in

ΑΔΜΗΕ: Μέχρι τον Ιούνιο υπογραφή συμβάσεων για τη διασύνδεση της Κρήτης

Ιστορικό ρεκόρ κατέγραψαν το 2019  οι επενδύσεις του ΑΔΜΗΕ όπως ανέφερε προ ολίγου η διοίκηση της εταιρείας σε conference call που είχε με δημοσιογράφους με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της περασμένης χρήσης. Συγκεκριμένα οι επενδύσεις του ΑΔΜΗΕ την περασμένη χρονιά έφτασαν τα 249, 3 εκατ. ευρώ και στο μεγαλύτερο ποσοστό αφορούν σε υλοποίηση έργων (διασυνδέσεις Κυκλάδων, Κρήτη Πελοπόννησος, εναέρια γραμμή Πάτρας Μεγαλόπολης, καλώδιο Ρίου Αντιρρίου) ενώ ένα μέρος τους καταλαμβάνει και άλλες πληρωμές (προκαταβολές) που έγιναν σε προμηθευτές.

Η αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας όπως ανέφερε η διοίκηση προήλθε τόσο από τη μείωση των χρηματοοικονομικών και λειτουργικών εξόδων όσο και από την αύξηση των εσόδων, οδηγώντας σε αύξηση του μερίσματος λόγω της πολιτικής της εταιρείας να διανέμει στους μετόχους το 50% της καθαρής κερδοφορίας.

Συγκεκριμένα τα έξοδα μειώθηκαν κατά 39,9 εκατ. ευρώ από 26,3 σε 66,2 εκατ. ευρώ ενώ τα χρηματοοικονομικά έξοδα μειώθηκαν κατά 6,2 εκατ. ευρώ από 19,4 εκατ. ευρώ σε 13,2 εκατ. ευρώ, λόγω της αναχρηματοδότησης δάνειου το 2018 με μειωμένο κόστος. Συνολικά ως μέρισμα θα δοθούν 51,5 εκατ. ευρώ από τα καθαρά κέρδη και θα προταθεί στη ΓΣ η διανομή μεικτού ποσού 11,8 λεπτών ανά μετοχή έναντι 8,8 λεπτών πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά τις δραστηριότητες της εταιρείας ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της θυγατρικής εταιρείας ειδικού σκοπού Αριάδνη Interconnector Γ. Μάργαρης ανέφερε ότι εντός του Μαΐου αναμένεται να υπογραφεί δανειακή σύμβαση με τράπεζα για τη χρηματοδότηση της επένδυσης της διασύνδεσης Κρήτης Αττικής. Η δανειοδότηση αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 400 εκατ. έως 500 εκατ. ευρώ από το συνολικό προϋπολογισμό του 1 δισ. ευρώ του έργου. Το υπόλοιπο ποσό της επένδυσης θα καλυφθεί από τα ταμειακά διαθέσιμα ύψους 200 εκατ. ευρώ της Αριάδνης αλλά και από τα 300 έως 400 εκατ. ευρώ που είναι η αναμενόμενη επιδότηση από το ΕΣΠΑ για το έργο.

Ωστόσο η πιθανή είσοδος νέων εταίρων στο μετοχικό κεφάλαιο της Αριάδνης αναμένεται να οδηγήσει σε καλύτερους δείκτες μόχλευσης με δεδομένο ότι οι νέοι εταίροι θα αναλάβουν μέρος του κόστους. Σύμφωνα με τον κ. Μάργαρη υπάρχουν παλαιοί και νέοι ενδιαφερόμενοι εταιρείες διαχείρισης δικτύων της ΕΕ, η κινεζική State Grid καθώς και μεγάλες εταιρείες διαχείρισης κεφαλαίων. Σύμφωνα με τον κ. Μάργαρη σημειώθηκαν κάποιες καθυστερήσεις που αφορούσαν στη διευθέτηση ρυθμιστικών ζητημάτων και τεχνικών ζητημάτων για το πως πρέπει να προχωρήσει ο διαγωνισμός. Αντίθετα το ίδιο το έργο προχωράει και τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου αναμένεται να υπογραφούν οι συμβάσεις με τους αναδόχους του έργου (καλώδια και υποσταθμοί).

Για τη διαδικασία της περαιτέρω ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ ο κ. Μάργαρης ανέφερε ότι τόσο ο χρόνος όσο και το ποσοστό που θα διατεθεί ανήκουν στην ευχέρεια του Υπουργείου Ενέργειας.

Η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ ανέφερε επίσης ότι δεν υπάρχουν καθυστερήσεις στο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας λόγω του κορωνοϊού, με εξαίρεση την υλοποίηση του target model που οφείλεται στο γεγονός ότι ο ανάδοχος του έργου η General Electric αποχώρησε από την Ελλάδα επικαλούμενη λόγους ανωτέρας βίας λόγω της πανδημίας. Ωστόσο σύμφωνα με τη διοίκηση υπάρχει επικοινωνία με τον ανάδοχο και υπάρχει αισιοδοξία ότι μέχρι τον Αύγουστο το έργο θα έχει παραδοθεί.

ΠΗΓΗ: capital.gr