in ,

“Έχω αρνηθεί πολλές φορές να κάνω διαφημίσεις για τράπεζες”

Ο Ανδρέας Χατζημαρκάκης μίλησε στο fonien.gr και την Άννα Μετζογιαννάκη – Τζώρτζη

Τον έχουμε απολαύσει σε διαφημίσεις και τον έχουμε παρακολουθήσει σε σήριαλ και σε ταινίες.  Είναι ο συντοπίτης μας ο Ανδρέας Χατζημαρκάκης.

  • Ανδρέα πριν λίγο καιρό έπεσε στην αντίληψη μου το εξαιρετικό βίντεο για την πόλη του Ηρακλείου που επιμελήθηκε ο σκηνοθέτης Θοδωρής  Παπαδουλάκης για λογαριασμό του Δήμου και πρωταγωνιστή εσένα. Πιστεύεις ότι σε ένα τόπο πρέπει να προβάλλεται ο αρχαίος πολιτισμός του ή μόνο η σύγχρονη πραγματικότητα;


Ο Πλούσιος Πολιτισμός μας είναι η μεγαλύτερη περιουσία που διαθέτουμε σαν χώρα, εδώ και χιλιάδες χρόνια, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Πρόκειται για ένα περιουσιακό στοιχείο το οποίο το ζηλεύουν οι περισσότερες χώρες του κόσμου.  Ο τουρισμός είναι ένας από τους μεγαλύτερους πυλώνες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας έτσι είναι αναγκαίος ένας συνδυασμός αυτών των δύο για να προσελκύσουμε κόσμο στη χώρα μας.

  • Αρκετές περιφέρειες αλλά και δήμοι δίνουν χρήματα για αυτά τα βίντεο. Μπορεί  πράγματι μία εικόνα να μεταφέρει τις γεύσεις, τις μυρωδιές, την ανθρώπινη φιλοξενία και γενικά την κουλτούρα ενός λαού;

Η δύναμη της εικόνας είναι τεράστια στις μέρες μας. Η προβολή της ιδιαίτερης ομορφιάς του τόπου μας, του απέραντου γαλάζιου, των μνημείων μας αλλά και  η προβολή ανθρώπινων στιγμών όπως ένα παραδοσιακό γλέντι ή ένα τραπέζι με μεσογειακά πιάτα και παραδοσιακά γλυκά φυσικά και κεντρίζει το ενδιαφέρον του θεατή.   

  • Σε έχουμε δει σε διαφημίσεις νερού, τσίχλας, μπύρας. Αλήθεια πως μπήκες στο χώρο της διαφήμισης; Τα νέα παιδιά είναι εύκολο να ασχοληθούν;

Αν θέλει κάποιος να ασχοληθεί με τη διαφήμιση πρέπει να ανέβει στην Αθήνα. Εκεί υπάρχουν πρακτορεία που αναλαμβάνουν να τον κατευθύνουν και να τον προωθήσουν στην αγορά. Όσο για μένα, τα τελευταία χρόνια έχω οργανωθεί καλύτερα. Έχω δημιουργήσει το δικό μου άλμπουμ με φωτογραφίες και με δικό μου ατζέντη. Σε μένα βοήθησε πολύ η ηλικία γιατί οι περισσότεροι που ασχολούνται με τη διαφήμιση είναι νεότεροι. Το δικό μου όμως προφίλ ταίριαξε σε συγκεκριμένες διαφημίσεις.

  • Στην περίοδο λιτότητας που διανύουμε η διαφήμιση είναι απαραίτητη ή είναι πολυτέλεια;

Η διαφήμιση είναι απαραίτητη σε περιόδους κρίσης και ύφεσης. Ο λόγος είναι απλός: σε μια συρρικνωμένη αγορά, οι πελάτες είναι λιγότεροι, άρα πρέπει να γίνει ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια προκειμένου η επιχείρηση να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους από αυτούς. Αυτό που θα ήθελα όμως να σου πω είναι ότι ενώ έχω προτάσεις να κάνω διαφημίσεις για τράπεζες έχω αρνηθεί λόγω της συγκεκριμένης περιόδου που διανύουμε. Απολαμβάνω όμως να διαφημίζω Ελληνικά προϊόντα όπως για παράδειγμα τη μπύρα FIX.

  • Ξεκίνησες από την ΕΘΟΑΝ;

Όχι, πρωτοεμφανίστηκα  στο σήριαλ << ΝΗΣΙ >> και μάλιστα η πρώτη μου σκηνή ήταν με τον ηθοποιό Στέλιο Μάινα ο οποίος με βοήθησε πολύ και θα έλεγα πως ήταν ο ΄΄νονός΄΄ μου στην πρώτη μου επαφή με την κάμερα. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα: ηθοποιοί, άνθρωποι πίσω από την κάμερα, κομπάρσοι, κουστούμια. Εκείνη τη χρονική περίοδο  στα γυρίσματα βγήκε μια είδηση ότι γυρίζεται ένα ντοκιμαντέρ για την απαγωγή του διοικητή Κράιπε και όλοι μου έλεγαν να πάω στο κάστιγκ. Τελικά πήγα και ενσάρκωσα τον Πάτριλ Λη Φέρμορ ο οποίος οδήγησε την ομάδα που απήγαγε το 1944 τον Γερμανό διοικητή Κράιπε. Μετά από όλα αυτά ήρθε η ΕΘΟΑΝ.

  • Η ΕΘΟΑΝ μια θεατρική ομάδα πρότυπο στην επαρχία

Έχεις δίκιο. Στην πρώτη παράσταση που παρακολούθησα ενώ ήταν κωμωδία εγώ έφυγα δακρυσμένος βλέποντας απλούς καθημερινούς ανθρώπους να βρίσκουν το θάρρος να ανεβαίνουν στη σκηνή και να ερμηνεύουν τους ρόλους τους πολύ καλά. Μετά από προτροπή της  φίλης μου Μαρίας Σπαθαράκη αποφάσισα να παίξω στην ΄΄αυλή των θαυμάτων΄΄. Στην αρχή έτρεμαν τα πόδια μου γιατί άλλο το να παίζεις μπροστά σε μια κάμερα και άλλο πάνω στο σανίδι με τον κόσμο από κάτω. Όμως ότι φοβάσαι για να το ξεπεράσεις πρέπει να σταθείς απέναντι του. Έτσι έγινα μέλος της θεατρικής ομάδας της πόλης μας και σήμερα είμαι αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της.

  • Κάθε χρόνο κάνετε  πετυχημένες παραστάσεις με  το κινηματοθέατρο RΕΧ να είναι ασφυκτικά γεμάτο. Προσπαθήσατε κάποια στιγμή να γίνει ένα ανοιχτό θέατρο στην πόλη μας; Πιέσατε τη Δημοτική αρχή;

Έχουμε προσπαθήσει όμως το ανοιχτό θέατρο είναι ένα μεγάλο έργο και χρειάζονται αρκετά χρήματα. Είμαστε σε  περίοδο οικονομικής κρίσης, χρήματα για τέτοια έργα δύσκολα δίνονται. Ίσως αυτό να μπορούσε να γίνει από κάποιο ιδιώτη στην περιοχή μας. Πραγματικά το χρειαζόμαστε στην πόλη. Είναι δύσκολο να παρακολουθήσεις θεατρικές παραστάσεις ή μουσικές εκδηλώσεις στην πλαζ του ΕΟΤ.

  • Συμμετείχες στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη ΄΄το τελευταίο σημείωμα΄΄. Πως είναι ο σκηνοθέτης Βούλγαρης σαν άνθρωπος;

Απλά υπέροχος και αυτός αλλά και η σύζυγος του. Ο άνθρωπος αυτός με την αγάπη και την ηρεμία του κατάφερε να ενώσει σε μια ομάδα τα 500 άτομα που συμμετείχαμε. Ήταν δύσκολο να γυριστεί αυτή η ταινία και οι περισσότεροι που πήραμε μέρος το κάναμε για ιδεολογικούς λόγους.

  • Τελικά πάνω στο σανίδι ή μπροστά στη κάμερα;

Προτιμώ την κάμερα γιατί μπορείς να διορθώσεις τα λάθη σου, έχεις περισσότερες  τεχνικές (εφφε). Μια ταινία παραμένει αναλλοίωτη στο χρόνο και τη βλέπεις όποτε θέλεις. Στο σανίδι βλέπεις μια συγκεκριμένη εικόνα, η κάμερα όμως μπορεί να σε ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο. Για μένα η κάμερα είναι η ερωμένη που όμως ποτέ δεν θα την κοιτάξεις στα μάτια.

  • Ανδρέα σ΄ευχαριστώ και σου εύχομαι να είσαι καλά για να μπορείς να κάνεις αυτά που αγαπάς και που όπως μου εξομολογήθηκες σε ταξιδεύουν μακριά από την καθημερινότητα.

Άννα Μετζογιαννάκη Τζώρτζη