in ,

Απο το Λασίθι ξεκινά μια πρόταση που θα αλλάξει το τοπίο στην παιδεία.

Από νομό Λασιθίου αναμένεται να κατατεθεί σύντομα μια πρόταση τόσο στο συνέδριο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας όσο και στο Υπουργείο Παιδείας, πρόταση που σύμφωνα με τον Αιρετό εκπρόσωπο  ΠΥΣΠΕ ΛΑΣΙΘΙΟΥ Αλέξανδρο Αλεξάκη αν θα  εφαρμοστεί από το υπουργείο, η Κρήτη και ειδικά το Λασίθι θα επιλέγεται από τους αναπληρωτές, και όχι μόνο, γιατί θα έχει πολλά μόρια.

 

Έτσι θα στελεχώνονται τα χωριά αμέσως καθώς τα μόρια θα είναι αυτά που δίκαια θα αναλογούν στους εκπαιδευτικούς. Είναι άξιο αναφοράς να πούμε ότι έως σήμερα ο δάσκαλος στον Άγιο Νικόλαο λαμβάνει τα ίδια μόρια με τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό της ανατολικής Αττικής. Αυτό δεν κάνει ελκυστική την περιφέρεια για όποιον εκπαιδευτικό επιθυμεί να μαζέψει μόρια προκειμένου να πάρει μετάθεση πιο σύντομα στην περιοχή επιθυμίας του.

 

Τα αστικά κέντρα γεμίζουν καθώς η συγκοινωνίες και η διαβίωση είναι καλύτερη και η περιφέρεια δεινοπαθεί βλέποντας υποστελεχωμένα τα σχολεία της καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.   Σίγουρα λοιπόν χρειάζεται μια δίκαιη λύση για όλους.

 

Η πρόταση που έχει κατατεθεί από την Ενωτική κίνηση εκπαιδευτικών και έχει ψηφιστεί ήδη από όλες τις γενικές συνελεύσεις συμπεριλαμβάνει τα εξής στοιχεία μέσα στο πλαίσιο του πάγιου αιτήματος του κλάδου των εκπαιδευτικών για την  αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Είχε συσταθεί επιτροπή αναμοριοδότησης από το τότε υπουργείο παιδείας, κατά το έτος 2010-2011, αλλά δυστυχώς η όλη προσπάθεια έμεινε στα χαρτιά. Στα πλαίσια της αλλαγής της φυσιογνωμίας των σχολικών μονάδων και της επένδυσης στο ανθρώπινο δυναμικό με κίνητρα, προτείνουμε να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων – πράξη που δεν επιφέρει κανένα κόστος αλλά αποτελεί αποτέλεσμα πολιτικής βούλησης για τη λύση ενός σοβαρού προβλήματος της δημόσιας εκπαίδευσης.

 

Η μοριοδότηση των σχολείων λειτουργεί ως κίνητρο, περισσότερο για το νέο συνάδελφο, που θα επιλέξει το σχολείο στο οποίο θα υπηρετήσει. «Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Κρήτη η μοριοδότηση των σχολείων είναι σε τέτοια επίπεδα που δεν παρέχει κανένα κίνητρο στους εκπαιδευτικούς για να παραμείνουν και να υπηρετήσουν στα απομακρυσμένα σχολεία, με αποτέλεσμα συγκεκριμένες σχολικές μονάδες σε συγκεκριμένες περιοχές της Κρήτης και άλλων περιοχών της Ελλάδας κάθε χρόνο, είτε να υπολειτουργούν είτε να μην ανοίγουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Επίσης υπάρχουν περιοχές, όπου η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας βρίσκονται σε μεγάλη απόκλιση.

 

Υπάρχουν δημοτικά σχολεία που μοριοδοτούνται διαφορετικά από τα γυμνάσια της ίδιας περιοχής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο Ηράκλειο το Γυμνάσιο Τυμπακίου δίνει 7 μόρια ενώ τα αντίστοιχα Δημοτικά και νηπιαγωγεία 2 μόρια, στο Ρέθυμνο το Γυμνάσιο Φουρφουρά δίνει 8 μόρια ενώ το αντίστοιχο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο 5, στο Λασίθι το Γυμνάσιο Παλαικάστρου μοριοδοτείται με 7 μόρια ενώ το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο με 3 και τέλος στα Χανιά το Γυμνάσιο της Χώρας Σφακίων μοριοδοτείται με 10 μόρια ενώ το Δημοτικό με 8 μόρια.»

 

Έτσι λοιπόν τα κριτήρια αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων οφείλουν να κινούνταν στα πλαίσια της στήριξης και ενίσχυσης των ολιγοθέσιων και δυσπρόσιτων σχολείων της υπαίθρου, δίνοντας στα τελευταία το μέγιστο της μοριοδότησης. Μια ενέργεια όχι μόνο αναγκαία για την στήριξη και ενίσχυση των συγκεκριμένων σχολείων αλλά και μια επιβράβευση των συναδέλφων που θα υπηρετήσουν σε αυτά. Ο κ. Αλεξάκης τονίζει πως σε πρώτη φάση απαιτείται αναμοριοδότηση των σχολείων.

 

«Όμως το ζήτημα είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο και δεν μπορεί να εξαντληθεί σε αυτή την αλλαγή αλλά πρέπει ενδεχομένως να συσχετιστεί με την περιοχή της μόνιμης κατοικίας του εκπαιδευτικού. Θα μπορούσε δηλαδή να υπάρξει η δυνατότητα αύξησης των μορίων με συντελεστή βαρύτητας ανάλογα με τον τόπο μόνιμης κατοικίας (π.χ. περιφέρεια) του εκπαιδευτικού.» και παραθέτει τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία μπορεί ρεαλιστικά να προχωρήσει η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων:

 

Α) Ίδια κλίμακα μοριοδότησης σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (στην πρωτοβάθμια μέχρι σήμερα είναι 10βαθμη ενώ στην δευτεροβάθμια είναι 12βαθμη)  – προτεινόμενη η 12βαθμη που ισχύει σήμερα στη Δευτεροβάθμια.

 

  1. B) Να ληφθεί υπόψη η οργανικότητα των σχολικών μονάδων (ενίσχυση των ολιγοθέσιων σχολείων) π.χ. 1/θέσια – 3/θέσια (+ 1 μόριο)

 

Γ) Τα σχολεία της εκάστοτε πόλης να λαμβάνουν 1 μόριο (όπως είναι σήμερα) με αναπροσαρμογή όμως εφόσον είναι νησιωτική ή ορεινή περιοχή (+1 μόριο) και (+1 μόριο επιπλέον) εφόσον στο νησί και συγκεκριμένα στο νομό δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή ή αεροπορική σύνδεση.

 

Δ) Να ληφθεί υπόψη η χιλιομετρική απόσταση από την πρωτεύουσα του νομού ή τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας (μιας και έχουν καταργηθεί τα γραφεία εκπαίδευσης) με 1 μόριο ανά 5 χιλιόμετρα.

 

Π.χ. για απόσταση μέχρι:

 

5 χιλιόμετρα να λαμβάνουν 1 μόριο,

10 χιλιομέτρων να λαμβάνουν 2 μόρια,

15 χιλιομέτρων να λαμβάνουν 3 μόρια,

20 χιλιομέτρων να λαμβάνουν 4 μόρια,

25 χιλιομέτρων να λαμβάνουν 5 μόρια,

30 χιλιομέτρων να λαμβάνουν 6 μόρια,

35 χιλιομέτρων να λαμβάνουν 7 μόρια,

40 χιλιομέτρων να λαμβάνουν 8 μόρια,

45 χιλιομέτρων να λαμβάνουν 9 μόρια,

50 χιλιομέτρων να λαμβάνουν 10 μόρια

Αν η πρόταση αυτή περάσει κάτι που δεν μπορεί κανείς να το αποκλείσει τότε θα μπορούμε να μιλάμε για ίση μεταχείριση όλων των περιοχών της χώρας που άμεσα θα σημάνει την ισχυρή ενίσχυση των σχολείων τόσο της Κρήτης όσο και του νομού μας.

 

ΘΑΝΟΣ ΚΟΡΟΜΠΥΛΙΑΣ