in , ,

Τουριστικό μοιρολόι…

Επιτυχημένο κρίνεται και φέτος το τουριστικό μοιρολόι στην περιοχή του Αγίου Νικολάου. 
Φέτος μας φταίνε ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία all inclusive. Βουλιάζει η πόλη από αυτόνομους τουρίστες και μόλις λύσουμε και το θέμα με τα all inclusive πάμε για απογείωση. Ή μήπως όχι;

Διαβάζω ιδέες για πεζοδρομήσεις, γέφυρες, αλλά μήπως το βασικό μας πρόβλημα δεν είναι εκεί; Ή θεωρείται ότι οι ανταγωνιστικές προς εμάς περιοχές της Κρήτης έχουν λύσει τα θέματα πεζοδρομίων, καθαριότητας ή ακόμα και αυτό των all inclusive;

Το μεγαλύτερο πρόβλημά μας είναι η έλλειψη branding και marketing. Το μεγαλύτερο πρόβλημα μπορεί να περιγραφεί απλοϊκά ως εξής: ο τουρίστας όταν σκέφτεται Κρήτη, σκέφτεται με τη σειρά: Χανιά, Ηράκλειο, Ρέθυμνο και τέλος Λασίθι. Και πιστέψτε με, το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι ότι μας σκέφτεται τελευταίους, αλλά ότι μας σκέφτεται ως περιοχή και όχι ως κέντρο, όπως τις υπόλοιπες πόλεις. Ποιός θέλει να επιλέξει ως κέντρο των διακοπών του μια «περιοχή»; 

Επιλέγει το κέντρο, δηλαδή Χανιά, Ηράκλειο, Ρέθυμνο (κι ας μη μείνει μέσα στις πόλεις αυτές) και επισκέπτεται την περιοχή Λασίθι, αν έχει χρόνο με κάποια οργανωμένη εκδρομή με τουριστικό λεωφορείο. Είναι το μόνο που έχει απομείνει να κρατάει την πόλη σχεδόν «ζωντανή».

Πρώτο μας μέλημα λοιπόν πρέπει να είναι να μπει ο Άγιος Νικόλαος μπροστά από το Λασίθι. Να αποκτήσουμε brand και να μας συγκρίνουν ως ίσους με τις άλλες τρεις πόλεις- νομούς της Κρήτης.

Τα πλεονεκτήματά μας είναι αρκετά. Αντί λοιπόν να σπαταλήσουμε, όπως φέτος, εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για πεζοδρόμια αμφιβόλου ποιότητας και αποτελεσματικότητας, ας δημιουργήσουμε το τουριστικό στίγμα της περιοχής (θα πρότεινα μαζί με ένα μεγάλο πρόγραμμα πολιτισμού που θα μας κάνει σημείο αναφοράς στην Κρήτη).

Ας ξεκουραστεί και λίγο το τσιμέντο.

ΚΩΣΤΑΣ ΖΙΒΑΣ
Μαθηματικός
www.anatolh.com