in

Αντίστροφη μέτρηση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι – Στο 1 δισ. η συνολική επένδυση

Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι, με την έκδοση της υπουργικής απόφασης για την ανάδειξη του σχήματος ΤΕΡΝΑ-GMR ως προσωρινού αναδόχου να είναι θέμα ημερών. Η κοινοπραξία έχει καταθέσει προσφορά, ύψους 480 εκατ. ευρώ, την οποία το υπουργείο Υποδομών έχει κρίνει ως ικανοποιητική, καθώς είναι σημαντικά χαμηλότερη, συγκριτικά με τον αρχικό προϋπολογισμό ύψους 850 εκατ. ευρώ.
Τα επόμενα βήματα
Η ανακήρυξη ως προσωρινού αναδόχου του ελληνοϊνδικού κονσόρτσιουμ φέρνει πιο κοντά στην έναρξη υλοποίησης το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που θα αντικαταστήσει το κορεσμένο “Νίκος Καζαντζάκης”. Θα ακολουθήσει η κατάρτιση της σύμβασης παραχώρησης, διάρκειας 37 ετών,  η οποία θα αποσταλεί για έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το τελευταίο βήμα είναι η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή. Εκτιμάται ότι αρχές του 2018 θα μπορούσαν να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες στην περιοχή.

1 δισ. η συνολική αξία της επένδυσης

Η συνολική αξία του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, που αναμένεται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο για τον εγχώριο τουρισμό, τοποθετείται στο 1 δισ. ευρώ, αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις. Ο αερολιμένας που θα βρίσκεται νοτιοανατολικά του Ηρακλείου, στα όρια του Δήμου Μίνωα -Πεδιάδος θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο “Ν.Καζαντζάκης” και θα εξυπηρετεί αεροσκάφη τύπου B747 και Α330. Εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί περίπου μία πενταετία για την αποπεράτωση του νέου διεθνούς αεροδρομίου.
Το έργο θα υλοποιηθεί ως Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με τη μέθοδο της παραχώρησης, υιοθετώντας, ως ένα βαθμό, το μοντέλο που εφαρμόστηκε στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Το αεροδρόμιο Ηρακλείου είναι το πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ, σε όλη την Ελλάδα. Από τις αρχές της χρονιάς μέχρι τον Απρίλιο, οι αφίξεις ενισχύθηκαν κατά 30%, συγκριτικά με πέρυσι, ενώ ο Πρόεδρος του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Γιώργος Πελεκανάκης έχει μιλήσει “για πρωτόγνωρη κατάσταση μετά από αρκετές δεκαετίες”.

Ο όμιλος GMR

Ο όμιλος GMR λειτουργεί σήμερα τρία μεγάλα διεθνή αεροδρόμια με δυναμικότητα 80 εκ. επιβατών (μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ίντιρα Γκάντι του Νέου Δελχί), ενώ μέχρι πρόσφατα κατείχε και το 40% στο Διεθνές Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης.
Mε ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των 10 δισ. ευρώ, συγκαταλέγεται στους πέντε μεγαλύτερους ομίλους,  παγκοσμίως, στη διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων και δραστηριοποιείται, ακόμη, στην ενέργεια, με παραγωγική δυναμικότητα 7000 MW, στα οδικά έργα, στις αστικές αναπτύξεις και στη μεταλλεία.
Για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η συνεργασία με την ινδική εντάσσεται στο πλάνο ενίσχυσης της εξωστρέφειας, με την York Capital να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο με 100 εκατ. ευρώ. Η εισηγμένη έχει στρατηγικούς εταίρους στα θερμοηλεκτρικά (ΗΡΩΝ), δύο πολυεθνικές, μεγάλου βεληνεκούς, ενεργειακές επιχειρήσεις, την ENGIE (πρώην GDF Suez) και την Qatar Petroleum International (QPI).
ΠΗΓΗ: capital.gr