, δεν είναι δυνατή ενώ οδηγεί και μια σειρά ικανών επαγγελματιών να μην συμμετέχουν στα κοινά.

Ζητούμε, όλοι οι αντιδήμαρχοι, να λαμβάνουν αντιμισθία, όπως πολύ ορθά συμβαίνει και στον Β’ βαθμό Αυτοδιοίκησης, αλλά και σε κάθε διοικητικό – πολιτικό επίπεδο .

  1. v. Οι αντιδήμαρχοι δύο ταχυτήτων μειώνουν και τις θέσεις των ειδικών συμβούλων αντίστοιχα. Με την αιτούμενη ρύθμιση θα υπάρχει δυνατότητα πρόσληψης περισσότε-ρων ισάριθμων ειδικών συμβούλων που είναι απολύτως απαραίτητοι για την στήριξη όχι μόνο του Δημάρχου αλλά κυρίως των υπηρεσιών του Δήμου. Παράλληλα θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η δυνατότητα υπογραφής από μέρους τους των παρεχόμενων υπηρεσιών (π.χ. μελετών, προδιαγραφών διαγωνισμών, κ.λ.π.)
  2. vi. Η αποζημίωση των προέδρων των τοπ. συμβουλίων δεν μπορεί να έχει σαν μοναδικό κριτήριο την χιλιομετρική απόσταση από την έδρα του Δήμου. Έτσι προκύπτει αμοιβή για πρόεδρο Τοπ. συμβουλίου 100 κατοίκων πολλαπλάσιο αυτού προέδρου τοπ. συμβουλίου 3,000 κατοίκων. Πρέπει να είναι συνάρτηση των δύο για να υπάρχει η κάλυψη των βασικών εξόδων των προέδρων. Παράλληλα, και δεδομένης της ανυπαρξίας γραμματέων να έχουν δυνατότητα ποσού ως 50€ για κινητά τηλέφωνα αφού η συνεννόηση γίνεται πλέον μέσω αυτών.

vii.       Η εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος και η έλλειψη στελέχωσης των ΝΠΔΔ των δήμων, καθιστά την λειτουργία τους εξαιρετικά δύσκολη. Η δε συνένωσή τους ή η ενσωμάτωσή τους στους δήμους δεν λύνει το πρόβλημα αφού απλά αυξάνει τον όγκο δουλειάς των κεντρικών υπηρεσιών των δήμων χωρίς πρόσθετο προσωπικό.
Ζητούμε να επιτραπεί η πρόσληψη εξωτερικού συνεργάτη ( λογιστή ) για την υλοποίηση των εργασιών αυτών ακόμα και στην περίπτωση που τα ΝΠΔΔ δεν διαθέτουν δική τους ταμειακή υπηρεσία.
δ.         Τέλος παρεπιδημούντων – τέλος επιτηδεύματος.
Ο άστοχος περιορισμός του τέλους παρεπιδημούντων, από το 2% στο 0,50% αφαίρεσε – χωρίς λόγο – ικανά έσοδα από τους ΟΤΑ που για τις περιοχές που έχουν έντονες διακυμάνσεις στον πληθυσμό τους κατά περιόδους – όπως οι τουριστικοί δήμοι – είναι απολύτως απαραίτητοι για την κάλυψη των αναγκών πρόσθετων υπηρεσιών τις περιόδους αυτές.
Δυστυχώς το ποσοστό αυτό από 2% περιορίστηκε σε 0,50% το 2009 ( Ν.3756/2009 ), με αποτέλεσμα τα έσοδα των τουριστικών δήμων να μειωθούν δραματικά . Χαρακτηριστικά σας αναφέρω, ότι το έσοδο αυτό για τον Δήμο Αγ. Νικολάου ήταν, για το 2014, της τάξης των 800.000€ ενώ θα ήταν περίπου 3.500.000€ !!!
Θα μπορούσε λοιπόν ακόμα και να μην μας αποδίδεται ΣΑΤΑ (περίπου 450.000€/ έτος) με τεράστιο όφελος για τον κρατικό προϋπολογισμό αν επανερχόταν το έσοδο αυτό που επαναλαμβάνω δεν προέρχεται από κρατικούς πόρους.
Για τους αστικούς και μεγάλους δήμους το έσοδο αυτό δεν είναι καθοριστικό, γι’ αυτό και η ΚΕΔΕ δεν ασχολείται, αλλά για μας τους περιφερειακούς, μεσαίους και μικρούς τουριστικούς δήμους, είναι τεράστιο θέμα.
Ζητούμε την επαναφορά του στο 2%. Είναι τέλη που δεν επιβαρύνουν ούτε τους πολίτες αλλά ούτε και τον κρατικό προϋπολογισμό και αποτελούν σημαντικό έσοδο για την διατήρηση και βελτίωση των υποδομών μας.
ε.         Παράταση εκτέλεσης προμηθειών με το παλαιό σύστημα (όχι ηλεκτρονικά, και παράλληλα αύξηση του ορίου για τις ηλεκτρονικές από τις 60,000€ στις 300,000 € )
Η επιβολή από 1/1/2015 της υλοποίησης προμηθειών μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος έχει μπλοκάρει τελείως τις οικονομικές υπηρεσίες των δήμων για 2 λόγους .
Ο πρώτος λόγος είναι η ανυπαρξία ενημέρωσης και επιμόρφωσης των υπαλλήλων και ο δεύτερος , και πιο ουσιαστικός, η αδυναμία συμμετοχής στις δημοπρασίες μη πιστοποιημένων εταιρειών με αποτέλεσμα την αδυναμία συμμετοχής ικανού αριθμού και ειδικά μικρομεσαίων και τοπικών εταιρειών ή φυσικών προσώπων που δεν έχουν προλάβει να ενταχθούν στο σύστημα.
Ζητούμε να αυξηθεί το όριο για τις ηλεκτρονικές δημοπρασίες από τις 60,000€ στις 300,000 € για τους ίδιους όπως και προηγουμένως λόγους. Τέτοιου ύψους προμήθειες ( πάνω από 300.000€) υλοποιούνται στους μεγάλους δήμους που υπάρχει η σχετική δυνατότητα ή για πραγματικά μεγάλα έργα ή προμήθειες που οι τοπικοί προμηθευτές αδυνατούν να ανταποκριθούν.
 
 
Ο Δήμαρχος Αγ. Νικολάου
 
 
ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΕΡΒΟΣ
 
ΓΡ. Τύπου