in ,

Έτοιμη η τεχνική μελέτη για τις σύραγγες στο Σελινάρι και άλλες 14 ακόμα

Νέα χάραξη 5 χιλιομέτρων στη περιοχή του Σεληναρίου με τη κατασκευή δίδυμης σήραγγας συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων, προτείνει μεταξύ άλλων η τεχνική πρόταση για τον ΒΟΑΚ η οποία βρίσκεται στην τελική φάση και αφορά την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο από Χανιά μέχρι Άγιο Νικόλαο.
Στο πλαίσιο σύμβασης που χρηματοδότησε η Περιφέρεια Κρήτης για το τμήμα Ηράκλειο – Άγιο Νικόλαος, ο υπεύθυνος των μελετητών παρέδωσε στον ΟΑΚ τη τεχνική μελέτη για τις τελευταίες πινελιές, προτού αξιολογηθεί από το τεχνικό συμβούλιο και το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και αποσταλλεί προς το αρμόδιο υπουργείο το οποίο έχει τον τελικό και επιτελικό ρόλο.
Παράλληλα, η τεχνική μελέτη προτείνει νέα χάραξη 7 χιλιομέτρων στην ευρύτερη περιοχή της Νεάπολης, εναλλακτική λύση η οποία θα αξιολογηθεί και στη φάση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Όπως αναφέρθηκε σε συνάντηση εργασίας στον ΟΑΚ, με βάση την τεχνική πρόταση προκύπτει χαμηλό κόστος κατασκευής, ελάχιστες απαλλοτριώσεις, μικρό κόστος λειτουργίας – συντήρησης, μειωμένο ρίσκο διέλευσης από χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και υπηρετείται το χωροταξικό σχέδιο της Κρήτης.
Με βάση την τεχνική μελέτη προβλέπονται μεταξύ άλλων 51 ανισόπεδοι κόμβοι, 152 περίπου χιλιόμετρα παράπλευρο δίκτυο, 40 γέφυρες και 14 σήραγγες.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΒΟΑΚ ΣΕ ΑΥΤ/ΔΡΟΜΟ
Από Χανιά μέχρι Άγιο Νικόλαο
194 χιλιόμετρα συνολικό μήκος
143,71 χιλιόμετρα μήκος προς κατασκευή αυτ/μου
1.097.533.091 ευρώ, προϋπολογισμός κόστους κατασκευής (χωρίς εργολαβικό κόστος)
51 Ανισόπεδοι κόμβοι (συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων Α.Κ.)
151,73 χλμ – Παράπλευρο δίκτυο
40 γέφυρες συνολικού μήκους 9,55 χλμ μονού κλάδου
14 σήραγγες συνολικού μήκους 18,18 χλμ μονού κλάδου και 7 Cut & Cover μήκους 1,88 χλμ μονού κλάδου
114,01 χλμ – μήκος βελτίωσης υφιστάμενης οδού

πηγη neakriti.gr