in

Μισό εκατομμύριο ευρώ σε πρόστιμα μέσα σε 2,5 μηνες πλήρωσαν οι οδηγοί στον ΒΟΑΚ

Μπιλιετάκια για παραβάσεις του ορίου ταχύτητας στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, οι οποίες βεβαιώθηκαν πριν από δυόμισι χρόνια, άρχισαν να λαμβάνουν χιλιάδες οδηγοί στο νησί.

Οι κάμερες στην εθνική οδό, από Χανιά μέχρι Λασίθι, κατέγραψαν και συνεχίζουν να καταγράφουν με αμείωτο ρυθμό εκατοντάδες παραβάσεις, κάθε μήνα, με τους οδηγούς να καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για πρόστιμα ύψους 350 ευρώ, εκτός από την αφαίρεση άδειας οδήγησης για 90 μέρες, που επίσης προβλέπεται για τους παραβάτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, μέσα σε μόλις δυόμισι μήνες βεβαιώθηκαν από το Τμήμα της Τροχαίας 732 παραβάσεις και από το ραντάρ 1.481. Συνολικά, δηλαδή, το διάστημα αυτό οι παραβάσεις στους δρόμους έφτασαν τις 2.213. Τα στοιχεία “φωτογραφίζουν” όχι μόνο την παραβίαση του ΚΟΚ, αλλά και το μέγεθος των προστίμων που καταγράφηκαν μόλις σε δυόμισι μήνες στην Κρήτη, καθώς ανέρχονται σε μισό εκατομμύριο ευρώ!

Πιο αναλυτικά, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι τις 15 Μαρτίου οι παραβάσεις που έγιναν και καταγράφηκαν από την Τροχαία, πέρα από το ραντάρ, είναι οι εξής: 444 για αντικανονικό προσπέρασμα, 82 για χρήση κινητού, 69 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 43 για μέθη, 42 για μη χρήση ζώνης, 41 για μη χρήση κράνους και 11 για παραβίαση σηματοδότη – στο σύνολο 732 όπως προαναφέραμε.

Υπάρχουν όμως και οι οδηγοί που είτε νόμιζαν ότι… ξεγέλασαν το “μεγάλο αδελφό” είτε θεώρησαν ότι οι κάμερες δε λειτουργούσαν και τελικά διαψεύστηκαν, με συνέπεια περίπου 500 παραβάσεις να καταγράφονται κάθε μήνα από τις κάμερες επί της εθνικής οδού για υπερβολική ταχύτητα.

«Εκείνο που θα έπρεπε να γίνει είναι οι κλήσεις αυτές να στέλνονται νωρίτερα. Και το λέω αυτό, διότι συνηθίζεται να στέλνονται μετά από δύο και δυόμισι χρόνια από την ημέρα που καταγράφηκε η παράβαση και αυτό είναι ένα πρόβλημα για τον οδηγό», τόνισε ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης ΕΣΥΠΡΟΤΑ, Γιάννης Λιονάκης.

Το αντικανονικό προσπέρασμα, η χρήση κινητού και η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας είναι οι υπόλοιπες παραβάσεις που επίσης “χτυπούν κόκκινο”.

Και όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που το ανώτερο όριο ταχύτητας στο ΒΟΑΚ είναι 90 χιλιόμετρα την ώρα, πέρα από ελάχιστες εξαιρέσεις σε τμήματα του δρόμου όπου υπάρχουν διαχωριστικά στηθαία, όπου το ανώτερο όριο ταχύτητας είναι 110 χιλιόμετρα/ώρα.

Από την πλευρά τους πολλοί πολίτες, αδυνατώντας με τους μισθούς και τις συντάξεις που παίρνουν να πληρώσουν τα πρόστιμα αυτά, αναγνωρίζουν το λάθος που έκαναν υποπίπτοντας σε κάποια παράβαση, ωστόσο ζητούν από τις αρμόδιες Αρχές να επανεξετάσει τα όρια ταχύτητας, που, όπως λένε, σε αρκετά σημεία είναι «επικίνδυνα χαμηλά», και παράλληλα να γίνει επιτέλους κάτι ούτως ώστε να διορθωθεί η κατάσταση και οι ελλείψεις που παρουσιάζονται στο ΒΟΑΚ.

«Δυστυχώς οι κλήσεις που έρχονται είναι πολλές και αυτές που περιμένουμε να έρθουν είναι πολύ περισσότερες, λόγω του ότι οι οδηγοί ασυναίσθητα ίσως ξεπερνάνε κατά πολύ τα όρια ταχύτητας. Βέβαια, δεν είναι μόνο τα όρια, αλλά και οι προσπεράσεις που γίνονται κάτω από επικίνδυνες συνθήκες. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να προσθέσουμε πως θα έπρεπε και η Πολιτεία από τη μεριά της να κοιτάξει τα όρια στις περιπτώσεις που αυτά θα μπορούσαν να είναι λίγο παραπάνω», είπε ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Νομού Ηρακλείου Αλέξανδρος Μεϊμαράκης.

ΠΗΓΗ: neakriti.gr