in ,

Τροχαία ατυχήματα: Τα σημεία – «δολοφόνοι» στο οδικό δίκτυο της Κρήτης![VIDEO]

Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση, παγκοσμίως, όσον αφορά στη θνησιμότητα από τροχαία δυστυχήματα. Δυστυχώς, η Κρήτη κατέχει την μερίδα του λέοντος σε αυτή την αιματοχυσία με το οδικό δίκτυο και την κακή οδική μας συμπεριφορά, να συνθέτουν το σκηνικό του τρόμου στους κρητικούς δρόμους.
Στην εκπομπή «Ώρα Αιχμής» της ΚΡΗΤΗ TV, τρεις άνθρωποι που βιώνουν τον εφιάλτη της απώλειας δικών τους προσώπων στους δρόμους του νησιού, με την κραυγή αγωνίας τους να είναι κάτι παραπάνω από εκκωφαντική.
Στη διάρκεια της εκπομπής, φορείς της αυτοδιοίκησης, της ΕΛΑΣ, μαζί με εκπαιδευτές οδήγησης, αλλά και τους χαροκαμένους συγγενείς θυμάτων τροχαίων, ένωσαν τη φωνή τους λέγοντας ότι πρέπει επιτελούς όλοι να βοηθήσουμε έτσι ώστε να σταματήσει αυτή η αιματοχυσία.
Άλλωστε με βάση τη γνωστή έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης, κάθε χρόνο, σχεδόν ένα ολόκληρο χωριό αφανίζεται στους δρόμους του νησιού, ενώ αρκετοί είναι οι άνθρωποι που τραυματίζονται σοβαρά, με τη ζωή τους πλέον να αλλάζει ριζικά.
Αυτά είναι τα «φονικά» σημεία της Κρήτης:

Οι αριθμοί
Μάλιστα, οι αριθμοί σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουν τον εφησυχασμό:
Για την Κρήτη, από το 2017 μέχρι και το 2018 η χειρότερη χρονιά όσον αφορά στους θανάτους από τροχαία ήταν το 2017, με 49 νεκρούς έναντι 48 το 2018.
Η περιφερειακή ενότητα με τους περισσότερους νεκρούς είναι το Ηράκλειο, με 25 νεκρούς το 2018 και 21 το 2017, και ακολουθούν τα Χανιά με 11 νεκρούς το 2018 και 16 το 2017, το Ρέθυμνο με 7 νεκρούς το 2018 και 6 νεκρούς το 2017 και τέλος το Λασίθι με 5 νεκρούς το 2018 και 6 νεκρούς το 2017.
Αποκαρδιωτικοί όμως είναι και οι αριθμοί της έρευνας του Πολυτεχνείου Κρήτης όσον αφορά και τους σοβαρά τραυματίες, καθώς το 2018 ήταν 48 έναντι 49 του 2017.
Αναφερόμαστε σε τραυματισμούς που έχουν να κάνουν με χρόνια νοσηλεία, που μπορεί να καταλήγει σε μόνιμη αναπηρία (αμαξίδια, πρόσθετα μέλη ή και άλλων ειδών προβλήματα). Ενώ από τις αρχές του έτους στην Κρήτη έχουν χαθεί πάνω από 50 ανθρώπινες ζωές και το έτος δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
Ζητούν άμεσες λύσεις
Τα τροχαία πλέον καταγράφονται στο σύνολο του οδικού δικτύου του νησιού τόσο στον ΒΟΑΚ, τους κάθετους άξονες, αλλά και στο αγροτικό δίκτυο της ενδοχώρας.
Όπως τόνισαν στην διάρκεια της τηλεοπτικής εκπομπή τόσο η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαίρη Λιονή, αλλά και οι δήμαρχοι Αγίου Νικολάου, Αντώνης Ζερβός, Αρχανών Αστερουσίων, Μανόλης Κοκοσάλης, και Ανωγείων, Σωκράτης Κεφαλογιάννης, μέχρι να γίνει συνείδηση στον Έλληνα οδηγό η οδική ασφάλεια και το κράτος, σεβόμενο τους οδηγούς, πρέπει να κατασκευάσει ασφαλείς οδικές υποδομές με σημείο αναφοράς τον ΒΟΑΚ, που για την Κρήτη αποτελεί το Α και το Ω όσον αφορά στις υποδομές αλλά και την ασφάλεια των οδηγών.
Άλλωστε, οι αριθμοί αποτυπώνουν την αυξημένη επικινδυνότητα για τους οδηγούς που κυκλοφορούν στις τουριστικές περιοχές όπως είναι η Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τα Επτάνησα αλλά και οι Κυκλάδες.
Στους δρόμους αυτών των περιοχών υπάρχει και το χαρακτηριστικό ότι κυκλοφορούν οδηγοί με διαφορετικές κουλτούρες, από διάφορα σημεία του πλανήτη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη συμπεριφορά των οδηγών στην καθημερινότητα. Όλοι εμπλεκόμενοι με την αυτοδιοίκηση, οι εκπαιδευτές οδήγησης, οι συγγενείς θυμάτων τροχαίων αλλά και η ΕΛΑΣ θεωρούν ότι δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος και περιμένουν τις καίριες και στοχευμένες ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ από την ηγεσία του υπουργείου υποδομών που θα βρεθεί γι’ αυτό τον λόγο προσεχώς στην Κρήτη.
Μάλιστα το θέμα που τέθηκε είναι ότι και στην ενδοχώρα χρειάζεται ένας επί της ουσίας σχεδιασμός με στόχο την μείωση των τροχαίων στην Κρήτη.
Ο διοικητής Τροχαίας του ΒΟΑΚ Χρήστος Παπαδάκης αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που επιτελεί η υπηρεσία του στους δρόμους της Κρήτης αλλά και στην προσοχή που χρειάζεται στα επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ. Μάλιστα όπως τόνισε την περίοδο των εορτών οι έλεγχοι θα ενταθούν σε όλο το μήκος του ΒΟΑΚ.
Μόνο ντροπή νιώθει ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδήγησης Ηρακλείου, Αλέξανδρος Μεϊμαράκης, όταν πρέπει να εξηγήσει στους εκπαιδευόμενος οδηγούς αυτό που συναντούν στους δρόμους. Όπως τόνισε ο κ. Μεϊμαράκης όλα είναι θέμα κουλτούρας και κακής συμπεριφοράς στους κρητικούς δρόμους.


neakriti.gr